RAR a transmis recent că vehiculele importate din Canada nu beneficiază de aceleași reguli aplicabile mașinilor provenite din statele membre ale UE. Pentru a primi CIV, aceste autoturisme trebuie să treacă printr-o procedură de omologare individuală.
Potrivit autorității, „mai multe persoane au venit la reprezentanțele RAR cu mașini aduse din Canada și au pretins că, din informațiile lor, legislația canadiană este similară cu cea din UE, iar vehiculele trebuie să primească CIV asemenea celor din Uniune”. RAR a menționat clar că această „ipoteză” este falsă.
„Vehiculele fabricate pentru Canada, deci nedestinate pieței europene, nu au o omologare după normele UE, iar pentru eliberarea CIV suntem obligați să aplicăm o procedură de omologare individuală. Aceasta presupune, printre altele, un test dinamic pentru stabilirea normei de poluare. În cazul în care nu este atinsă cel puțin norma Euro3, mașina nu poate primi CIV. Ulterior sunt verificate marcajele de omologare pentru diferite componenete/subansambluri, se face o inspecție tehnică și se analizează respectarea normelor UE”, a explicat RAR.
Șoferii interesați de achiziționarea unui autovehicul din afara spațiului Uniunii pot, înainte de cumpărare, să ceară de la RAR informații despre proceduri și costuri (formularul de petiții disponibil aici) și chiar să le prezinte fotografii cu documentele pe care intenționează să le folosească, pentru o analiză preliminară.
RAR atrage atenția și asupra documentelor primite odată cu achiziția. Nu se poate elibera CIV pentru vehiculele care figurează în acte ca fiind scoase din uz, nereparabile sau „parts only”.
„Autovehiculele destinate pieței UE nu trec printr-un proces de omologare individual pentru a primi CIV, iar același cadru legal se aplică și pentru mașinile aduse din țările AELS (Asociația Europeană a Liberului Schimb), din care fac parte Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția”, a conchis autoritatea.
Comentarii articol (0)