Dacă nu ești atent, este posibil să pierzi bani pe comunicațiile mobile, din cauză că telefonul tău s-a conectat automat la anumite rețele. Când călătorești, terminalul tău se poate conecta la rețelele locale și astfel factura va fi încărcată cu costuri nedorite. Acest lucru se aplică atât la convorbiri, cât și la traficul de date. Dacă în Uniunea Europeană îți poți folosi avantajele din țara de origine, în afara uniunii costurile sunt destul de ridicate. Iată câteva elemente de care să ții cont înainte să ieși din țară sau când călătorești în localitățile de graniță din România. Citește articolul
Atunci când o persoană vrea să își schimbe furnizorul de servicii (bancare sau telecom, de exemplu), are tot interesul să își porteze datele de la vechiul operator la noul furnizor. Motivul e foarte simplu: discutăm de servicii ale căror calitate poate crește cu volumul de date deținute despre persoana care le folosește. Astfel, este în interesul acesteia să nu piardă nimic, atunci când se mută. De aceea, legislația le dă dreptul persoanelor, la schimbarea furnizorului, să porteze și datele de la cel vechi la cel nou. Altcumva, ar exista riscul descurajării mutării și, în schimb, cineva ar putea rata oferte mai bune, din cauza aceasta. Citește articolul
Utilizatorii de telefonie mobilă au la dispoziție o hartă interactivă care oferă informații despre zonele în care telefonul se poate conecta involuntar la rețelele din țările vecine, informează Autoritatea Națională pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). În plus, utilizatorii hărții pot afla și nivelul de semnal în funcție de localitate și de rețeaua de telefonie. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a confirmat, printr-o decizie emisă recent, faptul că sumele compensatorii achitate de clienți pentru rezilierea contractelor înainte de termen, din motive imputabile acestora, sunt supuse TVA. Hotărârea curții în speța Vodafone Portugalia a fost așteptată cu real interes, încă de la transmiterea întrebărilor preliminare, și vine în completarea unei decizii mai vechi a CJUE, în cauza MEO. Citește articolul
Prin Decretul președintelui țării prin care a fost prelungită perioada stării de urgență până în 14 mai 2020, a apărut, printre altele, și o prevedere expresă ce permite furnizorilor de servicii de comunicații electronice (de exemplu, servicii de telefonie și internet) să încheie contractele de furnizare a asemenea servicii, cu consumatorii, și prin SMS. Este important, însă, pentru consumator să rețină că dreptul său la informație, pe care îl are în temeiul legislației relevante, subzistă și, de asemenea, furnizorul de servicii de comunicații este cel obligat să demonstreze îndeplinirea condițiilor de informare. Citește articolul
Escrocii au inventat o nouă metodă prin care te pot păcăli, metodă care se poate răspândi rapid la nivel mondial. De data aceasta se pot folosi de operatori ca Orange, Digi sau Telekom. Primele cazuri au apărut în Canada, unde o femeie a primit un mesaj suspect pe telefon. Citește articolul
Românii trebuie să știe că mai au de parcurs niște pași după ce au acceptat, în cadrul unei convorbiri telefonice, o ofertă pentru serviciile de telefonie mobilă, internet sau televiziune. Exprimarea acordului verbal nu este de ajuns pentru a se încheia un contract la distanță. Citește articolul
Marți a avut loc o dezbatere în Senat în care s-au discutat majorările tarifelor companiilor de telefonie mobilă și măsurile ce pot fi luate pentru combaterea acestora. În urma acestei dezbateri, senatorii au ajuns la concluzia că ar fi necesară creșterea cuantumului amenzilor aplicate operatorilor de telecomunicații care folosesc clauze abuzive în contractele cu clienții. Citește articolul
Utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul, potrivit legislației, să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care are înscris numărul de telefon. Portarea este gratuită, dar pentru a se putea face, utilizatorul trebuie să facă o cerere și să îndeplinească anumite condiții. Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adus lămuriri privind motivele pentru care o cerere de portare poate fi refuzată de către un operator de telefonie. Citește articolul
Cei care au cumpărat telefoane mobile de la operatorii de telefonie din țară au observat, probabil, că unele dintre ele sunt codate în rețea. Ce înseamnă acest lucru? Că nu pot fi folosite cu o cartelă dintr-o altă rețea. Însă cei care vor să scape de acest impediment pot să ceară operatorului de la care au cumpărat telefonul să-l deblocheze - contra cost. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) ne explică însă care sunt și celelalte condiții în care poate fi cerută deblocarea. Citește articolul