Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de reducerea costurilor operaționale (ex: arhivare fizică) și de eficientizarea proceselor financiare, cum ar fi acordarea de credite online, în condiții de siguranță a identității.
Folosind tehnologia blockchain, companiile ar putea să-și eficientizeze activitatea și să ofere exclusiv online anumite servicii pentru care în prezent clienții trebuie să facă drumuri și să încheie contracte în persoană. Concret, firmele și-ar putea reduce costurile de funcționare și și-ar putea crește numărul de clienți folosind identitatea în blockchain pentru a încheia contracte online pentru credite, utilități, asigurări și nu numai. Citește articolul
Articolul detaliază modul de obținere și gestionare a fondurilor europene (FEDR, FSE), cofinanțarea și bugetarea proiectelor de dezvoltare locală. Este esențial pentru acest departament să înțeleagă aspectele fiscale, financiare și contabile ale unor astfel de inițiative.
Pentru perioada 2014-2020, Comisia Europeană a pus la dispoziția statelor membre un instrument nou de finanțare, și anume Dezvoltare Locală Plasată sub Responsabilitatea Comunității (DLRC). Având în vedere că implementarea acestuia oferă posibilitatea obținerii unei rate de cofinanțare mai mari din FEDR (cu alte cuvinte, mai mulți bani de la bugetul Uniunii Europene), România a optat, și ea, alături de alte state membre (precum Bulgaria, Ungaria etc.) pentru implementarea DLRC. Deși în alte state membre (Franța, Germania, Marea Britanie etc.) acest instrument are o istorie îndelungată de implementare, în România el este relativ nou, fiind precedat, doar de măsurile de tip LEADER, finanțate încă din perioada 2007-2013, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de indicatorii financiari la nivel național, cum ar fi datoria externă și cursul valutar, deoarece aceștia pot influența costurile de finanțare, raportările financiare și planificarea bugetară a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul abordează obligațiile fiscale și contabile după radiere (declarația unică, TVA, patrimoniu) și problemele legate de casele de marcat, cu implicații financiare și de cost.
Începând din 18 martie 2019, persoanele fizice autorizate (PFA) și întreprinderile individuale (II) cu mai multe coduri de activități economice (CAEN) decât prevede legea (schimbată din 2017) au fost radiate de la Registrul Comerțului. Pentru entitățile vizate care nu au aflat de pericolul radierii înainte, ci ulterior, asta a însemnat blocarea temporară a activității. Singura variantă pentru cei radiați este reînregistrarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), însă problemele nu se rezolvă doar prin asta. Citește articolul
Este vital pentru acest departament să înțeleagă regulile noi despre cum se pot scădea sponsorizările din impozite, ce declarații trebuie depuse la Fisc și cum să evite greșelile care ar putea duce la plata unor sume înapoi sau penalități.
Scăderea din impozitul pe profit a sumelor ce reprezintă cheltuieli cu sponsorizarea trebuie să respecte reglementările impuse de Codul fiscal pentru a putea fi perfect valabilă în eventualitatea unui control fiscal. Citește articolul
Informațiile despre scumpirea produselor și serviciilor sunt esențiale pentru a estima bugetele, a planifica cheltuielile și a analiza impactul inflației asupra costurilor companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deși articolul nu ține direct de contabilitate, acest departament poate fi interesat de impactul financiar general al unor astfel de decizii legale asupra pieței și, implicit, asupra stabilității economice, mai ales dacă firma are expunere la situații similare sau este o instituție financiară.
Cei ce au credite în franci elvețieni și au în desfășurare un proces ce vizează înghețarea cursului de schimb la valoarea de la momentul acordării împrumutului se pot adresa avocaților ce-i reprezintă în proces pentru a cere suspendarea procesului. Acest lucru este posibil deoarece judecătorii Curții de Apel Cluj au cerut lămuriri, într-un astfel de proces, de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), reluarea proceselor având această temă făcându-se numai după ce CJUE dă o decizie în acest sens. Citește articolul
Departamentul este direct interesat de costurile noii asigurări obligatorii, de impactul financiar al procedurilor de insolvență și de modul în care aceste reglementări afectează bugetul și stabilitatea financiară a firmei.
Fără să se analizeze înainte impactul asupra întreprinderilor mici și mijlocii, Executivul a venit în aprilie cu un proiect legislativ ce cuprinde obligarea firmelor la o asigurare anuală de răspundere profesională pentru situațiile de insolvență, dizolvare, lichidare și radiere judiciară. Mediul de afaceri critică însă această inițiativă, în care vede costuri imposibil de conturat momentan pentru firme și riscul iminent de împiedicare a activității unor societăți. Citește articolul
Articolul vorbește despre bani nerambursabili (ajutoare de la stat) și ce cheltuieli pot fi acoperite, informații esențiale pentru bugetul firmei, investiții și cum sunt gestionate finanțele.
Companiile vor putea accesa anul acesta o finanțare de până la 450.000 de lei prin intermediul programului de microindustrializare. Proiectul procedurii pentru implementarea programului a fost lansat recent în dezbatere publică de Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM-uri. Citește articolul
Departamentul are nevoie să înțeleagă cum sunt calculate și plătite contribuțiile la sănătate, mai ales în situații speciale, cum sunt veniturile din dobânzi, pentru a asigura o contabilitate corectă și pentru a evita probleme cu Fiscul.
Nu prea sunt genul de persoană căreia să-i placă replica „Ți-am zis eu!”, dar adevărul e că trebuie să subliniem atunci când un lucru nu-i făcut cum trebuie. În 2015, la cea mai recentă amnistie fiscală pentru români, am avertizat că problema a fost doar vârâtă sub preș în loc să fie rezolvată. Consecința? Anul acesta e nevoie de o nouă amnistie fiscală pentru a anula contribuția la sănătate pentru veniturile infime din dobânzi. Citește articolul