Sunt detalii despre cum se completează o declarație importantă de TVA (formularul 394), despre cum se pot stinge datoriile către stat și cum se schimbă regulile pentru listele cu datornici. Toate acestea sunt esențiale pentru gestionarea banilor și a taxelor companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă cele mai importante acte normative publicate în cele 23 de monitoare oficiale apărute în perioada 25-29 iulie 2016. Citește articolul
Acest departament este interesat de taxele plătite pentru mașinile companiei și de posibilitatea de a recupera banii, deoarece aceste aspecte influențează bugetul și modul în care se țin evidențele financiare.
Pentru câteva luni din anul 2013, timbrul de mediu n-a fost datorat pentru automobilele dobândite prin partaj, însă Guvernul a schimbat acest lucru deoarece observase că unele persoane se foloseau de acest pretext pentru a evita plata taxei. Prin urmare, în momentul de față, timbrul de mediu se plătește inclusiv în cazul dobândirii prin partaj. Citește articolul
Pentru a înțelege cum pot afecta aceste măsuri costurile salariale și bugetul, mai ales dacă se modifică programul de lucru sau se oferă plată proporțională.
Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis recent o avertizare cod portocaliu de caniculă, temperaturile urmând să ajungă chiar și la 39 de grade. Totodată, în anumite județe va fi valabil un cod galben de caniculă. În acest context, AvocatNet.ro vă explică ce obligații au angajatorii față de salariați. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile reglementări fiscale (TVA, rezidența fiscală a persoanelor fizice) și de raportările financiare (ASF), pentru a calcula corect taxele, a face plățile la timp și a evita amenzi sau înscrierea pe listele de debitori.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 577, 578, 579, 580 din 29 iulie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Este esențial să știe despre noile case de marcat electronice și cum se conectează la Fisc, ce date financiare sunt raportate autorităților și cum aceste reguli influențează contabilitatea și obligațiile fiscale ale companiei.
De la începutul lunii iulie, prin intermediul Codului de procedură fiscală, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) este îndreptăţită să primească zilnic de la bănci o listă a persoanelor care deschid ori închid conturi, precum şi informaţii sau documente referitoare la operaţiunile derulate prin acele conturi. În plus, Fiscul vrea să primească datele aferente tranzacţiilor efectuate cu cardul de către persoanele fizice la POS-urile instalate în magazine, motiv pentru care a lansat recent un proiect de act normativ în acest sens. Totuşi, ulterior reacţiilor venite din spaţiul public, instituţia a anunţat joi că va modifica documentul şi nu va mai solicita date despre identitatea titularului cardului ori numărul cardului utilizat. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, înregistrarea și declararea taxelor firmei. Modificările la declarația 394 afectează modul în care își fac treaba zilnic și cum depun corect informațiile la ANAF.
Formularul 394, prin care se declară toate operațiunile efectuate în România de plătitorii de TVA, a fost modificat pentru a doua oară în acest an, prin intermediul unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat astăzi în Monitorul Oficial. Declarația, care s-a aflat timp de câteva luni într-o perioadă de testare, a fost unul dintre cele mai reclamate documente de pe site-ul Comisiei de tăiat hârtii, lansat de Guvern la sfârșitul lui februarie. Citește articolul
Urmărește și înregistrează costurile asociate cu depunerea, examinarea și reînnoirea mărcilor, pentru o evidență financiară corectă și o bună gestionare a bugetului companiei.
Dobândirea drepturilor la nivel naţional asupra unei denumiri, unui slogan sau desen presupune înregistrarea acestora la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), situaţie în care solicitantul trebuie să urmeze anumiţi paşi şi să achite taxele aferente stabilite de legislaţia în vigoare. În ceea ce priveşte procedura înregistrării unei mărci la nivel european, aceasta este asemănătoare celei de la nivel naţional, doar că înregistrarea nu se face pe teritoriul ţării noastre şi necesită costuri ceva mai mari. Citește articolul
Modificările cotelor de TVA afectează direct modul în care sunt calculate prețurile, costurile și taxele, fiind esențiale pentru contabilitate și raportarea financiară.
Taxa pe valoarea adăugată (TVA) va fi redusă, începând de luni, pentru noi servicii, precum și pentru livrarea unei anumite categorii de produse din domeniul agriculturii. În acest sens, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) și Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) au adoptat un proiect de ordin în care sunt menționate în mod clar bunurile și serviciile care vor beneficia de reducerea cotei de TVA. Citește articolul
Departamentul fiscal-financiar-contabil este interesat de impactul majorărilor salariale și al bonusurilor asupra costurilor cu personalul și a bugetului. Articolul menționează cheltuiala bugetară estimată și modul de aplicare a diferitelor tranșe de majorare, informații relevante pentru înțelegerea și planificarea financiară, chiar dacă sunt aplicate în sectorul public.
Actul normativ care aduce modificări importante salarizării bugetarilor a fost publicat recent în Monitorul Oficial şi prevede ca, din august începând, angajaţii din sistemul medical, precum şi cei din educaţie să primească lefuri majorate. Spre exemplu, un medic primar dintr-o unitate clinică va primi de luna viitoare între 4.100 şi 5.105 lei, în timp ce un farmacist va fi remunerat cu o sumă cuprinsă între 2.036 și 2.535 lei. În acelaşi timp, salariul de bază al unui profesor va varia între 1.896 și 3.608 lei, în funcţie de specializare şi grad, dar şi cu posibilitatea completării prin diverse sporuri. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil trebuie să înțeleagă cum se modifică plafoanele pentru retragerile de numerar și plățile către persoane fizice, pentru a gestiona corect fluxul de bani, a înregistra tranzacțiile și a respecta legislația fiscală.
De luni începând, retragerile de numerar din bancă, efectuate de operatorii economici, nu vor mai fi plafonate la 10.000 de lei pe zi, atât timp cât plăţile se vor face către persoane fizice, stabileşte un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul