Costurile cu energia electrică și gazele naturale sunt cheltuieli semnificative pentru operarea clădirilor și facilităților, iar evoluția acestora influențează direct bugetul administrativ.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și spațiile fizice ale companiei. Noile cerințe de accesibilitate înseamnă modificări concrete la structura și dotările clădirilor, iar ei sunt responsabili de implementarea acestora.
O serie de clădiri, printre care cele aferente obiectivelor turistice ori sportive, cele de utilitate publică, dar și școlile ori universitățile, vor trebui adaptate astfel încât să fie cât mai accesibile mai multor persoane cu dizabilități. Noile condiții de accesibilitate se regăsesc într-o lege oficializată marți și care se va aplica din mai. Citește articolul
Dacă acest departament gestionează flota auto a companiei, este esențial să se asigure că vehiculele sunt folosite conform legii pentru a evita costuri suplimentare cu amenzi, pentru a reduce uzura și pentru a proteja bunurile companiei.
Poliția Română anunță că, până la sfârșitul săptămânii, se va desfășura acțiunea Speed, prin care se va verifica respectarea regimului legal de viteză, pentru prevenirea evenimentelor rutiere cauzate de viteza excesivă. În acest context, reamintim acum limitele de viteză stabilite de legislația rutieră în funcție de tipul drumului și sancțiunile pe care le riscă șoferii ce nu le respectă. Citește articolul
Acest departament gestionează cheltuielile cu flota auto a companiei (mașini de serviciu, transport angajați, etc.). Informațiile despre prețurile carburanților sunt esențiale pentru bugetarea și controlul acestor costuri administrative.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este relevant pentru departamentul care se ocupă de administrarea parcului auto al companiei (înmatriculări, mentenanță), inclusiv de asigurări și gestionarea daunelor, pentru a se asigura că mașinile sunt protejate și procesele sunt eficiente.
Polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) nu sunt doar pentru a acoperi daunele provocate altui șofer într-un accident de mașină, ci și persoanelor care se află în mașina proprie în acel moment. Astfel, alegerea asiguratorului sau a unor servicii suplimentare (de pildă, decontarea directă) la încheierea unei polițe RCA devin foarte importante, mai ales în contextul retragerii autorizației de funcționare a Euroins, liderul de pe această piață. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu spațiile și facilitățile companiei. Trebuie să știe unde se vor desfășura inspecțiile fiscale – la ANAF sau la sediul companiei – pentru a pregăti spațiile necesare, dacă este cazul.
După mai bine de șapte ani de la introducerea modelului actual al avizului de inspecție fiscală, acesta a fost modificat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Noutățile țin de schimbările procedural-fiscale venite pe finalul anului trecut. Citește articolul
Modificările legate de impozitarea proprietăților, mai ales trecerea la valoarea de piață, sunt importante pentru evaluarea și costurile imobilelor companiei.
Analiza sistemului fiscal din România, în vederea continuării reformelor asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este aproape gata, spun reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF). Astfel, Executivul va putea să decidă în curând ce modificări ale Codului fiscal mai sunt necesare pentru a continua reforma începută prin OG 16/2022. Citește articolul
Inflația și contextul economic general pot influența costurile operaționale, cum ar fi utilitățile și întreținerea spațiilor, fiind relevante pentru gestionarea eficientă a facilităților companiei.
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a revizuit semnificativ în sens negativ estimările privind creşterea economiei româneşti în acest an, de la 3,1% cât estima în toamnă, la 2,4%. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea financiar-administrativă a proprietăților și a relațiilor cu asociațiile de proprietari, fiind direct legat de partea administrativă și de real-estate.
După cum stabilește legea din domeniu, vânzătorul unui apartament poate recupera banii din fondul de rulment, ce este obligatoriu pentru asociațiile de bloc, banii strânși acolo fiind folosiți pentru acoperirea plăților curente. Sumele ce pot fi recuperate sunt cele înscrise în tabelul administrației la momentul vânzării apartamentului, nu toate sumele plătite de-a lungul timpului. Citește articolul
Se ocupă de administrarea flotei auto (interesat de plafonarea RCA) și de gestionarea programului de lucru al birourilor și angajaților (interesat de zilele libere).
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul