Nerespectarea ordinelor de protecție poate atrage pedepse cu închisoarea, dar împăcarea făptuitorului cu victima sa nu va mai duce la înlăturarea răspunderii penale, potrivit unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. Mai multe categorii de fapte vor fi considerate acum nerespectare a ordinului de protecție, inclusiv a celui provizoriu. Iar pentru a se asigura că măsurile sunt respectate, organele de poliție vor face vizite regulate la locuința victimei și se vor asigura că și aceasta respectă ordinul dat de judecător. În caz contrar, victima va putea fi obligată chiar la suportarea unor cheltuieli legate de ordin. Citește articolul
Pe lângă posibilitatea de a cere un ordin de protecție direct de la un polițist, numeroase alte modificări vor fi aduse legislației pentru combaterea violenței domestice printr-un act normativ publicat azi în Monitorul Oficial, dar aplicabil în mai multe etape. Concret, se vor detalia anumite concepte din legislație, astfel încât să se ofere o mai bună protecție victimelor, vor fi introduse două tipuri de servicii sociale continue și se va construi un sistem care să asigure cel mai bun și mai rapid răspuns la situațiile de violență reclamate. Citește articolul
Victimele violențelor domestice vor putea cere un ordin de protecție provizoriu, potrivit unui act normativ apărut azi în Monitorul Oficial. Ordinul va fi dat direct de polițist, putând fi pus în executare de îndată și fără trecerea unui termen, în contextul în care, în prezent, doar judecătorul poate dispune măsuri de protecție a victimei printr-un astfel de ordin. Și, deși legea a apărut deja în Monitor, va fi necesară emiterea acestui ordin în următoarea perioadă, până pe 15 noiembrie, cel mai târziu. Citește articolul
Un subiect din ce în ce mai des întâlnit în ultimii ani este acela legat de insolvența agențiilor de turism. Cei care au achitat în avans diferite pachete turistice nu au mai primit nici serviciul deja achitat, dar nici banii înapoi. Citește articolul
Taxa pe valoarea adăugată (TVA) aplicată serviciilor de canalizare se va reduce de la 19% la 9%, începând din ianuarie 2019, conform unui act normativ ce a fost publicat chiar azi în Monitorul Oficial. Inițial, proiectul prevedea scăderea cotei de TVA și pentru serviciile de salubrizare, de furnizare a căldurii, electricității și gazelor naturale, dar acestea au fost scoase de pe listă. Citește articolul
Cei ce oferă servicii de agrement nautic trebuie să ia măsuri pentru a marca zonele de lansare la apă a ambarcațiunilor, iar acestea din urmă nu mai pot fi folosite în apropierea zonelor în care există turiști. Măsurile se regăsesc într-un ordin recent al ministrului turismului, ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Românilor și firmelor le vor fi înlocuite contoarele de curent cu unele noi, inteligente, până în anul 2028, conform unui act normativ apărut astăzi în Monitorul Oficial. În prezent, legislația stabilește că aproximativ 80% dintre consumatorii de curent trebuie să aibă contoare inteligente până în anul 2020, termenul fiind considerat nerealist de către parlamentari. Citește articolul
Și în acest an, în cursul verii, se va desfășura un program de internship derulat la nivelul Guvernului și administrației publice, iar spre sfârșitul lunii aprilie s-a deschis sesiunea de înscrieri în program. Până la începutul lunii iunie a avut loc evaluarea candidaturilor, la sfârșitul aceleiași luni au fost anunțate rezultatele evaluărilor, iar astăzi demarează stagiul de practică. Citește articolul
Utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au dreptul, potrivit legislației, să-și porteze numărul de telefon folosit la un alt operator decât cel la care are înscris numărul de telefon. Portarea este gratuită, dar pentru a se putea face, utilizatorul trebuie să facă o cerere și să îndeplinească anumite condiții. Recent, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adus lămuriri privind motivele pentru care o cerere de portare poate fi refuzată de către un operator de telefonie. Citește articolul
De foarte multe ori, pacienții din România nu știu care le sunt drepturile atunci când se află într-o unitate medicală, ce informații trebuie să obțină sau ce documente trebuie să primească sau să semneze și când. În plus, uneori se întâmplă ca o intervenție chirurgicală sau un tratanent să nu meargă cum trebuie, iar pacienții care au neșansa de a le experimenta personal nu știu ce e de făcut în cazul unui malpraxis sau cum să-și aleagă un avocat pentru soluționarea cu succes a situației. Citește articolul