Pentru acest departament, informațiile despre salariul mediu și evoluția acestuia sunt esențiale pentru planificarea bugetară, estimarea costurilor cu personalul și analiza performanței financiare a companiei. Ei trebuie să știe cum fluctuează cheltuielile salariale.
Salariul mediu net a fost, în luna martie a acestui an, de 2.342 de lei, în creștere cu aproape 5% față de luna precedentă și cu 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai mari salarii din România au fost plătite angajaților din domeniul serviciilor informatice, al extracției petrolului și gazelor naturale, dar și angajaților din asigurări și fonduri private de pensii. La polul opus, cei mai puțini bani sunt câștigați de angajații din hoteluri și restaurante sau industria textilă. Citește articolul
Pentru că articolul explică modificări importante la formularele fiscale (010, 098) și cum acestea influențează înregistrarea pentru TVA și modul în care o companie își organizează contabilitatea. Sunt informații esențiale pentru activitatea zilnică de raportare și respectare a cerințelor fiscale.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a modificat, începând de astăzi, formularul 010, cel care cuprinde de-acum o secțiune dedicată unor informații despre organizarea și conducerea contabilității contribuabililor. În acest context, am cerut o părere atât Fiscului, cât și unui specialist din domeniu pentru a afla care sunt cu adevărat motivele pentru care instituția vrea să știe date despre persoanele ce conduc contabilitatea firmelor și de ce lipsa unor astfel de informații îngreunează procedura de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Acest departament este interesat de cum se calculează indemnizațiile primite de angajați în concediul de creștere a copilului și de cum se înregistrează aceste plăți în contabilitatea firmei.
Concediul de creștere a copilului (CCC) până la doi sau până la trei ani poate fi acordat oricăruia dintre părinți, dacă sunt îndeplinite condițiile legale privind veniturile impozabile. Și mai mult decât atât, legislația impune chiar ca, în situația în care mama a intrat în concediu, tatăl să stea și el o lună acasă în locul ei. Cât despre banii pe care-i poate primi tatăl în perioada de CCC, nu se stabilește decât un cuantum minim și faptul că pot avea dreptul la obținerea și a altor venituri, dar în anumite condiții. Dacă cel mic este bolnav însă, tații angajați pot cere intrarea în concediu pentru îngrijirea acestuia, iar condițiile de îndeplinit sunt mai puține. Și în acest caz, concediul este însoțit de o anumită sumă de bani. Citește articolul
Modificările la formularele folosite pentru înregistrarea la Fisc și declararea modului în care este ținută contabilitatea afectează direct activitatea zilnică a acestui departament.
Întrucât la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu există informații cu privire la existența contractelor de prestări servicii de contabilitate, instituția a modificat, începând de astăzi, formularul 010, astfel încât documentul să cuprindă și o rubrică dedicată în acest sens. În plus, datele privind organizarea și conducerea contabilității contribuabililor, inclusiv datele de identificare, sunt solicitate de-acum și în cazul formularului 098, folosit de firmele care cer înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA). Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, reținerea și plata impozitelor pe dividende, precum și pentru completarea și depunerea declarațiilor fiscale aferente, asigurându-se că toate operațiunile financiare sunt corecte și la zi.
Scopul unei companii este acela de a realiza beneficii din activitatea comercială desfășurată și de a le împărți între asociați sau acționari sub formă de dividende. Dividendele sunt supuse taxării în functie de beneficiarul acestora și de conditiile concrete de deținere a părților sociale sau acțiunilor. Pentru că taxarea acestor venituri a suferit mai multe modificări în ultimul an, vă prezentăm astăzi cele mai importante reguli care operează în acest domeniu. Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască toate costurile și contribuțiile obligatorii legale legate de proiectele de construcții, cum se calculează acestea, cum se înregistrează în contabilitate și cum se fac plățile, pentru a asigura o gestionare financiară corectă și conformă.
În urmă cu douăzeci de ani s-au pus bazele legale ale Casei Sociale a Constructorilor (CSC), o organizație non-profit care-și propunea să asigure protecție socială lucrătorilor din construcţii, în perioada în care nu se poate lucra din cauza condițiilor meteorologice. Astfel, în cadrul CSC se forma un fond special de protecție socială, unde banii provin din mai multe feluri de contribuții. Printre acestea se numără și o cotă de 0,5% din valoarea devizului de construcţii. Numai că, așa cum a fost reglementată inițial, situația acestei cote, respectiv dacă este sau nu obligatorie și cine trebuie să o vireze, a fost neclară și incompletă. Între timp, mai multe reglementări s-au succedat, problema a fost tranșată diferit și criticabil, însă abia anul acesta s-au adus o serie de modificări care să lămurească situația cât de cât. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, înregistrarea și plata tuturor taxelor și impozitelor firmei, deci are nevoie de aceste informații despre termene și formulare pentru a-și îndeplini sarcinile zilnice.
Astăzi este termenul-limită pentru depunerea a patru formulare, printre care se numără declarația 010 de înregistrare ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pentru firmele care au depășit plafonul legal de scutire în luna aprilie 2017. În afară de 010, contribuabilii mai trebuie să transmită până diseară formularele 020, 070 și 087. Citește articolul
Prezintă aprobări de bugete pentru entități publice, norme de contabilitate publică și modificări legate de taxe judiciare, relevante pentru înțelegerea contextului financiar sau a costurilor legale.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 335, 336, 337, 338, 339 și 340 din 9 mai 2017 s-au publicat: Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum pot fi afectate finanțele companiei de disputele legale legate de datorii sau executări silite (cum ar fi o contestație la executare) și cum se pot gestiona aceste situații din punct de vedere financiar.
Institutul Național pentru Pregătirea şi Perfecționarea Avocaţilor (INPPA) organizează și în perioada următoare o serie de dezbateri-atelier, pentru care se acordă avocaților participanți 3 puncte de pregătire profesională continuă. Discuțiile vor avea loc la sediul UNBR (Palatul de Justiție, Splaiul Independenței nr. 5, sector 5), în 18 mai, precum și în 25 mai. Citește articolul
Acest articol este fundamental pentru departamentul Fiscal-Financiar-Contabil, deoarece oferă detalii despre cum să calculezi costurile, să gestionezi TVA-ul și să organizezi bugetul și fluxul de bani pentru proiect, asigurându-se că banii sunt folosiți corect și că raportările sunt complete.
După publicarea recentă a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul programului Start-up Nation România, beneficiarii intră în linie dreaptă cu pregătirea proiectelor: după înființarea întreprinderilor, pasul următor este stabilirea bugetului investiției și întocmirea planului de afaceri. Programul va fi deschis, conform estimărilor, la finalul lunii mai 2017 sau începutul lunii iunie 2017. Află cei zece pași pe care trebuie să îi parcurgi, pentru întocmirea bugetului proiectului. Citește articolul