Guvernul și-a asumat, prin calendarul pentru implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), că va crește treptat numărul de verificări documentare (e vorba de controalele la distanță) pe care le realizează Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, s-a stabilit ca, în 2022, 30% din verificările Fiscului să fie de la distanță, acest procent urmând să ajungă la 60% până în 2025. Citește articolul
2022 se anunță un an de referință, din punct de vedere fiscal, nu doar prin prisma implementării unor noi proiecte de digitalizare a relației cu contribuabilii, ci și prin faptul că sistemul fiscal românesc va fi analizat cu atenție pentru a fi „optimizat” începând din 2023. Scopul final? Sistemul fiscal să ajute autoritățile la promovarea și menținerea unei creșteri economice pe termen lung. Citește articolul
Reformele fiscale globale și cele din SUA, precum și adoptarea numeroaselor modificări ale politicilor fiscale internaționale în 2018, încurajează statele să facă demersuri în materie de competitivitate fiscală, prin intermediul unor modalități noi și inovatoare. Citește articolul
Pentru urmatorii trei ani, Guvernul si-a propus o crestere economica de 4,7%, iar pentru a fi indeplinit acest obiectiv vor fi continuate masurile de austeritate in aparatul bugetar, va fi modificata procedura de stabilire a valorii punctului de pensie, se va renunta la venitul minim garantat si va fi elaborat un nou sistem de impozitare pentru case, terenuri si masini. Citește articolul
Fiscalitatea romaneasca este plina de contradictii. Legea fiscala in Romania a ajuns sa reprezinta un domeniu atat de vast si naucitor, incat pana si labirintul din legenda lui Dedal si Icar pare mai usor de descifrat. In fiecare zi, contribuabilul se vede pus la zid de un sistem rudimentar, birocratic, corupt si deloc competitiv: sute de declaratii anuale, amenzi abuzive din partea Fiscului, dobanzi si penalitati de intarziere tot mai mari, modificari perpetue aduse legislatiei, de cele mai multe ori "scrise pe genunchi" si ulterior rectificate( a se vedea OUG 58/2010 sau impozitul minim). Si totusi, desi realitatea despre care vorbesc e una sumbra, exista semnale, de mica amplitudine ce-i drept, care ne fac sa credem ca exista rost si de mai bine. Astfel, in masura in care legiuitorul ar apleca mai atent urechea la propunerile specialistilor in domeniu, am putea incet incet sa cream un model fiscal competitiv. Citește articolul