În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi. Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Comercianții care desfășoară activități economice online (prin încheierea online de contracte de vânzare-cumpărare de bunuri ori de prestări de servicii) au, începând cu ianuarie 2016, obligații suplimentare în relația cu consumatorii care beneficiază de serviciile sau produsele lor. În cazul nerespectării acestora, amenzile ajung până la 5.000 de lei. Citește articolul
Litigiile dintre consumatori şi comercianţi vor putea fi soluţionate şi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), în cadrul căreia urmează să se înfiinţeze o structură responsabilă în acest sens. Măsura este cuprinsă într-un proiect de act normativ lansat recent de ANPC şi propus spre consultare. Citește articolul
Litigiile dintre consumatori si comercianti vor putea fi solutionate si de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), nu doar de instanta sau mediere, cum se intampla pana acum, potrivit unui act normativ care modifica legislatia privind protectia consumatorilor si care intra azi in vigoare. Citește articolul
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul