Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de modul în care compania își gestionează banii, cum obține finanțare, cum plătește taxele și cum arată situația financiară. Articolul oferă informații despre un instrument de finanțare (leasing), avantajele sale fiscale și impactul asupra fluxului de numerar.
Leasingul reprezintă un instrument financiar utilizat pe termen mediu de către companii cu scopul de a-și procura echipamente, utilaje, autovehicule, iar flexibilitatea graficului de plăți reprezintă principalul avantaj pentru care această formă de finanțare este preferată în detrimentul unui contract de creditare bancară sau al finanțării din surse financiare proprii. Totuși, acesta nu este singurul avantaj pe care încheierea unui contract de leasing îl conferă, iar în articolul de astăzi sunt prezentate principalele argumente în favoarea acestui instrument de finanțare. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, taxele și bilanțul. Articolul este esențial pentru ei, deoarece le explică condițiile pentru a beneficia de o taxă mai mică (1%) și cum influențează angajații cu contract suspendat această taxă.
De câteva zile s-a stabilit că microîntreprinderile pot aplica o cotă de impozitare de 1% pe venituri chiar și în situația în care au salariați cu contractele de muncă suspendate, conform unor modificări la normele Codului fiscal. În aceste condiții, vă reamintim astăzi că folosirea salariaților în perioada suspendării poate fi sancționată în urma controalelor autorităților. Asta înseamnă că, deși microfirmele pot avea salariați suspendați pentru a plăti un impozit mai mic, acestea nu-i pot folosi până nu se încheie perioada suspendării. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care funcționează sistemul de pensii și de contribuțiile sociale, deoarece aceste informații sunt relevante pentru calculul salariilor și al obligațiilor fiscale ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care funcționează sistemul de pensii și de contribuțiile sociale, deoarece aceste informații sunt relevante pentru calculul salariilor și al obligațiilor fiscale ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este important pentru a înțelege riscurile financiare, cum ar fi pierderea banilor de la clienți sau parteneri aflați în dificultate, și pentru a planifica mai bine bugetul și strategiile de colectare.
Numărul firmelor și al persoanelor fizice autorizate intrate în insolvență în primele patru luni ale acestui an este de aproape 3.000, cu peste 17% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. România se află în topul țărilor europene cu cea mai lungă perioadă de insolvență, iar unul dintre principalele motive este că antreprenorii nu acordă atenția cuvenită prevenirii și eliminării riscurilor din activitățile pe care le desfășoară. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modificările dobânzilor și cursului valutar, deoarece acestea influențează costurile de împrumut, valoarea investițiilor și cheltuielile sau veniturile din tranzacții internaționale. De asemenea, au impact asupra modului în care se raportează financiar.
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat miercuri un curs de referinţă de 4,6399 lei/euro, în creştere uşoară faţă de nivelul atins marţi, până la cel mai mare nivel din 9 mai până în prezent. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de cum se înregistrează și se plătește taxa pe valoarea adăugată (TVA) și de gestionarea banilor companiei, iar informațiile din articol sunt esențiale pentru a face asta corect.
Anul acesta a fost, cel puțin până în prezent, unul al modificărilor fiscale, în principal al celor pe salarii. Noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să îți amintim și despre alte subiecte pe care trebuie să le avem în vedere atunci când operăm acte și depunem declarații sau când ne realizăm cash-flow-ul lunii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu calcularea, declararea și plata taxelor și impozitelor firmei. Modificarea cotei de impozitare pentru microîntreprinderi, mai ales în legătură cu angajații cu contract suspendat, este crucială pentru a calcula corect taxele și pentru a beneficia de reducerile legale.
Microîntreprinderile achită o cotă de impozitare de 3% pentru veniturile înregistrate pe durata unui an de zile, însă aceasta poate fi de doar 1% în cazul în care societatea are cel puțin un angajat cu normă întreagă. Un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial stabilește că de aceeași cotă redusă de impozitare se pot bucura și acele microîntreprinderi care au salariați cu contractele individuale de muncă suspendate. Mai jos prezentăm taxele datorate de către microîntreprinderi în trei scenarii: fără angajați, cu un angajat suspendat și cu un angajat activ. Citește articolul
Fluctuațiile cursului valutar (euro și dolar) și starea bugetului de stat (deficit, cheltuieli, încasări) influențează direct costurile de operare, veniturile, profitabilitatea, bugetele anuale și planificarea financiară a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct interesat, deoarece articolul vorbește despre gestionarea taxelor, deducerea cheltuielilor, evitarea amenzilor și penalităților, controlul costurilor și conformitatea fiscală, toate fiind atribuții principale ale contabililor și finanțiștilor.
Noi, echipa CIEL România, știm că tu, ca antreprenor, îți dorești să economisești cât mai mulți bani și de aceea preferi să te ocupi singur de latura financiară a afacerii tale. Citește articolul