Ajută la înțelegerea condițiilor și restricțiilor de călătorie cu pașaportul temporar, informații importante pentru evaluarea acoperirii asigurărilor de călătorie și gestionarea eventualelor incidente.
Pașaportul temporar poate fi eliberat numai în anumite situații expres prevăzute de lege, este valabil doar un an de zile și costă, de la 1 februarie anul acesta, aproape de două ori mai puțin. Cererea de eliberare poate fi făcută atât în țară, cât și în străinătate, iar eliberarea acestuia durează mult mai puțin decât în cazul celui simplu. Totuși, trebuie avut în vedere faptul că, în anumite state, pașaportul temporar nu vă poate asigura intrarea. Citește articolul
Departamentul ar fi interesat de modul în care statutul de vehicul istoric influențează costurile asigurărilor, inclusiv detaliile despre prețuri mai mici, franșiză și absența sistemului bonus-malus.
Un vehicul istoric nu este doar un vehicul vechi. Pentru a putea fi atestat ca vehicul istoric, o mașină nu trebuie să îndeplinească doar condiția vârstei, ci ea trebuie să fie inscrisă în Clubul Autovehiculelor Istorice din Italia. În acest stat, circularea cu mașinile clasice este încurajată prin taxe mai mici și mai puține obligații de respectat în trafic. Citește articolul
Etichetarea incorectă sau problemele legate de produsele alimentare pot duce la reclamații din partea clienților, iar acest departament se ocupă de gestionarea acestora și de potențialele despăgubiri.
Etichetarea produselor alimentare congelate de origine animală va fi ținta unor controale ample ale inspectorilor sanitari în perioada următoare, conform unui comunicat de presă al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Mai exact, autoritățile derulează în prezent o campanie de informare cu privire la etichetare, urmând ca apoi să revină cu controale oficiale la restaurante, magazine alimentare și supermarketuri, de exemplu. Citește articolul
Articolul explică în detaliu ce se întâmplă cu polițele de asigurare, cum se depun cererile de despăgubire și cum se fac plățile către clienți atunci când o companie de asigurări intră în faliment. Este direct relevant pentru oricine gestionează asigurări sau reclamații.
Societatea Carpatica Asig și-a pierdut în vara anului 2016 autorizația de funcționare și va intra în procedura de faliment, după ce solicitarea în acest sens făcută de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a fost acceptată recent în instanță. Cu toate acestea, clienții vor putea primi efectiv despăgubiri de la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) abia după ce hotărârea instanței va rămâne definitivă. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate plângerile clienților, mai ales cele legate de clauze abuzive în contracte. Este important să știe unde pot apela clienții și care sunt drepturile lor pentru a putea răspunde corect și a rezolva problemele, minimizând riscurile legale.
În decembrie 2015, Senatul a adoptat un proiect de act normativ care prevedea că nu vor mai fi considerate titluri executorii contractele de credit încheiate cu instituţiile financiare nebancare (IFN-uri), însă deputaţii n-au fost de acord cu acest lucru şi au dat un vot decisiv de respingere. În eventualitatea în care această modificare s-ar fi aplicat, executarea silită a contractelor încheiate cu IFN-urile ar fi devenit mai dificilă. Citește articolul
Discuțiile despre malpraxis și responsabilitatea juridică sunt foarte importante pentru a înțelege ce fel de evenimente pot duce la reclamații sau la situații în care este nevoie să se apeleze la asigurările companiei.
Institutul Național pentru Pregătirea şi Perfecționarea Avocaţilor – INPPA – organizează și în perioada următoare o serie de dezbateri-atelier, pentru care se acordă avocaților participanți 3 puncte de pregătire profesională continuă. Discuțiile vor avea loc la sediul UNBR (Palatul de Justiție, Splaiul Independenței nr. 5, sector 5), în 23 februarie , precum și în 2, 9 si 16 martie. Citește articolul
Secțiunea despre riscuri menționează 'strategia pentru externalizarea riscurilor, atunci când acest lucru este posibil (de exemplu, cu ajutorul contractelor de asigurare)', aspect de interes pentru departamentul de asigurări.
Începând de joi, microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) vor putea solicita o finanțare de până la un milion de euro, iar înscrierile se vor face online. Cererea de finanțare este documentul care detaliază investiția propusă pentru finanțare și va fi completată electronic. Secțiunile cererii de finanțare vor trebui completate cât mai detaliat, respectând câteva indicații prezentate în acest articol. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că asigurările obligatorii pentru vehicule sunt valide și acoperă riscurile. Nerespectarea legilor de transport poate anula polițele de asigurare sau poate complica gestionarea cererilor de despăgubire în caz de incidente.
Transporturile de persoane și mărfuri sunt vizate de polițiști într-o acțiune amplă de controale la nivel național ce se desfășoară până duminică, potrivit unei informări a Poliției Române. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă riscurile legate de încălcarea drepturilor copiilor și cum aceste situații pot genera reclamații sau cereri de despăgubire, pentru a gestiona polițele de asigurare și litigiile în mod eficient.
La capitolul "drepturile copilului" se vorbește mai puțin despre libertatea acestora la opinie, despre cum se poziționează copiii vizavi de religie și ce nu pot fi obligați să facă în acest sens, tot așa cum se vorbește destul de puțin despre cine este responsabil de nivelul de trai al unui copil, în afară de părintele său. În cele ce urmează vom aminti câteva dintre drepturile mai puțin discutate ale copilului: libertatea de exprimare, de religie, dreptul la odihnă, la asigurarea unui nivel de trai decent, despre dreptul la viață privată și la respectarea imaginii sale, precum și despre posibilitatea de a face singur plângeri la autorități. Citește articolul
Articolul menționează obligația de a avea asigurare pentru dronele mai grele și posibilitatea de a asigura și celelalte. Acest departament se va ocupa de încheierea acestor polițe și de gestionarea oricăror daune sau reclamații dacă ceva nu merge bine.
În prezent, cadrul legislativ al folosirii dronelor este foarte restrictiv în țara noastră. Pe de o parte, pentru anumite drone trebuie cerute documentații de înmatriculare, trebuie plătite taxe și unele drone trebuie chiar asigurate. Pe de altă parte, operarea efectivă a unei drone este permisă doar în zonele din afara localităților, iar majoritatea activităților necesită aprobări din partea autorităților aviației civile ori chiar din partea Ministerului Apărării Naționale (MApN). Citește articolul