Pentru că implică modul de calcul al salariilor, al impozitelor și contribuțiilor sociale (CASS), precum și impactul acestor modificări asupra costurilor și bugetului companiei, inclusiv gestionarea facilităților fiscale.
Pentru a compensa pierderile fiscale cauzate de transferul contribuțiilor de la angajator la angajat, în cazul persoanelor care beneficiază de scutirea de la plata impozitului pe venitul din salarii, autoritățile vor suporta o parte din cheltuielile firmelor cu contribuția la sănătate (CASS), însă facilitatea va avea o aplicabilitate limitată, timp de 12 luni. Ce se va întâmplă însă după? Cel mai probabil, costurile suplimentare vor trebui suportate de angajatori. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să înțeleagă cum se calculează salariile brute și nete, contribuțiile sociale și impozitele, și cum modificările legislative influențează bugetul companiei și plățile către angajați.
Pentru a diminua pierderea cauzată de mutarea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat pentru persoanele care beneficiază de scutirea de la plata impozitului pe venitul din salarii, Guvernul a adoptat joi un act normativ prin care stabilește suportarea de la bugetul de stat a unei părți din cheltuiala firmelor cu contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS). Totuși, compensarea va fi posibilă doar în cazul angajatorilor care au majorat salariile scutiților de impozit, din 2018, cu cel puțin 20% față de nivelul din luna decembrie 2017, așa cum a atras atenția un specialist de la EY România. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil trebuie să știe exact cum se calculează contribuțiile sociale, cum se compensează o parte din ele de către stat și cum se completează declarațiile fiscale, pentru a gestiona corect costurile cu angajații și a fi în regulă cu taxele.
Problema salariaților scutiți de impozitul pe venit, care riscau să primească salarii considerabil mai mici, ca urmare a transferului contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS), a fost remediată, cel puțin parțial, prin ordonanță de urgență. În acest sens, în Monitorul Oficial a apărut joi un act normativ prin care Guvernul își asumă ca o parte din cheltuielile angajatorilor cu CASS să fie suportată de stat, astfel încât salariile scutiților de impozit să nu scadă. Citește articolul
Articolul detaliază bugetul disponibil al programului, tipurile de cheltuieli care pot fi decontate (investiții, salarii, utilități, chirii) și necesitatea ofertelor financiare, toate fiind relevante pentru planificarea financiară și contabilitate.
Antreprenorii vor putea obține și în cursul anului 2018 fonduri nerambursabile prin intermediul programului Start-up Nation pentru înființarea unor afaceri mici și medii. Vir fi eligibile pentru a primi un sprijin maxim de 200.000 de lei societăție din spațiul rural sau urban, înființate în domenii de activitate precum producție de bunuri, IT, industrii creative sau servicii. Perioada anunțată pentru deschiderea sesiunii de depunere a proiectelor este luna aprilie, însă ar putea inteveni și unele întârzieri, așa cum s-a întâmplat și în cursul anului trecut. Citește articolul
Explică cum fluctuațiile cursului valutar pot schimba costul final al unei proprietăți și pot afecta TVA-ul plătit, ceea ce este crucial pentru planificarea bugetară și impozite.
De la achiziția unei case până la investiții de anvergură, tranzacțiile imobiliare prezintă provocări specifice pe care orice cumpărător diligent trebuie să le stăpânească. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice sumă de bani, chiar dacă este un ajutor de stat, pentru a înțelege cum poate afecta veniturile angajaților și eventualele obligații fiscale, chiar dacă banii nu vin direct de la firmă.
Cetățenii români care au lucrat cel puțin trei ani în Italia pot cere, la întoarcerea în țară, o primă de instalare, conform legislației în vigoare. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate taxele firmei, de contabilitate și de trimiterea declarațiilor fiscale, deci este esențial să știe cum să declare și să colecteze TVA-ul corect, mai ales în situații speciale.
În contextul în care, din 2018, formularul 311, prin care contribuabilii cu cod de TVA anulat declară taxa, trebuie depus exclusiv online, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat modelul și instrucțiunile de completare aferente declarației. Citește articolul
Articolul tratează recuperarea prejudiciilor financiare și gestionarea banilor, fiind crucial pentru acest departament să înțeleagă cum să protejeze fondurile și să le recupereze în caz de abuz.
Autoritățile statului, cele îndreptățite să ceară recuperarea prejudiciilor de la abuzul în serviciu, nu se îngrămădesc nici să aducă în atenția justiției contractele păguboase din achizițiile publice, nici să ceară repararea prejudiciilor, relevă un raport recent al Direcției Naționale Anticorupție (DNA). Există o problemă în prevenirea acestor fapte și în pasivitatea autorităților păgubite, cu atât mai mare cu cât timpul nu joacă deloc în favoarea reparării prejudiciilor. În atare context, e nevoie să depășim, poate, discuția cu privire la existența unui prag și să ne uităm și la alte aspecte. Citește articolul
Acest departament este responsabil de calcularea corectă a salariilor, a contribuțiilor sociale (CAS, CASS) și de plata acestora către stat. Articolul explică direct cum aceste reguli influențează costurile cu personalul, calculele salariale și obligațiile fiscale ale companiei și ale angajaților.
A ajunge cu salariul, în urma unor modificări fiscale recente, la sume derizorii sau chiar negative este o încălcare a dreptului la muncă, drept fundamental din Constituție, în care se regăsește și dreptul salariatului de a fi remunerat pentru munca sa, subliniază un specialist. Pentru unii dintre salariații cu normă parțială, luna ianuarie a însemnat să vadă pe fluturașii de salariu sume absurde. Iar asta în contextul în care Codul muncii stabilește că cei cu normă parțială au aceleași drepturi ca cei cu normă întreagă. Citește articolul
Articolul introduce noi conturi contabile și explică modul de înregistrare a contribuțiilor sociale, informații vitale pentru ținerea evidenței financiare corecte și pentru raportările fiscale.
Înregistrarea în contabilitate a operațiunilor economico-financiare efectuate de operatorii economici obligați să aplice reglementări contabile a fost modificată miercuri, odată cu publicarea unui act normativ în Monitorul Oficial. Astfel, în contextul reorganizării contribuțiilor sociale, au apărut patru noi conturi în care sunt evidențiate contribuțiile sociale datorate pentru veniturile realizate începând cu 1 ianuarie 2018 - contribuția de asigurări sociale (CAS), contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS), respectiv contribuția asiguratorie pentru muncă. Citește articolul