Acest departament se ocupă direct cu toate taxele și impozitele companiei, inclusiv TVA, impozite locale și declarațiile aferente. Ei trebuie să știe exact ce formulare să depună și când, precum și ce plăți să facă pentru a respecta legea și a evita amenzi.
Potrivit calendarului fiscal stabilit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru luna în curs, contribuabilii au de îndeplinit o serie de obligații fiscale în februarie 2018. Pe lângă declarațiile uzuale, întâlnite lunar, finalul acestei luni aduce obligația depunerii formularului 207, de către plătitorii impozitului pe veniturile obținute de nerezidenții din România. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu calculul corect al salariilor, bonusurilor și indemnizațiilor, precum și cu gestionarea bugetului de personal. Orice modificare a veniturilor angajaților (majorări, sporuri noi) are un impact direct asupra operațiunilor lor financiare și contabile.
Sporuri salariale majorate pentru personalul din Ministerul Afacerilor Interne (MAI) au fost anunțate azi, urmând ca ele să devină concrete după ce actul care le cuprinde e publicat în Monitorul Oficial. Potrivit celor de la minister, peste 25.000 de polițiști vor beneficia de un spor de risc și suprasolicitare majorat de la 5 la 10%. Ministerul asigură, totodată, că în 2018 nu va scădea venitul net al personalului MAI. Citește articolul
Acest departament este interesat de aspectele financiare ale parteneriatelor public-private, cum ar fi sursele de finanțare, contribuțiile bănești, gestionarea cheltuielilor, garanțiile financiare și modul în care aceste proiecte sunt aprobate din punct de vedere financiar.
La un an de la intrarea în vigoare a Legii nr. 233/2016 privind parteneriatul public-privat (“Legea PPP”), Guvernul a aprobat Ordonanţa de urgenţă nr. 104/2017 (“OUG nr. 104/2017”), în vederea modificării Legii PPP. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să fie la curent cu toate noutățile legate de declarații fiscale, termene de depunere și contribuții sociale, cum sunt cele pentru sănătate și pensii, pentru a asigura o contabilitate corectă și a evita penalizările.
Termenul-limită de depunere pentru declarația 600 a fost amânat până la data de 15 aprilie 2018, conform unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Totuși, 15 aprilie va pica duminica, ceea ce înseamnă că termenul se va prelungi automat până pe 16 aprilie 2018. Autoritățile au declarat că vor elimina în viitorul apropiat declarația 600, ce este folosită la stabilirea contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) pentru persoanele fizice care obțin, în principal, venituri independente. Citește articolul
Acest departament se asigură că există bani în buget pentru plata acestor bonusuri pentru condiții de muncă speciale și că sumele sunt înregistrate corect în contabilitate și raportate financiar.
Sporuri pentru condiții de muncă între 5 și 15% au fost adoptate recent de Executiv pentru anumiți bugetari din sistemul de învățământ, iar actul care le cuprinde a fost deja publicat în Monitorul Oficial. Indiferent de condiții, nu se va acorda mai mult de 15% ca spor la salariul de bază, cu încadrare în bugetul de cheltuieli al respectivei unități de învățământ. Citește articolul
Modificările aduse scutirii de impozit pe venit și impactul asupra contribuțiilor sociale afectează direct calculul salariilor, modul de înregistrare contabilă și obligațiile fiscale ale companiei.
Începând cu această lună, scutirea de impozit pe venit pentru industria IT (prescurtarea termenului de "tehnologie a informației") se va acorda pentru mai multe categorii de angajați, potrivit unui act normativ recent publicat în Monitorul Oficial. În consecință, și lista cu documente justificative pentru obținerea scutirii devine puțin mai lungă. În plus, pe lângă cele opt tipuri de ocupații pentru care se acorda până acum scutire, acum mai figurează încă două. Citește articolul
Monitorizează aspectele fiscale legate de beneficiile angajaților, cum ar fi impozitul pe tichetele de masă, și analizează impactul financiar general asupra companiei și a statului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a calcula corect taxele și contribuțiile sociale, atât pentru salariați, cât și pentru cei care lucrează ca PFA, și pentru a vedea cum aceste schimbări influențează bugetul companiei.
Programatorii și alte categorii de salariați ai firmelor de IT beneficiază de scutire la plata impozitului pe veniturile salariale, însă schimbările majore survenite la începutul anului în ceea ce privește plata contribuții sociale datorate de angajați și angajatori au determinat o scădere a salariului net pentru aceeași cheltuială a firmei. Prin urmare, în cazul în care societatea nu este disponibilă să își asume costuri salariale mai mari pentru a garanta același câștig salarial net angajaților săi, aceștia vor fi tentați să renunțe la statutul de salariat, înregistrându-se ca persoane fizice autorizate. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, inclusiv taxele. Este direct interesat de cum poate recupera banii plătiți în plus la stat, deoarece afectează fluxul de numerar și bilanțul companiei.
Procedura privind restituirea taxelor achitate în plus la buget, pentru care nu exista obligația plății, a fost actualizată recent prin intermediul unui act normativ publicat în Monitorul Oficial. Pentru recuperarea banilor, solicitanții trebuie să depună, la autoritatea sau instituţia publică ce nu a realizat prestaţia solicitată ori la care au efectuat o plată în plus faţă de obligaţia legală, o cerere de restituire a sumelor respective. Citește articolul
Este interesat de costurile implicate (taxe, asigurări, amenzi posibile) și de asigurarea că toate plățile legate de vehicule sunt făcute corect și la timp.
Trebuie să trecem pe la serviciul de înmatriculări chiar dacă achiziționăm un autovehicul nou sau unul vechi și indiferent dacă îl luăm din România sau din altă țară, iar asta pentru înmatricularea e strict legată de cine e proprietarul mașinii. Înainte să predăm dosarul de înmatriculare trebuie să ne asigurăm că avem câteva documente care ne trebuie indiferent de situația mașinii, cum ar fi, de exemplu, contractul de asigurare obligatorie auto. Citește articolul