Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriAndreea Florian este Tax Senior Manager în cadrul biroului din Cluj Napoca al unei firme globale de consultanță fiscală, deservind, cu preponderență, clienți din zona Transilvaniei. Andreea are o experiență profesională de peste 16 ani, dobândită în firme de consultanță fiscală din cadrul Big4, precum și din eșalonul secund, respectiv case de avocatură. Este membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și consultant fiscal autorizat. Are o experiență vastă în toate domeniile aparținând de fiscalitatea domestică, respectiv principii de fiscalitate internațională și prețuri de transfer. Pe parcursul carierei sale profesionale, Andreea a fost implicată într-un număr mare de revizii și inspecții fiscale, proiecte de due diligence, restructurări post-achiziție și proiecte de consultanță fiscală, precum și proiecte din sfera prețurilor de transfer.
În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul
Într-o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, atragerea talentelor, respectiv retenția angajaților-cheie, dar nu numai, este una dintre preocupările generale ale acționarilor. Așadar, pe lângă alte beneficii salariale (bonusuri de performanță, tichete/bilete valorice, pensii facultative, prime de asigurare voluntară de sănătate suportate de angajatori, decontarea contravalorii transportului, diverse cursuri de pregătire etc.), una dintre oportunitățile explorate cel mai frecvent se referă la implementarea de planuri de remunerare bazate pe capitaluri proprii. Citește articolul
Practica grupurilor de societăți înființate de antreprenori români, dar nu numai, arată că, de multe ori, astfel de grupuri s-au dezvoltat mai degrabă ad-hoc, explorând și exploatând oportunități de business. Așadar, aproape inevitabil, la un moment dat, orice antreprenor român cu dețineri directe/indirecte în mai multe entități, române sau străine, ajunge să se întrebe și să analizeze dacă ar fi benefică înființarea unei entități de tip holding, care să dețină participațiile în restul entităților din grup și daca da, unde să fie înființată o astfel de entitate. Ar fi România o jurisdicție favorabilă în acest sens? Citește articolul
Prețurile de transfer sunt unul dintre subiectele recurente ale inspecțiilor fiscale. De curând, Lucian Heiuș, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a menționat faptul că instituția pe care o conduce are din nou acces la Orbis, o bază de date care conține informații despre sute de milioane de societăți din întreaga lume și care este un instrument valoros în cadrul inspecțiilor fiscale. Din chiar declarațiile președintelui ANAF, reiese că ne putem aștepta la intensificarea inspecțiilor pe tematica prețurilor de transfer sau la reluarea cazurilor puse, într-o formă sau alta, în așteptare, în lipsa accesului la această bază de date. Inspecțiile concentrate pe prețuri de transfer au fost însă în derulare chiar și în perioada în care ANAF nu avea acces la această bază de date, inspectorii recurgând la diverse alternative pentru a le putea finaliza. Citește articolul
Așa cum am menționat în materialele anterioare pe această temă, problematica tratamentului fiscal al serviciilor intra-grup reprezintă de multe ori subiectul litigiilor fiscale dintre contribuabili și Fisc. La nivelul administrației fiscale s-a creat deja o practică care arată un refuz frecvent al deductibilității cheltuielilor cu serviciile achiziționate de societățile din România de la societățile din grup, pe motiv că societatea din România nu poate demonstra necesitatea serviciilor facturate și că, de fapt, aceste servicii nu sunt prestate în interesul sau beneficiul societăților din România. În acest context, majoritatea disputelor fiscale pe acest subiect ajung și sunt, în final, soluționate de instanțele de judecată. Citește articolul
Continuăm seria materialelor pe tema deductibilității cheltuielilor cu serviciile prestate de entități afiliate cu prezentarea practicii inspectorilor fiscali în cadrul controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Cheltuielile cu serviciile prestate de entități afiliate este unul dintre subiectele principale abordate în cadrul inspecțiilor fiscale. Încadrarea, recurentă, a acestui tip de cheltuieli în categoria cheltuielilor nedeductibile este, așadar, un subiect foarte des disputat în instanță de către contribuabili. Ne propunem să abordăm acest aspect printr-o serie de materiale care să conțină cadrul legislativ aplicabil, practica autorităților fiscale din România și să încheiem printr-un sumar al deciziilor obținute în instanță de către contribuabil pe această tematică. Citește articolul
Conform prevederilor legale, selectarea contribuabililor ce urmează a fi supuși inspecției fiscale este efectuată de organul de inspecție fiscală competent, în funcție de nivelul riscului stabilit ca urmare a analizei de risc. Legislația nu prevede o definiție a gradului de risc, însă definește analiza de risc. Așadar, analiza de risc reprezintă activitatea efectuată de administrația fiscală, în funcție de procedurile și metodologia internă, în scopul de a identifica riscurile de nedeclarare a creanțelor fiscale, de a le evalua, precum și de a le gestiona. În practică, am identificat câțiva factori care pot influența gradul de risc și, așadar, includerea societății respective în planul de inspecție fiscală. Detaliem în cele ce urmează câțiva dintre acești factori. Citește articolul
Raportul de activitate al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) aferent primei jumătăți a anului 2022 arată o intensificare a activității de control fiscal, numărul contribuabililor verificați crescând cu aproximativ 60% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, comparativ cu anii trecuți, se observă și diversificarea tipurilor de controale fiscale utilizate: pe lângă inspecțiile fiscale parțiale/totale, tot mai des am asistat la controale inopinate, verificări documentare (controale desfășurate exclusiv de la distanță) sau verificări ale situației fiscale personale. Din experiența practică, modalitatea în care societățile se pregătesc pentru inspecția fiscală, precum și conduita pe parcursul inspecției, sunt elemente care pot influența în mod decisiv rezultatul inspecției fiscale. Citește articolul
Traversăm, fără doar și poate, o perioadă destul de dificilă din perspectiva financiară (și nu numai), perspectivele conturate de specialiști arătând că viitorul, cel puțin cel apropiat, s-ar înscrie în aceleași tipare. Administrarea eficientă a fluxurilor de numerar, din partea societăților, devine așadar un instrument esențial pentru desfășurarea activității în condiții optime. Ne propunem să trecem în revistă câteva dintre măsurile fiscale care ar putea avea un impact benefic asupra poziției de cash-flow și management al lichidităților. Citește articolul