Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul Administrativ se ocupă de gestionarea cerințelor birocratice și a documentelor necesare pentru buna funcționare a companiei. Includerea în SPV a cererilor pentru atribuirea numerelor de înregistrare pentru aparatele de marcat electronice fiscale simplifică procesul administrativ pentru companiile care le utilizează.
Utilizarea Spațiului Privat Virtual (SPV) cunoaște, de azi, oficial, unele modificări la nivel de reglementare, propuse la începutul lunii la Ministerul Finanțelor Publice (MFP): simplificări la înregistrare, mai multe documente puse la dispoziție și mai multe documente fiscale ce pot fi cerute, posibilitatea celor care stau în străinătate să se înregistreze la misiunile diplomatice/consulare, verificarea declarației unice depuse la ghișeu ș.a. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de regulile privind accesul furnizorilor de servicii de comunicații în clădiri și spații comune pentru instalarea de rețele, deoarece gestionează proprietățile și facilitățile companiei.
Montarea rețelelor 5G în orașe se va face mai ușor, acordul asociației de proprietari pentru amplasarea antenelor pe blocuri urmând a se da după reguli noi. Schimbările sunt propuse într-un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului pus recent în dezbatere de către Ministerul Comunicațiilor și Societății Informatice (MCSI). Citește articolul
Acest departament, mai ales dacă se ocupă cu administrarea sau închirierea de proprietăți, trebuie să fie la curent cu noile cerințe pentru a autoriza și înregistra spațiile de cazare, dar și cu riscurile de amenzi dacă nu respectă regulile.
Printr-un comunicat de presă recent, reprezentanții Ministerului Turismului (MT) au confirmat că persoanele fizice care închiriază locuințe prin platforme precum Airbnb sau Booking.com vor trebui să se autorizeze pentru a continua să facă acest lucru. Clarificarea vine după ce avocatnet.ro a anunțat că viitoarea lege a turismului va impune autorizarea pentru închirierea locuințelor prin asemenea platforme. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu gestionarea proprietăților companiei (închirierea lor sau închirierea de spații), inclusiv cu administrarea contractelor, inventarul bunurilor și obligațiile față de asociațiile de proprietari (ex. plata cheltuielilor, anunțarea închirierii).
Toamna se numără nu doar bobocii, ci și contractele de închiriere a locuințelor. Dacă ți-ai pus proprietatea la bătaie drept locațiune trebuie să știi că e extrem de indicat să nu o faci prin vorbe, ci printr-un contract (ceva mai mult decât un tipizat de la o agenție), dar și că trebuie să declari veniturile la Fisc pentru a nu te trezi cu autoritățile pe cap și poate chiar cu un dosar penal. Citește articolul
Articolul include detalii despre noul regulament al asociațiilor de proprietari, care poate afecta gestionarea proprietăților firmei. De asemenea, sunt menționate termene pentru plata impozitelor locale (pentru clădiri, terenuri, mașini) și programele Rabla, relevante pentru administrarea parcului auto și a bunurilor imobiliare ale companiei.
Vineri, sâmbătă și luni sunt trei termene-limită pentru companii și pentru persoanele fizice, pentru îndeplinirea anumitor obligații sau pentru unele înscrieri, cum ar fi plata tranșei a doua a impozitelor locale, notificarea restructurării financiare a marilor datorii la stat sau obținerea unei finanțări în programele Rabla pentru mașini. Ca să fie mai ușor de urmărit, le-am reunit pe toate în această sinteză. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei. Informațiile despre noile puncte de control pentru rovinietă sunt esențiale pentru a se asigura că toate mașinile companiei au rovinieta valabilă și pentru a evita amenzi.
De mâine, încă șase camere video prin care se verifică valabilitatea rovinietei pentru mașinile care circulă pe drumuri naționale și autostrăzi vor fi puse în funcțiune, conform unui comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, s-a ajuns la un număr de 93 de asemenea puncte de control. Citește articolul
Acest departament gestionează cheltuielile cu utilitățile pentru birouri și alte facilități ale companiei, iar creșterea prețului energiei influențează direct bugetul alocat.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este foarte important pentru a ști cum să acționeze în cazul unor probleme cu obținerea avizelor și autorizațiilor (ex: de construire, de funcționare) de la primării sau alte instituții administrative.
Legislația ne oferă remedii pentru tragerea la răspundere a unui funcționar al statului care comite un abuz în relația cu cetățeanul, care are un comportament neadecvat, care pretinde favoruri pentru lucruri pe care e obligat să le facă sau care se lasă înduplecat doar cu cerul și pământul ca să-și facă treaba. A venit momentul să deschidem o discuție în privința acestor remedii. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei. Este interesat de cum legile pot afecta deținerea sau pierderea unor bunuri imobiliare, precum și de eventualele procese de restituire care ar putea schimba statutul proprietăților companiei.
Avocatul Poporului (AvP) a ridicat la Curtea Constituțională (CCR) o excepție de neconstituționalitate cu privire la anumite obligații prevăzute în Legea nr. 255/2010 privind exproprierile. E vorba de prevederile care îi impun persoanei expropriate să returneze despăgubirea primită, în cazul în care imobilul inițial expropriat îi este restituit acesteia. Citește articolul
Acest departament gestionează aspecte precum accesul în clădiri și supravegherea (camere video), unde sunt prelucrate date personale. Trebuie să știe cum să facă asta legal, respectând intimitatea oamenilor.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede că o firmă poate să prelucreze date personale în baza interesului ei legitim. Pentru aceasta, însă, acea firmă trebuie să îndeplinească o serie de condiții. Una din acele condiții se referă la faptul că interesele, drepturile și libertățile fundamentale ale persoanei vizate de prelucrare nu trebuie să „prevaleze” față de interesul legitim al companiei care prelucrează date. Iar acele interese, drepturi și libertăți pot fi foarte vaste. Citește articolul