Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre bugetul necesar, contribuția proprie, profitabilitatea anterioară a firmei și gestionarea fondurilor sunt vitale pentru planificarea financiară și contabilă a proiectului.
Pentru a avea șanse reale de a câștiga finanțarea nerambursabilă de până la 250.000 de lei disponibilă prin intermediul programului de Comerț și Servicii 2018, solicitantul trebuie să îndeplinească toate condițiile de selecție amintite în cadrul programului de implementare. Bugetul anunțat pentru sesiunea din acest an va face posibilă finanțarea doar a unui număr de aproximativ 200 de proiecte. Citește articolul
Analiza inflației și impactul său asupra prețurilor este crucială pentru planificarea bugetară, estimarea costurilor și veniturilor, precum și pentru deciziile financiare ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli despre cum și când pot fi distribuite profiturile și rezervele, pentru a ține contabilitatea corect, a calcula impozitele și a pregăti situațiile financiare (inclusiv cele trimestriale auditate).
Este de așteptat ca recenta modificare, prin Legea nr. 163/2018, a Legii societăților nr. 31/1990 și a Legii contabilității nr. 82/1991 să fie bine primită de mediul de afaceri, pentru că rezolvă două probleme cu care societățile și asociații (acționarii) lor se confruntau frecvent - (im)posibilitatea de a distribui dividende în timpul anului și aceea de a distribui sumele acumulate în rezerve. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de modul în care se calculează, se plătește și se ajustează impozitul pe dividende, de înregistrările contabile și de impactul financiar al acestor plăți asupra companiei.
Deși introducerea în legislație a posibilității de a împărți trimestrial dividende, conform Legii nr. 163/2018, este văzută, în general, cu ochi buni, există și anumite probleme ce pot apărea în practică. Din acest motiv, este recomandabil ca firmele să apeleze cu deosebită prudență la împărțirea trimestrială a profitului, cel puțin până se definitivează cu adevărat cadrul legislativ. Citește articolul
Calculează și efectuează plățile compensațiilor sau indemnizațiilor către angajați, atunci când o concediere este considerată ilegală.
Legislația muncii din Italia s-a modificat relativ recent și prevede că, în cazul unei unei concedieri ilegale, angajatul se poate reîncadra în muncă în cadrul aceleiași companii doar dacă motivele demiterii sunt serioase. Înainte, în cazul unei astfel de concedieri, salariatul putea alege între a se întoarce la lucru sau a primi compensații mai mari din partea angajatorului. Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să fie la curent cu situațiile care pot duce la anularea datoriilor sau la pierderi financiare semnificative pentru companie, pentru a estima corect riscurile și a planifica bugetul.
Există mecanisme legislative care ne pot scăpa de executarea silită, iar perimarea este unul dintre acestea. Conform Codului de procedură civilă, cel care te execută nu ar trebui să lase prea mult timp să treacă pentru a face acte de executare împotriva ta, pentru că altfel poate pierde dreptul de a mai obține datoriile de la tine. Iată, mai jos, un caz în care clientul unei bănci a obținut, definitiv, câștig de cauză împotriva băncii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea finanțelor firmei și este direct interesat de orice modalitate de a atrage bani, mai ales dacă sunt nerambursabili. Ei vor analiza condițiile de eligibilitate și vor pregăti documentele financiare necesare pentru a obține ajutorul.
Ajutorul financiar nerambursabil acordat prin intermediul programului de Comerț și Servicii 2018 este în sumă totală de 250.000 de lei și acoperă până la 90% din bugetul proiectului. Obținerea finanțării nerambursabile presupune parcurgerea mai multor etape, nu doar depunerea și selectarea pentru finanțare a unui plan de afaceri. După ce procedura de implementare a fost aprobată la începutul săptămânii prin ordin de ministru și publicată în Monitorul Oficial, antreprenorii trebuie să cunoască pașii pe care trebuie să îi facă pentru a primi finanțare în sesiunea ce va demara în curând. Citește articolul
Amnistia fiscală afectează direct taxele și obligațiile financiare ale companiei. Criticile legate de legea offshore și amenda magazinului au implicații financiare directe, influențând costurile și planificarea fiscală a firmei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul vorbește despre cum se calculează profitul disponibil pentru împărțire (dividende), ce rezerve trebuie luate în considerare, cum se recunosc corect veniturile și cheltuielile și cum se aplică regulile fiscale legate de impozitul pe profit.
Începând de duminică, opțional se poate face repartizarea trimestrială a profitului către acționari sau asociați, conform Legii nr. 163/2018. Dividendele interimare se stabilesc în limita profitului contabil net realizat trimestrial, plus eventualele profituri reportate și sume retrase din rezerve disponibile în acest scop, din care se scad orice pierderi reportate și sume depuse în rezerve în conformitate cu cerințele legale sau statutare, respectiv pe baza situațiilor financiare interimare aprobate de adunarea generală a acționarilor sau asociațiilor, după caz. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe cum să gestioneze datoriile către stat, cum poate cere amânarea plății acestora, care sunt costurile suplimentare și cum sunt evitate penalizările, pentru a planifica mai bine banii companiei și a asigura lichiditatea.
Există două modalităţi de acţiune împotriva executării silite, și anume suspendarea executării silite și încetarea executării silite, iar contribuabilii beneficiază de o serie de înlesniri la plata obligațiilor fiscale restante. Citește articolul