Transferul de la contracte de muncă la alte forme de colaborare cu o sarcină fiscală redusă, precum PFA, II, IF sau microîntreprinderi ar fi principala consecință a eliminării facilităților fiscale acordate firmelor de IT, spun specialiștii. De asemenea, acest lucru ar putea să determine totodată și migrarea forței de muncă în străinătate ori reducerea investițiilor în businessuri din domeniu. Citește articolul
La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează ”situațiile fiscale ale persoanelor care obțin venituri nedeclarate din activități desfășurate online pe platforme audio-video și/sau pe site-uri de tipul rețelelor de socializare” - YouTube, Facebook, Instagram, Tik-Tok. Citește articolul
În contextul în care Fiscul a publicat recent un comunicat de presă prin care reamintea cadrelor didactice că, pentru banii din meditații, trebuie să achite impozit pe venit și eventuale contribuții, cea mai practică soluție în acest sens ar fi înregistrarea ca persoană fizică autorizată (PFA) sau ca întreprindere individuală (II) ori, de ce nu, se poate lua în calcul inclusiv înființarea unui SRL, spun specialiștii. De asemenea, profesorii pot încheia un contract de prestări servicii și, dacă încasează contravaloarea meditațiilor în numerar sau cu cardul, trebuie să dețină casă de marcat, condiție care nu este valabilă însă dacă încasările se fac în mod exclusiv prin transfer bancar. Citește articolul
Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a pus marți în dezbatere publică un proiect de lege prin care se stabilește că angajaţii centrelor de îngrijire a bătrânilor, copiilor și a altor categorii vulnerabile, care lucrează direct cu aceste categorii, vor trebui, pentru a putea merge la lucru, să facă dovada vaccinării împotriva COVID-19, a unui rezultat negativ al testării, a trecerii prin boală sau să prezinte o adeverință emisă de un medic, din care să reiasă existența unor afecțiuni ce-i împiedică să se vaccineze. În cazul în care refuză vaccinarea, angajații centrelor de servicii sociale vor putea alege testarea săptămânală, dar vor trebui să suporte costurile aferente acesteia.
Citește articolulPFA-ul este una dintre mai populare opțiuni de entități juridice folosite de antreprenori, astfel că mulți aleg această formă juridică în momentul în care decid să demareze o afacere. Și, totuși, apare adesea întrebarea, inclusiv pe forumul avocatnet.ro, dacă o persoană poate avea mai multe PFA-uri, fiecare cu obiectul său de activitate? Citește articolul
Comunicarea persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate (PFA) sau a altor entități fără personalitate juridică cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se va face, din 1 martie 2022, exclusiv online, ceea ce înseamnă că, până la acea dată, toți contribuabilii care au o relație cu Fiscul vor trebui să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual (SPV), potrivit unei OG oficializate marți, care modifică Codul de procedură fiscală. Citește articolul
Cei care își propun să demareze o afacere în anul 2021 pot opta, ca formă juridică, între o persoană fizică autorizată (PFA) sau o întreprindere individuală (II). Astfel, în scopul luării acestei decizii, trebuie să cunoască, înainte de toate, principalele asemănări și deosebiri între cele două entități, pentru a decide care este cea mai potrivită pentru ei. Iată care sunt, așadar, diferențele între PFA și II, dar și ce le aseamănă. Citește articolul
Chestiunea privind înființarea unui PFA în cazul în care ești deja asociat sau administrator al unui SRL cu datorii la stat nu apare, concret, trecută în legislație. Cu toate acestea, ținând cont de documentele care se cer la înființarea unui PFA, nu pare a fi nici un demers interzis. Redacția noastră a solicitat, în acest sens, o clarificare oficială din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), precum și din partea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), iar din răspunsul autorităților reiese că acest lucru ar fi posibil. Citește articolul
De joi, companiile și PFA-urile care sunt în căutarea unor finanțări din fonduri europene pot folosi un nou site guvernamental pentru a identifica mai ușor atât programele prin care pot cere bani, cât și potențiali parteneri pentru proiecte. Acesta a fost pus la dispoziție de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Citește articolul
Persoanele fizice care comercializează online bunuri pe rețelele sociale precum Facebook sau Instagram pot face acest lucru, în mod ocazional, fără a-și înființa un PFA sau o firmă, spun specialiștii. Acest lucru este posibil întrucât, potrivit acestora, o astfel de vânzare de bunuri folosite în scop personal nu ar trebui să fie supusă TVA. Venim cu aceste clarificări în contextul în care, de la 1 iulie, se aplică noi reguli de TVA pentru comerțul electronic. Citește articolul