ACCES GRATUIT
Sprijinul pentru plata facturilor la energia electrică: Cei interesați de acest ajutor pot să solicite lămuriri telefonic, prin serviciul de call-center al ANPIS
De la începutul lunii se aplică un nou mecanism de ajutor pentru plata facturilor la electricitate, destinat consumatorilor vulnerabili de energie, respectiv persoanelor cu venituri mici. Cu toate că deocamdată nu se pot depune cereri online pentru obținerea sprijinului de 50 de lei, cei interesați pot depune petiții și solicitări de clarificare privind noul mecanism și pot obține telefonic informații privind procesul de înregistrare a solicitărilor de sprijin, pe toată perioada aplicării acestui mecanism, adică până la final de martie 2026, printr-un call-center funcțional deja, gestionat de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).
Articolul continuă mai jos
După eliminarea fostei scheme pentru tarife reduse la gaze și electricitate, autoritățile de la noi au venit cu un
nou mecanism de sprijin pentru plata facturilor la electricitate, aplicabil de la 1 iulie, ce este stabilit prin
OUG 35/2025.
Chiar dacă mecanismul de ajutor se aplică deja, cererile nu pot fi depuse momentan, deoarece
platforma electronică prin care se va putea face acest lucru nu a apărut încă, autoritățile având temen până în august.
În schimb, după cum stabilește OUG 35/2025,
“ANPIS utilizează serviciul de call-center existent, unde solicitanții pot depune petiții și solicitări de clarificare pe toată durata de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență și de unde pot obține informații privind procesul de înregistrare a solicitărilor de sprijin”.
Perioada în care se aplică măsurile de protecție socială din ordonanță este
1 iulie 2025 - 31 martie 2026.
Astfel, întrebările legate inclusiv de mecanismul de sprijin pentru plata facturilor la curentul electric pot fi adresate,
conform ANPIS, la numărul de telefon
021.9309 - pentru informații referitoare la beneficiile de asistență socială, carduri sociale, indemnizații
DL 118/1990.
În plus, ANPIS mai pune la dispoziția celor interesați și un
robot telefonic, la numărul
021.796.82.88.
Potrivit ordonanței amintite, sesizările depuse de beneficiarii de sprijin în cadrul serviciului telefonic dedicat sunt analizate de personalul acestuia, iar sesizările care nu pot fi soluționate la nivelul ANPIS sunt redirecționate, după caz, către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, Compania Națională Poșta Română, Inspectoratul General pentru Imigrări și Casa Națională de Pensii Publice spre soluționare, în limita atribuțiilor și competențelor stabilite prin OUG 35/2025 și a termenelor legale.
Sprijinul pentru plata facturilor la curentul electric este în valoare de
50 de lei și poate fi cerut de persoanele singure cu un venit net lunar de cel mult 1.940 de lei și familiile cu un venit net lunar/ membru de maximum 1.784 de lei.
Detalii despre
veniturile care sunt luate în considerare la stabilirea ajutorului și modul în care se face calculul pragului se găsesc în
acest articol, în timp ce detalii despre
modul în care se poate solicita ajutorul, inclusiv de către cei care nu îl pot cere online, sunt de găsit în
acest material.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (6)