Ei sunt interesați de înființarea unei firme, deoarece aceasta implică deschiderea de conturi, înregistrarea fiscală și gestionarea ulterioară a finanțelor și a taxelor.
Dacă doriţi să vă autorizaţi ca persoană fizică autorizată (PFA), pentru a desfăşura anumite activităţi economice, trebuie să demonstrați, prin documente justificative, pregătirea sau experiența profesională pe care o aveți. Tocmai de aceea, vă spunem în cele ce urmează care sunt documentele cu care se poate atesta calificarea profesională. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii companiei, taxe și plăți către stat. Articolul detaliază cum trebuie calculate, declarate și plătite contribuțiile sociale obligatorii, pentru a evita greșelile și amenzile.
Obligația de a declara și vira la stat contribuțiile la sănătate (CASS), la pensii (CAS) aparține, în continuare, angajatorului. Legislația fiscală e foarte clară în privința răspunderii pentru neplată: amenda o plătește angajatorul. Salariatul are de pierdut însă pentru că nu e asigurat la stat, pierde în momentul când vrea să se pensioneze și nu numai. Prin urmare, trebuie să se intereseze mai des dacă angajatorul e sau nu de bună credință în raport cu obligațiile pe care le are față de el. Citește articolul
Pentru companiile care gestionează flote de mașini, informațiile sunt cruciale. Articolul le oferă o perspectivă asupra modului în care pot apărea costuri ascunse sau nejustificate din cauza reparațiilor de slabă calitate și le ajută să gestioneze mai bine bugetul alocat asigurărilor și întreținerii auto.
Șoferii care merg cu mașinile în service în baza asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) și în baza asigurărilor CASCO ar trebui să fie atenți la anumite aspecte și să știe ce drepturi au, în calitate de clienți ai acelor service-uri. Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) transmite astfel șoferilor o serie de recomandări pentru a beneficia de reparațiile de calitate care le sunt promise în schimbul prețului plătit și atrage atenția că repararea mașinilor în service-urile partenere ale asigurătorilor vin cu o serie de dezavantaje. Citește articolul
Articolul oferă idei despre cum să gestionezi mai bine banii firmei, să tai cheltuielile inutile și să investești inteligent pentru a crește afacerea online, ceea ce este esențial pentru sănătatea financiară.
Spre deosebire de afacerile clasice, prezente fizic în cadrul unor magazine de prezentare sau în birouri, afacerile online se caracterizează printr-o interacțiune virtuală cu potențialii clienți. Resursele financiare economisite la plata chiriei sau a salariilor pot fi direcționate către îmbunătățirea prezenței în mediul online, atragerea unui număr mai mare de potențiali clienți și îmbunătățirea proceselor automate de vânzare. Afacerile prezente fizic în cadrul supermarketurilor sau magazinelor mici de cartier, pe străzi, în centre comerciale sau în clădiri de birouri se caracterizează printr-o eficiență scăzută atunci când le comparăm cu magazinele virtuale. Citește articolul
Această echipă se ocupă cu gestionarea banilor, a facturilor și a bonurilor fiscale. Este esențial pentru ei să știe cum să completeze corect documentele, să se asigure că bonurile și facturile sunt emise conform legii și că firma poate accepta toate metodele de plată obligatorii, cum ar fi cardul, pentru a evita problemele și amenzile.
Comercianții persoane fizice și juridice vor primi doar un avertisment, în loc de amendă, atunci când vor săvârși, pentru prima dată, una dintre contravențiile incluse în legea prevenirii. Vorbim, printre altele, despre nemenționarea pe facturi și alte documente a denumirii, sediului social și codului unic de înregistrare (CUI), despre neînmânarea bonului fiscal clientului sau despre refuzul anumitor firme care desfășoară activități de comerț de a accepta ca mijloc de plată cardurile de debit și de credit. Citește articolul
Departamentul fiscal-financiar este direct interesat de orice noutate legată de amenzile fiscale și de posibilitatea de a le evita la prima greșeală, pentru a se asigura că toate declarațiile și obligațiile financiare ale companiei sunt îndeplinite corect și la timp.
Legea prevenirii se poate aplica acum, în sfârșit, pentru că are lista oficială cu amenzile de care cetățenii și profesioniștii din diverse domenii vor scăpa la prima abatere. Pe listă se regăsesc și niște amenzi în legătură cu activitatea notarială, cuprinse între 500 și 5.000 de lei. Citește articolul
Articolul vorbește despre gestionarea finanțării primite, despre bugetul fix și despre cum se pot pierde banii dacă nu se respectă anumite condiții, aspecte importante pentru finanțele firmei.
Recent, mai multe publicații au semnalat faptul că anumiți antreprenori ale căror proiecte au fost declarate câștigătoare în cadrul sesiunii din anul 2017 a programului Start-up Nation urmăresc vânzarea acestor afaceri. În acest context, oficialii Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) au publicat o informare prin care confirmă ca potențialele tranzacții efectuate la Registrul Comerțului sunt legale. Iată ce obligații îți vei asuma în cazul în care vrei să cumperi o afacere la cheie, finanțată prin intermediul programului Start-up Nation. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu depunerea declarațiilor fiscale și contabile. Informațiile despre avertismentele primite la prima greșeală, în loc de amenzi, sunt esențiale pentru a evita penalitățile și pentru a înțelege riscurile asociate cu eventualele întârzieri sau erori în completarea formularelor fiscale.
Printre contravențiile ce intră în sfera legii prevenirii se află și neîndeplinirea obligațiilor fiscale, respectiv nedepunerea declarațiilor fiscale. Așadar, firmele vor fi păsuite la o primă abatere atunci când nu vor depune, spre exemplu, formularele de înregistrare fiscală sau cele recapitulative. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea banilor companiei, cu taxele și cu contabilitatea, deci este important să știe când trebuie să dovedească de unde provin banii și să evite problemele legate de evaziunea fiscală.
Mare atenţie la sumele de bani pe care le rulaţi prin conturi sau le jucaţi la cazinouri şi pariuri. Toate băncile şi firmele de jocuri de noroc sunt obligate de o directivă europeană să verifice şi să raporteze tranzacţiile mai mari de 10.000 de euro. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu verificarea tuturor înregistrărilor financiare, a plăților către stat (taxe) și a situației banilor firmei, pentru ca totul să fie corect și gata de prezentat.
Balanţa contabilă lunară reflectă toată munca depusă de compartimentul financiar contabil într-o lună. Pe baza ei trebuie să faci mai multe verificări pentru a descoperi eventualele neconcordanţe. Trebuie să le ştii pentru că şi controlorii fiscali le ştiu şi, în timpul inspecţiei fiscale, efectuează aceste verificări pentru a identifica eventualele neconcordanţe. Iată treizeci și două de corelaţii şi verificări pentru o balanţă contabilă lunară corectă: Citește articolul