Potrivit celui mai recent raport de activitate al ANSPDCP, o companie de telefonie mobilă a fost sancționată cu avertisment pentru că a refuzat să furnizeze unei cliente copia înregistrării unui apel purtat cu serviciul de relații cu clienții.
Petenta a reclamat că a solicitat acces la această înregistrare, referitoare la prezentarea unei oferte, însă operatorul a refuzat, argumentând că apelurile efectuate către sau de la call center sunt utilizate doar pentru îmbunătățirea serviciilor și produselor, ca mijloc de probă sau pentru a fi transmise autorităților competente, în baza atribuțiilor legale.
ANSPDCP a reținut că, potrivit art. 15 din Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR), persoana vizată are dreptul de a obține informații și o copie a datelor cu caracter personal care o privesc. Comunicarea unei înregistrări audio ce conține date (voce) care privesc persoana vizată, ca urmare a exercitării dreptului de acces de către aceasta, reprezintă o obligație a operatorului.
În mod excepțional, accesul se poate acorda prin transcrierea conversației, dar numai dacă există acord între persoana vizată și operator. Dacă în înregistrare apar date ale altor persoane (de exemplu, numele angajatului), acestea trebuie anonimizate înainte de comunicare.
Investigația a arătat că, la momentul cererii, înregistrarea era încă disponibilă și nu depășise termenul de stocare stabilit de companie. Cu toate acestea, operatorul nu a furnizat copia solicitată, încălcând art. 15 alin. (3) și art. 12 alin. (3) din GDPR.
Pentru aceste motive, Autoritatea a aplicat sancțiunea avertismentului, subliniind că operatorii trebuie să asigure exercitarea deplină a dreptului de acces la datele personale, inclusiv prin furnizarea înregistrărilor audio, atunci când sunt solicitate de persoana vizată.
Comentarii articol (2)