Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a calcula corect taxele firmei, pentru a le declara la timp și pentru a le plăti, asigurându-se că respectă toate regulile fiscale.
Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al doilea din 2018 trebuie declarate și achitate până diseară, conform legislației în vigoare. În același timp, impozitul specific pentru semestrul I al anului 2018 trebuie declarat și achitat tot până diseară. Citește articolul
Departamentul este interesat de impactul condițiilor meteo asupra costurilor, veniturilor și profitabilității afacerilor din agricultură sau dependente de aceasta, precum și de potențialele despăgubiri.
Vremea capricioasă de anul acesta, cu secetă sau ploi abundente, ar putea provoca noi scumpiri la mâncare. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, declararea și plata tuturor taxelor și contribuțiilor menționate în articol, cum ar fi impozitul pe profit, TVA-ul și contribuțiile salariale. Respectarea termenelor fiscale este esențială pentru buna funcționare financiară a companiei.
Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii iunie 2018 până azi, cel târziu, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul
Departamentul financiar și contabil urmărește cum statul gestionează datoriile și sumele de încasat, cum se anulează sau se compensează datoriile, și cum sunt implicate autoritățile fiscale, pentru o mai bună înțelegere a situațiilor financiare și a obligațiilor fiscale, inclusiv cele legate de bugetul de stat.
Odată cu intrarea în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2018, pe lângă prorogarea termenului de depunere a declarației unice pentru 31.07.2018, Executivul a adoptat și procedura de compensare a datoriilor reciproce datorate de persoane care au dreptul la despăgubiri, în temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, legilor din domeniul restituirii proprietătii funciare, Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensații cetătenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urmă aplicării Tratatului dintre România și Bulgaria, Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensații cetătenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reținute sau rămase în Basarabia, Bucovina de Nord și Ținutul Herta. Citește articolul
Pentru că articolul vorbește despre cum se asigură banii pentru centrele sociale și cât trebuie să contribuie fiecare (cofinanțare), acest departament va fi interesat să înțeleagă implicațiile financiare și bugetare, mai ales dacă firma sprijină astfel de inițiative.
Centrele de zi și centrele rezidențiale realizate prin intermediul fondurilor europene vor fi finanțate de-acum în cotă de 98%, astfel că beneficiarii acestor investiții vor suporta o contribuție proprie de doar 2%, conform unui act normativ recent intrat în vigoare. Beneficiarii finali ai acestei măsuri sunt persoanele adulte cu handicap care vor primi servicii sociale de o calitate crescută. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de întocmirea și depunerea rapoartelor financiare, iar articolul explică exact cine trebuie să semneze aceste rapoarte și până când trebuie depuse.
Raportările contabile la 30 iunie 2018, care trebuie să ajungă la unitățile Ministerului Finanțelor Publice (MFP) până la mijlocul lunii viitoare, trebuie să fie semnate de anumite persoane, conform legislației în vigoare. Citește articolul
Acest departament este interesat de analiza costurilor suplimentare generate de extindere, impactul asupra profitabilității și cum se gestionează bugetul pentru a susține creșterea afacerii.
Într-un context impredictibil al mediului de afaceri, atunci când legislația fiscală se modifică de mai multe ori într-un singur an, antreprenorii trebuie să fie preocupați de eficientizarea propriei lor afaceri, astfel încât să poată fi asigurată o creștere constantă a activității desfășurate, dar fără a afecta, în acest fel, calitatea serviciilor sau a produselor oferite clienților. Luiza Daneliuc, expert contabil la Smart Tax Advisors, prezintă, în cadrul unui videoclip recent de pe YouTube, experiența sa în ceea ce privește creșterea propriei afaceri de contabilitate. Citește articolul
Este direct interesat de orice modificări legislative legate de taxe și datorii către stat, precum amnistia fiscală, pentru a evalua impactul asupra situației financiare a companiei și a planifica bugetele. De asemenea, pentru a urmări tendințele pieței metalelor prețioase, relevante pentru investiții, evaluarea activelor sau pentru companiile care folosesc astfel de metale în producție.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de pregătirea și trimiterea la timp a situațiilor financiare către autorități, conform legii, pentru a arăta cum stă firma cu banii.
Raportările contabile la 30 iunie 2018 trebuie să cuprindă anumite formulare specifice, în funcție de reglementările contabile pe care sunt obligate firmele să le respecte, conform sistemului bilanțurilor semestriale. Bilanțurile semestriale trebuie întocmite și depuse la unitățile Ministerului Finanțelor Publice (MFP) până la mijlocul lunii august 2018. Citește articolul
Informațiile despre costurile unei afaceri cu tutun și despre profitabilitate sunt relevante pentru analiza financiară, bugetare și planificarea investițiilor, mai ales având în vedere particularitățile fiscale ale acestei industrii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul