avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1409 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Finanțarea unei afaceri: Ce alte surse poți folosi, pe lângă banii proprii și creditele bancare

Acest departament este direct interesat deoarece articolul explică de unde poate lua o companie bani pentru a funcționa și a se dezvolta, vorbind despre împrumuturi, capital propriu, fonduri nerambursabile și cum să le gestioneze financiar.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
12 Mai 2017 | 4359 | Timp de citire: 6 min.

Orice antreprenor s-a confruntat, măcar o dată, cu lipsa fondurilor necesare realizării unor investiții pentru demararea unei activități economice sau pentru dezvoltarea unei afaceri. În timp ce unele surse de finanțare sunt gratuite, altele implică costuri suplimentare sau sunt obținute la sfârșitul unui proces birocratic ce poate dura chiar ani de zile. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

Grevă pe aeroporturile din România și de ce sunt atât de scumpe roşiile din pieţe şi din magazine şi cât vor costa la vară

Ambele subiecte au un impact financiar direct sau indirect: greva poate genera costuri suplimentare cu transportul sau relocările, iar prețurile produselor alimentare afectează bugetele și previziunile de cheltuieli.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
12 Mai 2017 | 481 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum recuperezi pierderile fiscale dacă firma ta a trecut de la profit la „micro” sau la specific

Acest departament se ocupă direct de calcularea impozitelor, a profitului și a pierderilor, precum și de respectarea normelor fiscale. Articolul le oferă informații esențiale despre cum să recupereze pierderile fiscale anterioare, ceea ce ajută la reducerea impozitului pe profit pe care firma trebuie să-l plătească.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2017 | 9197 | Timp de citire: 2 min.

Firmele plătitoare de impozit pe profit care înregistrează pierderi fiscale le pot recupera, în mod obișnuit, în următorii șapte ani consecutivi, conform legislației fiscale. Însă dacă este vorba de companiile care au trecut la plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor de la 1 februarie 2017 sau la plata impozitului specific de la 1 ianuarie 2017, acestea trebuie să aibă în vedere și anumite reguli speciale pentru recuperarea pierderilor fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitarea veniturilor din pariuri în 2016: Tot ce trebuie să știi despre declararea și plata acestora

Acest departament este direct interesat de regulile fiscale, termenele de depunere a declarațiilor și modul de calcul al impozitelor, chiar și pentru venituri personale, pentru a înțelege mai bine obligațiile fiscale generale.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
11 Mai 2017 | 3303 | Timp de citire: 5 min.

Veniturile obținute anul trecut din pariuri online trebuie declarate Fiscului în cel mult două săptămâni, în caz contrar persoanele vizate riscând ulterior amendarea, pe lângă plata impozitului aferent căștigurilor. Pentru că termenul-limită se apropie, prezentăm astăzi, într-o sinteză, cele mai importante prevederi pe care trebuie să le aibă în vedere contribuabilii care au pariat pe internet în 2016 și au retras banii câștigați.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Afacerile nou-deschise de tineri au o tendință de scădere, fiind atins cel mai mic nivel al ultimilor cinci ani

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de noile programe de finanțare (cum ar fi Start-up Nation) și de impactul reducerii costurilor de înființare a firmelor, pentru a identifica oportunități de finanțare sau pentru a înțelege mai bine piața noilor afaceri.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
11 Mai 2017 | 3232 | Timp de citire: 3 min.

La finalul lunii martie, mai puțin de 10% din totalul întreprinderilor active în România erau deținute de tineri cu vârsta sub 30 de ani, conform datelor statistice publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), acesta fiind cel mai scăzut nivel al ultimilor cinci ani. Măsurile adoptate de Guvern pentru încurajarea antreprenoriatului au condus la crearea a peste 110.000 de noi întreprinderi în această perioadă, însă interesul tinerilor pentru afaceri a scăzut constant. Programul Start-up Nation România, ce va fi lansat la finalul lunii mai a acestui an, nu a produs, din păcate, o creștere a apetitului tinerilor pentru afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Taxele plătite de firma ta pentru dividendele distribuite altei companii

Pentru a ști cum să calculeze corect impozitele pe dividende și cum să înregistreze aceste operațiuni în registrele financiare ale companiei.

CFO Network România în Taxe și impozite
11 Mai 2017 | 1971 | Timp de citire: 1 min.

Scopul unei companii este acela de a realiza beneficii din activitatea comercială desfășurată și de a le împărți între asociați sau acționari sub formă de dividende. Dividendele sunt supuse taxării în funcție de beneficiarul acestora și de condițiile concrete de deținere a părților sociale sau acțiunilor. Iar atunci când beneficiarul dividendelor este o firmă, se aplică o serie de reguli specifice. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ziua tatălui 2017

Tații care au copii sau alți membri de familie în întreținere pot beneficia de deduceri salariale

Acest departament se ocupă cu calculul și plata salariilor, inclusiv cu reținerile de taxe. Articolul explică cum se aplică deducerile personale, care reduc impozitul pe venit al angajaților, influențând direct suma finală pe care o primesc angajații și declarațiile fiscale către stat.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Mai 2017 | 25 | 58352 | Timp de citire: 3 min.

Cei care au în întreținere copii, soția sau alte rude cu venituri mici pot cere acordarea unei deduceri personale, în limitele prevăzute de legislația fiscală. Condiția principală este ca tăticul salariat să obțină venituri de maximum 3.000 de lei. Apoi, în funcție de câți membri de familie declară că are în întreținere și de valoarea exactă a salariului său brut, el poate primi lunar ceva bani în plus la salariu. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ziua tatălui 2017

Concediul de acomodare: Tot ce trebuie să știe un tată care se pregătește de adopția unui copil

Acest departament trebuie să înțeleagă cum este tratată fiscal indemnizația de acomodare (fără impozit și majoritatea contribuțiilor sociale), pentru a calcula corect salariile, taxele și contribuțiile angajaților care beneficiază de acest concediu.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Mai 2017 | 3212 | Timp de citire: 3 min.

Oricare dintre părinții familiei care adoptă poate cere, în baza legislației pentru adopție, un concediu de până la un an de zile pentru a-l acomoda pe noul sosit în casa și în familia adoptatoare. Și acest tip de concediu este însoțit de o indemnizație, numai că de data asta vorbim de o sumă fixă, care nu se raportează la veniturile beneficiarului, dar în cazul căreia i se permite să câștige bani și din alte surse. În plus, pentru respectiva indemnizație nu se datorează impozit și perioada de concediu reprezintă vechime în muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ce scriu ziarele astăzi?

O nouă tranşă de garanţii pentru creditele Prima Casă va ajunge la bănci la finalul lunii și comisia pentru mediu majorează pedepsele pentru braconaj

Informațiile despre noi garanții pentru credite sunt esențiale pentru a înțelege mișcările pieței financiare, planificarea investițiilor și evaluarea accesului la finanțare, fiind de interes pentru departamentele care gestionează banii companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Mai 2017 | 288 | Timp de citire: 1 min.

AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul neagă că ar fi stabilit „ținte” de amenzi pentru inspectorii săi

Acest departament gestionează toate taxele și contabilitatea firmei și interacționează direct cu ANAF, deci trebuie să știe cum se desfășoară controalele fiscale și care sunt prioritățile Fiscului.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
10 Mai 2017 | 2745 | Timp de citire: 2 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a negat astăzi că ar fi stabilit pentru inspectorii săi „ținte” de amenzi pe care să le aplice contribuabililor, potrivit unui comunicat de presă remis redacției noastre. Dezmințirea apare în contextul în care zilele acestea a circulat pe internet un document despre care se susținea că este o circulară ANAF ce impune angajaților Fiscului „ținte” de amendare. Citește articolul