Extrasele individuale sau de tip centralizator pe care le putem obține singuri, ca (foști) salariați, din Reges-Online, nu pot fi folosite pentru înscrierea la examene sau concursuri și nu au aceeași valoare odată ce sunt imprimate. Practic, extrasele nu înlocuiesc adeverințele de vechime. La ce ne pot folosi, totuși, aceste extrase:
Plafonul în funcție de care un contribuabil este scutit sau nu de TVA a fost majorat recent, însă Guvernul a schimbat inclusiv termenul în care trebuie solicitat, acolo unde este cazul, codul de TVA. Cu toate că fiscaliștii au avertizat că schimbarea regulii vechi poate crea dificultăți majore în practică, aceasta tot a fost făcută.
Guvernul și-a asumat luni răspunderea și pe cel de-al doilea pachet de măsuri fiscal-bugetare, unul dintre proiectele conținute de acest pachet urmărind stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății. Măsurile îi vizează atât pe pacienți, cât și pe angajații sistemului de sănătate, printre altele fiind vorba despre schimbări privind internarea pacienților, plata medicilor de familie și valabilitatea cardului european de sănătate.Persoanele care solicită informații de interes public vor fi obligate să respecte programul instituțiilor și să manifeste un comportament civilizat, care să nu afecteze activitatea angajaților, potrivit unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. Inițiativa prevede și sancțiuni pentru atitudini agresive sau lipsite de respect față de personalul instituțiilor publice.
Tichetele de masă sunt cel mai comun beneficiu extra-salarial acordat angajaților din România, însă aplicarea lor ridică în practică numeroase probleme. Reglementările legale și situațiile diverse de muncă generează adesea neclarități legate de valoarea și acordarea lor, de compatibilitatea cu alte drepturi salariale sau de tratamentul în situații speciale precum absențele, munca suplimentară, mobilitatea sau telemunca.
În dinamica și, uneori, volatila piață a muncii din sectorul IT, concepte precum „mobilitate internă”, „realocare” sau „bench” au devenit parte din limbajul curent. Acestea reflectă nevoia companiilor de a-și adapta rapid resursele umane la cerințele fluctuante ale proiectelor. Dar ce se întâmplă atunci când un mecanism gândit pentru flexibilitate devine anticamera unei concedieri?
Din august 2025, TVA-ul a crescut diferențiat pentru o multitudine de livrări de bunuri și prestări de servicii, scopul urmărit de Guvern fiind să adune mai mulți bani la buget, pentru reducerea deficitului. Însă ce înseamnă acest lucru pentru mediul de afaceri și pentru consumatori? Dacă ne luăm după cel mai recent exemplu al unei majorări semnificative de TVA, cel din 2010, lucrurile ar putea lua o turnură complet nedorită.
Comentarii articol (0)