Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament monitorizează aspectele financiare și economice. Chiar dacă este un program de credite pentru persoane fizice, el influențează piața imobiliară și capacitatea de cumpărare, având un impact macroeconomic pe care departamentul financiar îl ia în considerare pentru analize, previziuni și posibile strategii de investiții sau gestionare a cash-flow-ului.
Doar locuințele noi sau de doar câțiva ani recepționate vor putea fi cumpărate prin programul guvernamental anunțat de curând de Executiv: "O familie, o casă". Reglementarea propusă a acestui program, prin care se vor putea lua credite cu garanție de 80% de la stat, prevede și ce suprafață maximă vor putea avea aceste locuințe și câte camere de locuit. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea banilor și a taxelor. Articolul explică cum se recuperează sumele plătite ca taxe auto și dobânzile aferente, alocările bugetare pentru aceste restituiri și modul de calcul al dobânzilor, fiind crucial pentru planificarea și execuția financiară a unei companii.
Așteptată de foarte multă vreme deja, restituirea fostelor taxe auto și a timbrului de mediu se apropie de final. Ministrul finanțelor a promis, de curând, că termenul legal de 30 iunie va fi grăbit prin alocarea unor fonduri speciale pentru asta. Astfel, toate sumele rămase ar trebui să ajungă în conturi până vineri inclusiv, însă pentru cei care așteaptă dobânzile de ceva vreme și pentru cei care declară că nu au primit încă nimic termenul e destul de optimist. Ce se poate face dacă termenul promis de ministru nu e îndeplinit? Dacă intrăm în vară și sumele nu ajung la solicitanți? Citește articolul
Acest departament este direct interesat de tot ce ține de taxe, declarații fiscale, termene de depunere și modul de calcul al veniturilor, exact subiectele abordate în articol.
Termenul general al declarației unice -- 15 martie -- nu este relevant pentru cei care abia își încep activitatea, cu acte în regulă, prin înființarea la Registrul Comerțului, în cursul unui an fiscal. Altfel spus, persoanele fizice autorizate (PFA) și întreprinderile individuale (II) trebuie să depună declarația destul de repede după ce se înființează legal, nu să aștepte termenul general ca să o completeze prima dată. Concret, anul acesta, nu trebuie așteptat termenul prelungit al declarației - 31 iulie. Citește articolul
Informațiile despre creditele garantate de stat, condițiile financiare (plafoane de venit, avans) și implicațiile fiscale sunt importante pentru a înțelege piața financiară și oportunitățile de finanțare.
Românii vor avea posibilitatea de a contracta credite garantate de stat pentru cumpărarea de locuințe doar dacă vor îndeplini o serie de condiții, inclusiv una legată de vârsta maximă, potrivit unui proiect legislativ aflat în prezent în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor Publice (MFP). În acest context, îți spunem astăzi cine va putea accesa un credit prin programul ce va înlocui Prima Casă. Citește articolul
Ajută la planificarea bugetului, la gestionarea banilor companiei și la înțelegerea cum se vor schimba prețurile și valoarea leului față de euro (inflație și curs valutar).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de fraudele fiscale, de inspecțiile de la ANAF și de costurile suplimentare impuse de legile anti-fraudă, cum ar fi TVA-ul split, care influențează modul în care se calculează și se plătesc taxele.
Companiile pot face anumite verificări pentru a identifica partenerii de afaceri frauduloși, acestea fiind, conform unui sondaj derulat recent de cei de la PwC România, demersuri precum observarea condițiilor de plată și a prețurilor sau căutarea posibilelor informații publice negative. Citește articolul
Este esențial pentru calculul, înregistrarea și plata corectă a taxei pe valoarea adăugată (TVA) pentru vouchere, asigurând că finanțele sunt în ordine.
Codul fiscal a fost modificat, în aprilie, prin Legea nr. 60/2019, care aduce clarificări cu privire la tratamentul TVA în cazul operațiunilor ce implică utilizarea cupoanelor valorice. Prevederile nou-introduse în legislația fiscală sunt aplicabile doar cupoanelor emise după intrarea în vigoare a actului normativ, respectiv cele care se eliberează începând cu 20 aprilie 2019. Citește articolul
Pentru departamentul financiar, este important să înțeleagă schimbările în programele de finanțare garantate de stat, mai ales dacă firma este o bancă, un dezvoltator imobiliar sau are interese financiare legate de piața locuințelor.
Românii vor putea cumpăra locuințe cu credite garantate de stat numai dacă se orientează către locuințele noi, recepționate cu cel mult cinci ani înaintea creditării, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență a Guvernului pe care-l găsim acum în dezbatere la Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Spre deosebire de actualul program de garantare a creditelor pentru locuințe -- Prima Casă -- noul program nu va mai acoperi imobilele chiar și puțin mai vechi de cinci ani și nici construirea de noi locuințe. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe despre toate modificările fiscale, inclusiv despre anularea unor datorii sau posibilitatea de a recupera bani plătiți la stat. Informațiile sunt cruciale pentru a înțelege exact cum funcționează taxele și contribuțiile și pentru a oferi sfaturi corecte, chiar dacă se referă la persoane fizice.
Recent, o amnistie fiscală a fost oficializată pentru românii care datorau contribuția la sănătate (CASS) pentru venituri mici din perioada 2015 - 2017. În acest context, important de precizat este că persoanele vizate nu trebuie să facă nimic pentru a beneficia de această ștergere de datorii, din moment ce ea se aplică automat. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de informații privind contribuțiile sociale (CASS), termenele de plată, reducerile disponibile și 'amnistia fiscală', pentru a gestiona corect obligațiile financiare și fiscale ale companiei și, dacă este cazul, pentru angajați sau colaboratori.
Anunțate din toamna anului trecut, deciziile de impunere emise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru contribuția la sănătate (CASS) pentru veniturile din perioada 2014-2017 au întârziat să apară, iar contribuabilii cărora li s-a acordat beneficiul unui termen pentru a obține de o reducere de 10% la sumele impuse s-au trezit că nu știu ce au de plătit până la 15 martie, când era termenul-limită pentru reducere. În contextul deciziilor emise după această dată și al celor ce vor fi emise de acum înainte, a fost adoptată și publicată recent o ordonanță de urgență cu termene clare de plată și noi termene pentru acordarea reducerilor la plata anticipată. Citește articolul