Explică pas cu pas cum pot fi refăcute documentele financiare și contabile lipsă (facturi, chitanțe etc.), astfel încât evidența banilor companiei să fie corectă și completă.
Toate operațiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale pentru a putea fi înregistrate în contabilitatea firmei. Ce trebuie făcut, însă, în cazul în care un document sau chiar mai multe au fost distruse sau pierdute? Potrivit normelor legale, ele pot fi reconstituite, dar numai urmând o anumită procedură, descrisă în cele ce urmează. Citește articolul
Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a ști cum poate o companie să își achite datoriile la taxe și impozite prin oferirea de bunuri imobiliare, ceea ce are un impact direct asupra situației financiare și a contabilității firmei.
Orice persoană poate solicita Fiscului stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea în proprietatea statului a unor bunuri imobile pe care aceasta le are în proprietate. În acest scop, Fiscul a adoptat un act normativ prin care a înființat o Comisie responsabilă cu analizarea cererilor venite din partea debitorilor, respectiv cu aprobarea sau respingerea lor. În cele ce urmează, puteți găsi mai multe informații despre documentele obligatorii care nu trebuie să vă lipsească dacă vreți să scăpați de datorii cu ajutorul dării în plată. Citește articolul
Este interesat de modul în care firma poate obține finanțări, cum se gestionează bugetele alocate, ce cheltuieli sunt acceptate și cum se justifică banii primiți conform cerințelor programului.
În 2016, antreprenorii din România au la dispoziţie zece programe de finanţare prin care pot solicita statului bani pentru înfiinţarea şi dezvoltarea propriilor afaceri. De altfel, înscrierile într-unul dintre aceste programe, respectiv cel destinat activităţilor de comerţ şi serviciilor s-au încheiat recent, lista finală a aplicanţilor cuprinzând nu mai puţin de 658 de persoane care au depus planurile de afaceri. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre cum Fiscul vinde bunuri confiscate și implică aspecte legate de evaluare, prețuri de pornire și scutirea de TVA, fiind relevant pentru deciziile financiare și fiscale ale companiei.
La sediile Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) au loc în această perioadă numeroase licitaţii, prin intermediul cărora instituţia vrea să vândă diferite bunuri aparţinând debitorilor persoane fizice sau juridice. De altfel, printre bunurile sechestrate de Fisc se găsesc mai multe proprietăţi imobiliare și autoturisme care nu şi-au găsit cumpărător în urma unei prime licitaţii, astfel că este nevoie de organizarea altora. Citește articolul
Departamentul este interesat de indicatori financiari și economici, cum ar fi succesul emisiunilor de titluri de stat sau evoluția cheltuielilor populației, pentru a înțelege climatul economic general și a lua decizii financiare strategice.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Departamentul financiar și contabil este direct interesat de condițiile de eligibilitate financiară (cifră de afaceri, active), tipurile de cheltuieli care pot fi decontate și modul în care trebuie gestionate fondurile europene.
Firmele mici şi mijlocii din mediul urban, precum şi cele din mediul rural încadrate ca întreprinderi mijlocii vor putea obţine un ajutor financiar cuprins între 200.000 şi un milion de euro, cu condiţia să desfăşoare activităţi non-agricole. Noile prevederi sunt cuprinse într-o schemă de finanţare publicată spre consultare publică de către Ministerul Fondurilor Europene (MFE), acesta fiind de altfel unul dintre cele şapte programe cofinanţate din fonduri europene. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre taxele și costurile legate de procesul de angajare a străinilor (tarife pentru avize) și să se asigure că firma este la zi cu obligațiile financiare către stat.
Pentru a putea încadra în muncă străini, angajatorii sunt obligați să obțină un aviz de la Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI), iar în cazul în care nu respectă dispozițiile legale, ei riscă să fie sancționați cu o amendă de până la 3.000 de lei. Citește articolul
Pentru a vedea cum statul încurajează emiterea bonurilor fiscale și respectarea regulilor fiscale, chiar și printr-o loterie destinată publicului.
Pentru extragerea lunară din iunie, autoritățile au fost nevoite să organizeze două etape de selecție, pentru a se încadra în limita de 100 de câștigători. Lista celor care vor primi un premiu în valoare de 10.000 de lei a fost publicată recent de Fisc. Citește articolul
Prezintă avantajele și dezavantajele legate de taxe, impozite și modul de gestionare a banilor pentru diferitele tipuri de afaceri.
Decizia de a deveni întreprinzător este deja luată și ești sigur că acesta este drumul pe care vrei să mergi. Îți dorești independență, perspective de creștere nelimitată, și posibilitatea de a te exprima neîngrădit. Practic, ceea ce a fost mai greu a trecut, ai decis încotro vrei să mergi. Acum însă vin multe întrebări din categoria: cum să o faci? Printre primele aspecte de clarificat se află alegerea modului în care să te înregistrezi ca și întreprinzător. Cele mai des întâlnite forme de organizare a afacerii pentru întreprinzătorii începători sunt PFA (persoană fizică autorizată) și SRL (societate cu răspundere limitată). În cele ce urmează vom analiza aceste două opțiuni astfel încât să facem cât mai ușoară alegerea uneia sau alteia. Citește articolul
Pentru că arată cum evoluează banii în bănci, inclusiv cei ai firmelor, ceea ce ajută la înțelegerea pieței financiare și a strategiei de gestionare a banilor companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul