Amenzi mărite și posibile suspendări ale activității pot afecta semnificativ bugetul și veniturile firmei, iar departamentul Financiar-Contabil trebuie să fie la curent cu aceste riscuri.
Refuzul persoanelor de a se legitima, neplăcerile provocate vecinilor prin gălăgie și nerespectarea orelor de liniște, lăsarea animalelor periculoase în libertate sau cerșetoria vor fi sancționate cu amenzi mai mari decât în prezent, potrivit unei propuneri legislative ce tocmai a trecut de votul senatorilor. Ultimul cuvânt îl vor avea însă deputații. Citește articolul
Acest departament urmărește riscurile financiare, cum ar fi posibilitatea ca o companie să piardă bani dacă clienții nu își pot plăti datoriile din cauza unor investiții riscante.
JPMorgan, Bank of America şi Citigroup interzic achiziţiile de bitcoin şi alte monede virtuale cu cardurile lor de credit, pentru că bancile nu vor să suporte riscurile asociate cu tranzacţiile respective. În plus, China vrea să elimine toate tranzacţiile cu monede virtuale. Citește articolul
Informațiile despre contravențiile legate de obligațiile fiscale, cum ar fi depunerea declarațiilor sau chestionarele de rezidență fiscală, sunt esențiale pentru a asigura corectitudinea raportărilor și a evita problemele cu autoritățile fiscale.
Legea prevenirii a intrat în vigoare luna trecută, dar nu s-a putut aplica pentru că nu am știut exact, până azi, care sunt sancțiunile de care scapă la prima abatere cei care încalcă normele legale. Pe lista publicată azi se găsesc și fapte pe care le pot comite cetățenii în viața lor de zi cu zi, în afara exercițiului unei activități profesionale, cum este, de exemplu, încălcarea obligației de a-și trimite copiii la școală. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea corectă a taxelor (TVA, impozit pe venit), contribuțiilor sociale ale angajaților, întocmirea situațiilor financiare și respectarea tuturor obligațiilor fiscale și contabile ale companiei, inclusiv termenele de depunere a declarațiilor.
avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 29 ianuarie - 2 februarie 2018. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact ce informații financiare sunt importante pentru bănci, cum sunt analizate veniturile și cheltuielile companiei și cum să pregătească situațiile financiare pentru un proces de creditare.
În activitatea curentă a băncii, toate produsele sau serviciile bancare, prin urmare și creditul bancar, conțin anumite elemente de risc. Riscul de credit poate fi generat, în principal, de apariția pe parcursul derulării contractului de credit a unor dificultăți legate de plata la termen a obligațiilor asumate de către clienții băncii. Prin urmare, riscul de credit este calculat la analiza și aprobarea dosarelor de creditare. Citește articolul
Este interesat de costurile potențiale legate de proiecte și investiții, cum ar fi taxele pentru avize de mediu, pentru a le include în buget și în planificarea financiară a companiei.
Prin intermediul unui act normativ supus dezbaterii publice, Ministerul Mediului a propus introducerea unei taxe de 1% din valoarea oricărei investiții publice sau private, cu scopul evaluării impactului asupra mediului. Totuși, în contextul în care procentul de 1% ar fi dus la colectarea unor sume foarte mari în cazul proiectelor complexe, reprezentanții instituției au revenit și au transmis recent că o asemenea prevedere nu se va regăsi în forma finală a documentului. Citește articolul
Acest departament se ocupă de bani, taxe și contabilitate. Dacă se comite o mică greșeală cu documentele sau plățile care constituie o contravenție, această lege le-ar putea permite să remedieze situația fără să primească o amendă.
Lista amenzilor de care firmele sunt iertate la prima abatere, conform Legii prevenției, a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Legea prevenției a apărut în Monitorul Oficial cu doar câteva zile înainte de trecerea în noul an și a intrat în vigoare pe 17 ianuarie 2018, însă abia de azi se aplică efectiv, odată cu apariția contravențiilor acoperite de aceasta. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de banii companiei, taxele și bilanțurile. Articolul le arată cum să repare greșelile din declarațiile de TVA, ceea ce este esențial pentru a-și face treaba corect și a nu avea probleme cu fiscul.
Atunci când sunt constatate erori în declarația inițială, contribuabilii au posibilitatea de a face modificările necesare, prin depunerea unei declarații rectificative. Așa se întâmplă și cu deconturile de TVA, corectarea unor erori materiale apărute în formularele 300 și 301 fiind posibilă. Citește articolul
Se ocupă de obligațiile fiscale, emiterea corectă a bonurilor și facturilor, plata taxelor și impozitelor, pentru a evita problemele cu Fiscul.
Activitatea firmelor este verificată îndeaproape de către autorități pe tot parcursul anului, cu un accent special în perioadele în care sunt prognozate creșteri în vânzarea de bunuri și prestarea de servicii (de Paște sau de Crăciun, de exemplu). Astfel, nu există lună din an în care să nu fie șanse mari ca inspectorii să vină în control la companii. Din acest motiv, prezentăm astăzi trei recomandări utile de care să țină cont firmele pentru a evita sancțiunile, în caz că sunt supuse unor verificări oficiale în anul 2018. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea TVA-ului, plata impozitelor și relația cu autoritățile fiscale. Informațiile despre sistemul split TVA, obligațiile de notificare și beneficiile fiscale sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică.
De la începutul anului în curs, sistemul split TVA este aplicat de firmele care înregistrează datorii la plata TVA, peste un anumit plafon, și cele aflate în insolvență, acestea din urmă având obligația de a notifica Fiscului aplicarea mecanismului plății defalcate a TVA. În plus, pentru implementarea noului sistem pot opta și companiile ce nu sunt obligate prin lege, dar care vor să beneficieze de o reducere cu cinci puncte procentuale a impozitului. Prin intermediul unui act normativ apărut vineri, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat formularul 086, astfel încât acesta să cuprindă acum toate situațiile amintite. Citește articolul