avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 668 soluții astăzi
Acasă Subiect: solutionarea alternativa a litigiilor
Subiect: solutionarea alternativa a litigiilor
ACCES PREMIUM

Dacă ai un site pe care vinzi sau intermediezi o vânzare, ai o nouă obligație de îndeplinit începând de joia aceasta

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 August 2022 | 1 | 2305 | Timp de citire: 2 min.

De joi, mai multe categorii de comercianți și intermediari au obligația de a afișa nu doar în magazinele fizice, ci și pe site-urile aferente business-ului o nouă plachetă informativă pentru consumatori. Iată cum arată acesta și unde trebuie amplasată pe site, precum și ce amendă riscă cei care nu se conformează noii obligații: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Comercianții vor trebui să afișeze noi plăcuțe informative pentru clienți, începând de joi

avocatnet.ro în Aspecte juridice
15 August 2022 | 2 | 7458 | Timp de citire: 3 min.

Toți comercianții vor trebui să afișeze la loc vizibil un afiș prin care să le aducă la cunoștință consumatorilor despre soluționarea alternativă a litigiilor (SAL), începând din 18 august, iar din septembrie va intra în vigoare o nouă obligație de afișare și pentru bănci, IFN-uri și case de amanet. Noile obligații se regăsesc în două ordine ale ANPC apărute în iulie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu asigurătorii RCA se pot rezolva și în afara instanței: Cea mai mare sumă obținută astfel în acest an este de peste 220.000 de lei

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Iulie 2022 | 0 | 920 | Timp de citire: 2 min.

În cazul unor litigii cu orice tip de asigurător, așadar și cu cei ce emit polițe RCA, consumatorii nu trebuie să se adreseze neapărat instanței de judecată, ci au și o altă variantă, respectiv să ia legătura cu Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Mai exact, alternativa la judecată este concilierea, care poate dura până la o lună - două, nu ani, ca în cazul unui proces. După cum a anunțat recent Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cea mai mare sumă obținută anul acesta de un consumator ce a apelat la SAL-Fin este de peste 220.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Beneficii mai mari obținute de împrumutați, în 2021, din procedurile de conciliere cu băncile. Cum funcționează mecanismul

Iulia Moraru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2022 | 0 | 797 | Timp de citire: 2 min.

Beneficiile obținute de consumatori în urma negocierii cu băncile au crescut cu 70% în 2021, față de perioada anterioară crizei generate de pandemia de COVID-19, potrivit unui comunicat emis de Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Odată cu această majorare, s-a schimbat și profilul consumatorului care adresează o cerere de conciliere, printre altele, crescând numărul celor care trăiesc în mediul rural și care apelează la concilierea cu banca. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu băncile, IFN-urile sau asigurătorii pot fi soluționate și prin metode alternative, nu doar în instanță: Ce opțiuni există

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Decembrie 2020 | 0 | 1311 | Timp de citire: 2 min.

Un consumator care intră în litigii cu diverși comercianți (cum sunt băncile, instituțiile financiare nebancare sau asigurătorii, de exemplu) are o serie de modalități alternative de soluționare a disputelor, pe lângă mersul în instanță. Avantajele recurgerii la asemenea proceduri sunt multiple: ele sunt gratuite pentru consumator, sunt rapide și, în orice caz, nu blochează accesul ulterior în instanță, dacă rezultatul nu e satisfăcător. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu asigurătorii RCA pot fi rezolvate și în afara instanței. Uneori, păgubiții pot obține despăgubiri mai mari

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Decembrie 2020 | 0 | 1516 | Timp de citire: 2 min.

Consumatorii care intră în litigii cu asigurătorii (inclusiv cei care oferă asigurări de răspundere civilă auto - RCA) nu trebuie să meargă, neapărat, în instanță, pentru a remedia problema. O opțiune alternativă este oferită de Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Practic, discutăm de un proces de conciliere, care durează undeva între o lună și două luni, potrivit celor mai recente date puse la dispoziție de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul

ACCES GRATUIT

O familie a scăpat de datorii de peste 43.000 de franci elvețieni, cu ajutorul CSALB

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Iunie 2020 | 0 | 2301 | Timp de citire: 2 min.

Unei familii din București i-au fost reduse semnificativ datoriile pe care le avea la două bănci diferite, cu ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de presă al CSALB. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De-acum, firmele pot avea și ele acces la mecanismul de conciliere. La ce îl pot folosi

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
3 Februarie 2020 | 0 | 1177 | Timp de citire: 3 min.

Mai nou, firmele pot avea acces, contra cost, la mecanismul de conciliere prin Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) pentru mai multe spețe ce țin de relația cu băncile și emitenții de monedă electronică. Până acum, serviciile oferite de CSALB puteau fi accesate numai de persoanele fizice, care pot încerca să rezolve probleme cu băncile și instituțiile financiare nebancare printr-un mecanism care nu presupune costurile unei instanțe de judecată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Datorii de peste 50.000 franci elvețieni, șterse în urma concilierii cu banca prin CSALB

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Ianuarie 2020 | 2 | 1808 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când au un litigiu cu banca, românii pot apela la mecanismul concilierii, ca o formă alternativă de soluționare a diferendelor. Exemple de avantaje practice pentru consumatorii care folosesc acest mecanism apar tot mai des - chiar recent, au fost șterse datorii record, de către o bancă, de 300.000 de lei, respectiv 52.000 de franci elvețieni (CHF). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Concilierea cu banca, tot mai folosită de datornici. Cum îi poate ajuta pe cei care au probleme cu instituțiile de credit?

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
21 Octombrie 2019 | 2 | 2146 | Timp de citire: 2 min.

În 2019, a crescut practica de conciliere între bănci și consumatori, în vederea soluționării litigiilor dintre aceștia. Acestă modalitate de soluționare a diferendelor, oferită de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), poate fi de un real ajutor celor care au probleme cu banca. Ea este mai rapidă, este mult mai flexibilă (în sensul că nu se va aplica exclusiv legea, ci se va putea lua în considerare și echitatea) și poate fi inițiată doar din inițiativa consumatorului. În plus, ea este gratuită. Citește articolul