Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul se adresează direct firmelor de contabilitate și profesioniștilor din domeniu, arătând cum trebuie să respecte regulile de protecție a datelor personale atunci când gestionează informațiile clienților și angajaților.
Pentru a se conforma prevederilor din Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), firmele de contabilitate trebuie să urmeze anumiți pași, începând cu stabilirea datelor personale pe care le colectează și monitorizarea continuă a a prelucrării acestor date. De altfel, importanța departamentului financiar-contabil în tratarea GDPR este dată de faptul că acesta are acces la multe dintre datele personale ale angajaților, uneori chiar la toate. Citește articolul
Acesta este departamentul principal vizat, deoarece articolul explică în detaliu regulile, termenele și persoanele responsabile pentru întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale ale companiei.
Companiile trebuie să depună situațiile financiare pentru 2017 până la finalul lunii mai, iar normele în vigoare fac referire și la semnăturile ce trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, în documentele transmise Ministerului Finanțelor Publice (MFP). De altfel, nerespectarea prevederilor legate de întocmirea și semnarea bilanțurilor constituie contravenție și poate fi sancționată cu amenzi de până la 3.000 de lei. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de detaliile privind sprijinul financiar nerambursabil, valoarea eligibilă a investiției și cheltuielile care pot fi decontate, fiind crucial pentru înțelegerea mecanismelor de finanțare și implicațiile lor contabile și fiscale.
Activitățile din sfera IT-ului sunt eligibile în cadrul programului Start-up Nation 2018, ajutorul financiar nerambursabil acordat fiind de până la 200.000 de lei. Contribuția proprie solicitată antreprenorilor este zero, iar acesta este principalul motiv pentru care sesiunea ce urmează a fi lansată în curând va fi accesată de un număr mare de antreprenori. În cursul articolului de mai jos sunt prezentate cinci idei de afaceri care pot fi puse în practică în acest an. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de evidențele financiare ale companiei. Articolul detaliază când este obligatoriu un audit al situațiilor financiare și ce elemente trebuie să conțină raportul de audit, fiind crucial pentru munca lor zilnică.
Pentru anumite entități, reglementările în vigoare impun auditarea situațiilor financiare anuale. În esență, este vorba despre entitățile mijlocii și marii, dar și despre firmele care îndeplinesc anumite criterii. În acest context, prezentăm astăzi ce trebuie să conțină raportul de audit, cine îl semnează și ce alte cerințe trebuie să îndeplinească documentul. Citește articolul
Departamentul este interesat de costurile potențiale, cum ar fi amenzile, dacă firma nu respectă legea privind zilele libere. De asemenea, poate fi implicat în calculul salariilor pentru munca prestată în zile libere.
Anual, salariații din România pot beneficia, potrivit Codului muncii, de o serie de zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează. O parte dintre aceste zile libere sunt acordate cu ocazia unor sărbători religioase destinate, de principiu, creștinilor ortodocși. În acest context, vă spunem astăzi la câte libere legale au dreptul salariații care au alte religii. Citește articolul
Modificările dobânzilor și politicile BNR privind lichiditatea din piață influențează direct costurile de împrumut ale companiei, investițiile și planificarea bugetară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se ocupă direct de documente fiscale și contabile care conțin multe informații personale ale clienților și angajaților, deci trebuie să respecte regulile de protecție a datelor.
Din 25 mai 2018, orice afacere care nu respectă prevederile stabilite prin Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) va putea fi sancționată cu amenzi, astfel că și rolul profesioniștilor din domeniul financiar-contabil este unul care cântărește în bunul mers al activității unei societăți. Și cum multe dintre documentele fiscale conțin și date personale, iar unele dintre firmele de contabilitate se ocupă și de Registrul General de Evidență a Salariaților (Revisal), unde au acces la toate datele angajaților, vă spunem care este principalul formular fiscal care aduce provocări contabililor, dar și care sunt recomandările specialiștilor în această direcție. Citește articolul
Deși nu este principala lor preocupare, modificările legislative privind munca pot avea implicații fiscale sau contabile (de exemplu, deduceri pentru cheltuieli de telemuncă, tratamentul anumitor beneficii). Este important ca ei să fie informați pentru a gestiona corect aspectele financiare.
avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 10 - 13 aprilie 2018. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu pregătirea situațiilor financiare și trebuie să știe exact când și cum trebuie auditate acestea, conform cerințelor legale.
Potrivit normelor în vigoare, situațiile financiare anuale ale anumitor entități sunt supuse auditului, în timp ce alte firme au numai obligația de a-și verifica informațiile din documentele respective cu ajutorul cenzorilor. În aceste condiții, vă spunem astăzi care sunt criteriile în funcție de care apare obligația auditării. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se obțin și se folosesc banii dintr-o finanțare, cum se fac bugetele, ce cheltuieli sunt acceptate și cum se înregistrează totul în acte.
Antreprenorii interesați de accesarea unui ajutor financiar nerambursabil de 200.000 de lei prin intermediul programului de finanțare Start-up Nation 2018 își pot pregăti, în perioada următoare, planurile de afaceri pe baza ghidului solicitantului publicat în dezbatere publică la finalul lunii martie. Totuși, față de sesiunea din 2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) a adus mai multe clarificări privind procedura de urmat. De asemenea, bugetul a fost mărit, astfel că mai mulți antreprenori vor putea primi fonduri nerambursabile. Citește articolul