Este important pentru a gestiona mai ușor plățile și evidența taxelor de drum (rovinieta) și a taxelor de pod pentru vehiculele companiei, fără comisioane suplimentare, ceea ce ajută la o contabilitate mai precisă a cheltuielilor.
Rovinieta și taxa de pod pentru Autostrada 2 pot fi plătite de-acum și online, cu ajutorul unui portal al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit unui comunicat de presă de astăzi. Până acum, ambele taxe puteau fi plătite prin SMS sau în benzinării. Citește articolul
Arată cum se calculează profitul, cum se face împărțirea lui către proprietari și ce taxe trebuie plătite, fiind vital pentru buna gestiune financiară și respectarea obligațiilor fiscale.
Repartizarea profitului între asociații unei firme trebuie efectuată după data aprobării situațiilor financiare, într-un anumit termen maxim. Iar cum aprobarea bilanțurilor pentru 2016 nu se poate face mai târziu de 30 mai 2017, termenul-limită pentru depunerea lor la Finanțe, vă spunem astăzi până când trebuie distribuite asociaților dividendele aferente anului trecut. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cum se declară veniturile obținute din alte țări și ce taxe se plătesc, pentru a gestiona corect banii firmei și pentru a respecta termenele fiscale, mai ales când este vorba de colaboratori PFA.
Cei care au obținut în 2016 venituri din străinătate sunt obligați să le declare Fiscului, pentru impozitare, până spre sfârșitul lunii mai 2017, prin intermediul formularului 201. În aceste condiții, mai mulți cititori ai publicației noastre au întrebat dacă obligația revine inclusiv persoanelor fizice autorizate (PFA), răspunsul fiind, de principiu, nu. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cum funcționează returnarea TVA-ului de la stat, ce documente sunt necesare și cât durează procesul, pentru a gestiona corect finanțele firmei și pentru a evita problemele.
Soluționarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată (TVA) cu opțiune de rambursare se face acum după noi reguli, stabilite recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Practic, noua procedură reglementează un mecanism de verificare a fiecărui decont de TVA depus după data de 1 mai 2017, prin raportare la motivele care au stat la baza înscrierii sau menținerii persoanei impozabile într-o bază de date specială, acolo unde sunt înregistrate, după anumite criterii, firmele care prezintă risc fiscal pentru rambursarea de TVA. Aflați din cele ce urmează care sunt situațiile în care deconturile vor putea fi soluționate mai rapid, dar și cazurile în care o astfel de procedură ar putea fi întârziată, mai degrabă. Citește articolul
Acest departament este interesat de capitalizarea fondului (suma de bani), de unde vin acești bani și cum vor fi gestionați financiar, precum și de impactul economic al exporturilor de grâu.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Acest departament este esențial pentru pregătirea situațiilor financiare, a bugetului necesar proiectului și a prognozelor economice care demonstrează că afacerea este viabilă și sustenabilă, aspecte cheie pentru obținerea finanțării.
Începând de mâine, antreprenorii interesați să dezvolte afaceri agricole sau non-agricole în spațiul rural vor avea la dispoziție fonduri nerambusabile de peste 680 de milioane de euro. Depunerea proiectelor este făcută în totalitate online, astfel încât este eliminată deplasarea la sediile locale ale Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Încărcarea documentației se va realiza prin intermediul unui cont de utilizator, cu respectarea unor proceduri detaliate în acest articol. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de pregătirea, verificarea și depunerea situațiilor financiare ale companiei, asigurându-se că toate datele sunt corecte și conforme cu legislația în vigoare.
Situațiile financiare aferente anului 2016 trebuie depuse până spre finalul lunii în curs, iar pentru a fi siguri că întocmesc corect documentele, contribuabilii trebuie să fie atenți la mai mulți factori. Astfel, în articolul de astăzi prezentăm o serie de sfaturi și recomandări venite din partea specialiștilor, utile tuturor firmelor care pregătesc în această perioadă bilanțurile pentru anul trecut. Citește articolul
Este important pentru că una dintre condițiile de a primi bani de la stat este să ai toate taxele, impozitele și contribuțiile plătite la zi. De asemenea, articolul vorbește despre sumele maxime de finanțare care pot fi obținute, informații esențiale pentru bugetare și înregistrări contabile.
Înscrierile în programele guvernamentale „Rabla” și „Rabla Plus”, aferente anului 2017, vor începe în această lună, potrivit estimărilor recente. Asta înseamnă că atât firmele, cât și persoanele fizice autorizate (PFA) care vor dori să obțină bani pentru înlocuirea mașinilor vechi cu unele noi sau pentru automobile electrice ar trebui să înceapă să-și pregătească dosarele de participare. În acest sens, indicăm astăzi cele cinci greșeli ce trebuie evitate pentru ca dosarele să fie acceptate pentru finanțarea nerambursabilă. Citește articolul
Pentru acest departament, informațiile despre TVA, cheltuieli eligibile, fluxul de numerar și modul de plată sunt esențiale pentru a ține corect evidența banilor și a taxelor companiei.
Înainte de publicarea normelor pentru aplicarea Start-up Nation România, programul ar putea suferi noi modificări: este discutată introducerea unei proceduri simplificate prin care firmele care vor fi selectate pentru finanțare vor putea alege statutul de plătitor de TVA. În urma acestui proces, cheltuiala cu TVA devine neeligibilă, urmând a fi suportată integral de către antreprenori din fonduri proprii. În timp ce cheltuielile cu investiția vor fi plătite prin mecanismul cererii de plată, alte cheltuieli, precum salariile, vor trebui achitate de către beneficiari și decontate ulterior din fonduri publice. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil are nevoie să cunoască reglementările care guvernează profesia de auditor financiar, deoarece colaborează frecvent cu acești specialiști și este important să înțeleagă cum sunt autorizați și cum își desfășoară activitatea, mai ales dacă firma angajează sau lucrează cu auditori externi sau are auditori interni.
Auditorii financiari care vor să lucreze ca persoane fizice autorizate (PFA) nu mai trebuie să facă o cerere specială pentru a obține o adeverință de exercitare a profesiei, ci trebuie doar să facă o simplă mențiune într-un registru special, potrivit celor mai noi modificări la legislația specifică profesiei. De asemenea, cei care vor să renunțe la calitatea de auditor nu mai sunt obligați să respecte un termen de preaviz, iar neachitarea cotizațiilor și taxelor ar putea duce la retragerea mai rapidă a calității de auditor. Citește articolul