Mai exact, au apărut modificări la situațiile în care se suspendă autorizația personalului cu responsabilități în siguranța circulației feroviare.
Astfel, a fost introdusă o nouă prevedere, care stabilește că autorizațiile emise pentru desfășurarea pe propria răspundere a operațiilor specifice altor funcții, tipurilor de instalații de siguranță a circulației și activităților specifice în activitatea de manevră și/ sau de conducere a trenurilor rămân valabile în cazul în care titularul acestora trece pe altă funcție cu responsabilități în siguranța circulației, superioară celei în care a fost autorizat, cu condiția autorizării în noua funcție.
Apoi, au apărut modificări la situațiile în care se suspendă și își încetează temporar valabilitatea autorizația pentru exercitarea funcției deținute de personalul cu responsabilități în siguranța circulației. Concret, autorizația pentru exercitarea funcției deținute de personalul cu responsabilități în siguranța circulației se suspendă și își încetează temporar valabilitatea, după caz, în următoarele cazuri:
- la solicitarea angajatorului în cazul producerii de accidente sau incidente feroviare, pe durata investigării/ cercetării cauzelor, până la termenul dispus de acesta;
- personalul se face vinovat de producerea unor accidente sau incidente feroviare, dacă s-a dispus acest lucru prin dosarul de cercetare disciplinară prealabilă, până la termenul dispus prin acest dosar;
- personalul a obținut un aviz “inapt temporar” din punct de vedere medical și/sau psihologic pentru funcția în care a fost autorizat - până la obținerea avizului “apt”;
- personalul nu deține aviz medical și/ sau psihologic în termen de valabilitate pentru funcția în care a fost autorizat - până la prezentarea avizului cu mențiunea “apt”;
- personalul nu a fost verificat profesional periodic prin evaluarea pentru confirmarea periodică a competențelor profesionale la termenele stabilite conform programării și reglementărilor specifice sau a fost declarat “necorespunzător” în urma acestor evaluări periodice - până la obținerea unui rezultat “corespunzător”;
- personalul a întrerupt activitatea mai mult de 12 luni consecutive în funcția pentru care deține autorizația - până la susținerea și promovarea examenului de reautorizare;
- neefectuarea probelor de frână la trenuri sau a reviziilor tehnice prevăzute în reglementările specifice;
- neefectuarea reviziei căii conform programului aprobat;
- netransmiterea dispoziției pentru închiderea barierei sau neînchiderea barierei de la trecerile la nivel în vederea trecerii trenurilor;
- expedierea de trenuri în altă direcție de mers decât cea prevăzută, cu atacarea macazului care dă acces la acea direcție de mers;
- transmiterea eronată a avizului de plecare/trecere pentru alt tren decât cel care a circulat în fapt și care a condus la expedierea trenului în altă direcție de mers decât cea prevăzută în livret;
- expedierea de trenuri când calea este ocupată - tren contra tren sau tren după tren, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice;
- primirea trenului în stație pe linie ocupată ori închisă, cu atacarea macazului care dă acces la linia ocupată sau închisă, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice, sau primirea de trenuri cu marca de siguranță ocupată la intrare;
- primirea simultană a trenurilor sau expedierea unui tren simultan cu primirea altui tren în același sens de mers, pe parcursuri incompatibile, sau primirea de trenuri cu marca de siguranță ocupată în capătul opus parcursului de primire, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice;
- expedierea trenului cu marca de siguranță ocupată pe parcursul de ieșire;
- expedierea de trenuri fără cale liberă sau fără consimțământul în blocul de linii al stației vecine;
- expedierea de trenuri fără ordinul operatorului de circulație, pe secțiile cu “conducere centralizată a circulației trenurilor”;
- expedierea de trenuri pe linie închisă, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice;
- executarea serviciului de către personalul cu responsabilități în siguranța circulației feroviare constatat sub influența băuturilor alcoolice și/ sau a substanțelor psihoactive.
- personalul autorizat se face vinovat de producerea accidentelor sau a incidentelor feroviare, dacă s-a dispus acest lucru prin dosarul de cercetare disciplinară prealabilă;
- personalul autorizat devine “inapt” definitiv, din punct de vedere medical și/sau psihologic pentru funcția în care fost autorizat.
Comentarii articol (0)