Acest departament este responsabil cu administrarea polițelor de asigurare ale companiei și cu gestionarea propriilor cereri de despăgubire. Știe cât de important este ca asiguratorii să plătească despăgubirile la timp și să respecte termenele.
În prima jumătate a anului trecut, două dintre societățile existente pe piața asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) din România au plătit asiguraților despăgubirile cu mari întârzieri, potrivit unei analize publicate recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Procentele publicate arată că cele două societăți au înregistrat întârzieri în peste 70% dintre dosare. Citește articolul
Articolul vorbește despre sisteme de protecție împotriva grindinei, ceea ce sugerează nevoia de a asigura recolta și investiția împotriva unor evenimente neprevăzute, un subiect de interes pentru acest departament.
Producția de căpșuni și fructe de pădure beneficiază, în ultimii ani, de o cerere în creștere, atât pe piața internă cât și la export. Înființarea unor astfel de plantații este posibilă pe surafețe mici de teren, cu investiții relativ reduse. În anul 2017, se pot solicita fonduri nerambursabile pentru înființarea, cultivarea, dar și procesarea acestor fructe, ajutorul putând ajunge la 100% din valoarea proiectului. Citește articolul
Informațiile despre valabilitatea amenzilor de viteză pot influența modul în care se calculează riscurile pentru asigurările auto ale companiei și pot fi relevante în cazul unor accidente în care viteza a fost un factor.
Poliţistul poate încheia procesul-verbal pentru depășirea vitezei legale pe baza informaţiilor comunicate prin radio de către operatorul radar, chiar dacă cei doi se află în locuri diferite și doar unul dintre ei este cel care constată în mod efectiv contravenția, potrivit unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). Practic, prin această decizie se lămurește una dintre problemele vehement contestate de șoferi. Interpretarea dată de Curte a devenit de astăzi general obligatorie. Citește articolul
Modificările legale privind consolidarea seismică și evacuarea pot influența tipurile de asigurări necesare pentru proprietățile companiei, costul acestora și modul în care se gestionează eventualele daune sau cereri de despăgubire.
Prevederile legale cu privire la lucrările de consolidare a clădirilor încadrate la clasa I de risc seismic ar urma să fie modificate substanțial, conform unui proiect de lege pus în dezbatere publică de curând. Printre cele mai importante modificări se numără evacuarea temporară a proprietarilor în baza unei dispoziții a primarului, iar nu în urma unui act al instanței de judecată, așa cum se întâmplă acum, precum și restituirea banilor de lucrări într-un termen de cinci ori mai scurt. Potrivit normelor propuse, cei care vor vrea să vândă clădirile sau să le înstrăineze în orice alt mod, vor fi obligați să restituie toți banii pe care i-au primit ca finanțare de la buget pentru efectuarea lucrărilor de consolidare. Citește articolul
Dacă firma are un departament dedicat gestionării tuturor politicilor de asigurare și rezolvării daunelor (reclamațiilor), acesta este direct interesat de piața RCA, de asigurătorii disponibili, de condițiile contractuale și de modul în care se fac despăgubirile în caz de accident.
În prezent, piața românească a asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) este acoperită de 11 societăți autorizate legal să încheie contracte cu proprietarii de mașini. În condițiile în care, în ultimele săptămâni, au apărut doi noi asigurători RCA, îți prezentăm astăzi lista completă a firmelor cărora te poți adresa pentru îndeplinirea acestei obligații legale. Citește articolul
Acest departament se ocupă în mod direct de polițele de asigurare ale companiei și de gestionarea reclamațiilor/solicitărilor de despăgubire. Articolul detaliază aspectele cheie ale contractului RCA, tipurile de daune acoperite, limitele de răspundere și noile proceduri de compensare, fiind crucial pentru activitatea lor.
Proprietarii de autovehicule, indiferent că vorbim de persoane fizice sau juridice, sunt obligați să încheie contracte de asigurare de răspundere civilă auto (RCA). Scopul acestei asigurări obligatorii este protejarea persoanelor cărora le producem daune prin accidentele de mașină pe care le provocăm, asigurătorul având obligația de a-i aduce victimei compensații pentru aceste daune. Costul încheierii acestor asigurări este diferit la cele unsprezece societăți care activează actualmente în România pe piața RCA, ultima intrată pe piață fiind societatea Euro Insurance DAC. Totuși, asigurătorii trebuie să respecte, cel puțin până în luna mai a acestui an, anumite limitări ale tarifelor impuse printr-un act al Guvernului. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de orice noutate legată de piața asigurărilor, de apariția unui nou asigurător și de impactul acestuia asupra ofertelor și gestionării polițelor.
Compania irlandeză Euro Insurance DAC a obținut recent acordul de a intra pe piața asigurărilor din România, potrivit Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Aceasta a devenit practic al unsprezecelea jucător pe piața asigurărilor auto de răspundere civilă (RCA) din țara noastră. Citește articolul
Acest departament verifică dacă șoferii dețin permisele corespunzătoare, deoarece polițele de asigurare pot fi invalidate dacă un șofer implicat într-un incident nu este legal autorizat să conducă vehiculul respectiv.
Pentru mașinile mari, precum și pentru cei care vor să transporte mai mult de opt persoane este necesar un anumit tip de permis de conducere, în unele situații putând fi obținut abia după împlinirea vârstei de 24 de ani, potrivit legislației în domeniu. În mare, procedura de obținere a permisului de conducere nu a cunoscut schimbări în ultima perioadă, numai că începutul lunii februarie dus la eliminarea unor taxe de înscriere, precum și a celei de reexaminare pentru cei care pică examenul de trei ori la rând. Totodată, a fost eliminată și taxa pentru examinare în cazul permisului anulat. Citește articolul
Informațiile despre categoriile de permise și condițiile de obținere sunt esențiale pentru departamentul de asigurări, deoarece valabilitatea permisului unui șofer influențează direct polițele de asigurare ale companiei și gestionarea eventualelor daune.
Cei care vor să conducă un moped își pot lua permisul la vârsta de 16 ani, însă pentru anumite motociclete limita de vârstă impusă de lege ajunge până la 24 de ani. Obținerea unui permis de conducere pentru aceste vehicule nu diferă cu mult de cea pentru obținerea unui permis pentru o mașină obișnuită: candidații susțin și o probă teoretică și una practică, numai că aceasta se dă atât în poligon, cât și pe traseu. Unele dintre taxele prevăzute pentru obținerea unui astfel de permis au fost eliminate de la 1 februarie. Citește articolul
Articolul menționează serviciile proaste și lipsa de profesionalism în diverse sectoare, inclusiv în bănci. Acest departament este direct interesat, deoarece calitatea serviciilor influențează numărul de reclamații și modul în care sunt gestionate cererile clienților.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul