Cei din vânzări, mai ales în imobiliare, trebuie să fie atenți la semnele care ar putea indica tranzacții suspecte, pentru a nu implica firma în activități ilegale.
Activitățile agențiilor imobiliare și ale dezvoltatorilor imobiliari sunt foarte expuse riscurilor de spălare a banilor, conform unui raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). Practic, domeniul tranzacțiilor și dezvoltărilor imobiliare este utilizat destul de des pentru disimularea originii fondurilor provenite din infracțiuni grave, motiv pentru care actorii principali ar trebui să facă eforturi importante pentru a se proteja de riscuri. Citește articolul
Eliminarea pragului pentru acceptarea plăților cu cardul va afecta direct modul în care clienții pot plăti produsele și serviciile, necesitând o adaptare a proceselor de vânzare.
Noul proiect de lege propus de Ministerul Finanțelor joi aduce modificări importante pe zona fiscală, vizând procedura fiscală și nu numai. Printre măsurile propuse se numără: limitarea perioadei de inactivitate a firmelor la maximum un an, eliminarea eșalonării simplificate, modificări la procedura standard de eșalonare, abrogarea IMCA și introducerea unor restricții privind deductibilitatea cheltuielilor cu afiliații. De asemenea, sunt vizate firmele fără cont bancar în România și cele care nu depun situațiile financiare la timp, acestea urmând să fie declarate inactive. Citește articolul
Departamentul de vânzări este direct afectat dacă se pierd clienți din cauza concurenței neloiale. Ei trebuie să înțeleagă ce practici sunt interzise pentru a-și proteja portofoliul de clienți și pentru a nu încălca ei înșiși legea.
Foștii angajați care pleacă din firmă și care fac concurență neloială companiei la care au lucrat pot fi sancționați contravențional. Conform cadrului legal în vigoare, în cazul angajaților care au părăsit compania și își deschid firmă proprie, atrăgând cu ei clienții firmei la care au lucrat, precum și alte informații confidențiale, pot fi amendați cu până la 11.000 de lei.
Citește articolulPentru furnizorii de energie, articolul este important deoarece arată că prosumatorii iau în considerare schimbarea frecventă a furnizorilor, ceea ce poate afecta numărul de clienți și strategia de vânzări.
Începuturile conflictului tot mai adânc care se profilează între Asociația Prosumatorilor și Comunităților de Energie (APCE) și Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), având ca principal subiect modul de decontare a energiei electrice produse în surplus de prosumatori, își are originea în anul 2022. Atunci, ANRE a emis Ordinul 15/2022, care impune furnizorilor să plătească energia electrică produsă în surplus de prosumatori abia după 24 de luni de la facturare. Un proiect de lege care ar fi putut schimba această stare de fapt zace uitat în Parlament. Citește articolul
Important pentru a înțelege cum se calculează prețul final al locuințelor vândute, influențat de noile cote de TVA, și pentru a informa corect clienții.
Regulile tranzitorii ce mai permit încă un an aplicarea cotei reduse de TVA de 9% la locuințele noi fac referire inclusiv la necesitatea unui antecontract pentru plata unui avans. Totuși, doar antecontractelor încheiate pe ultima sută de metri le este impusă cerința ca avansul să fie de 20%, nu și celor mai vechi. Citește articolul
Articolul menționează explicit 'transmiterea de mesaje comerciale nesolicitate (spam)' ca o plângere frecventă. Departamentul de Vânzări, alături de cel de Marketing, este responsabil de comunicarea cu clienții și potențialii clienți, așa că trebuie să înțeleagă riscurile asociate cu trimiterea de mesaje comerciale fără acordul persoanelor, pentru a evita amenzi și pentru a proteja reputația companiei.
În 2024, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a primit peste 5.300 de plângeri, sesizări și notificări privind incidente de securitate, în urma cărora a desfășurat aproape 500 de investigații și a aplicat amenzi de peste 1,85 milioane de lei. Cele mai multe reclamații au vizat încălcarea drepturilor persoanelor vizate, dezvăluirea datelor în spațiul public sau online și prelucrarea neautorizată a imaginilor prin sisteme de supraveghere video. Citește articolul
Acest departament, mai ales cel dintr-o firmă de dezvoltare imobiliară, trebuie să știe cum afectează TVA-ul prețurile locuințelor și ce informații să ofere clienților, pentru a face vânzări corecte și transparente.
Eliminarea cotei reduse de TVA pentru achiziția, de către persoanele fizice, a locuințelor noi marchează un punct important inclusiv din perspectiva disputelor fiscale cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Doar că aceste dispute nu pot să dispară peste noapte, ci treptat, pe măsură ce intervine prescripția pentru ultimele tranzacții la care se aplică TVA-ul redus. Citește articolul
Chiar dacă nu este tema principală, discuțiile despre regulile GDPR legate de marketingul direct sunt utile pentru a se asigura că metodele de promovare utilizate de echipa de vânzări respectă legea.
În contextul unui an 2025 marcat de transformări legislative majore, avocatnet.ro reunește o echipă de lectori importanți, pentru a ghida companiile și persoanele fizice prin complexitatea schimbărilor. De la digitalizarea ANAF prin e-Factura și SAF-T, până la reforma fiscală structurală, organizăm o serie de evenimente premium cu lectori reputați, oferind perspective strategice și soluții practice. Abonamentul Premium Complet asigură accesul la aceste resurse valoroase, construind o comunitate orientată spre rezolvarea provocărilor legislative din România. Citește articolul
Pentru companiile din domeniul imobiliar sau cele care oferă beneficii legate de achiziția de locuințe, înțelegerea modificărilor de TVA este crucială pentru a stabili prețurile, a informa clienții sau angajații și a planifica strategiile de vânzare.
Regulile ce permit temporar cumpărarea unei locuințe noi cu TVA-ul redus de 9% stabilesc drept condiție, pentru anumite persoane, achitarea unui avans de 20%, conform Legii 141/2025. Potrivit specialiștilor, din formularea actuală a prevederii se poate înțelege că avansul trebuia să fie fix de 20%, motiv pentru care ar fi necesară o clarificare oficială. Citește articolul
Departamentul de Vânzări este interesat de cum să folosească inteligența artificială pentru a îmbunătăți procesele de vânzare, analiză de date, dar și cum să evite probleme legate de confidențialitatea datelor clienților.
Majoritatea managerilor știu să folosească ChatGPT, dar puțini înțeleg cum funcționează un algoritm de recrutare, cum se automatizează facturarea sau cum se optimizează un proces de vânzări folosind inteligența artificială. Înțelegerea deosebirii dintre a folosi o unealtă AI și a înțelege tehnologia din spatele proceselor de business poate face diferența între o implementare reușită și una care creează probleme costisitoare. Cursul online "Management în era AI" te învață să înțelegi nu doar ce faci, ci de ce și cum funcționează fiecare tehnologie, în contextul real al companiei. Citește articolul