Subiect: documente financiar contabile
ACCES PREMIUM
UPDATE Documente financiar-contabile: S-a introdus oficial un aviz de însoțire a mărfii special pentru comerțul cash&carry
Lista documentelor financiar-contabile a fost completată cu un act nou, avizul de însoțire a mărfii pentru comerțul cash&carry, potrivit unui ordin oficializat recent de Ministerul Finanțelor (MF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Clarificare
e-Factura B2B: Perioadele de arhivare NU sunt afectate de trecerea, de la 1 iulie, la facturarea exclusiv electronică. Ce trebuie să știi
De la 1 iulie 2024, e-Factura devine unicul canal de transmitere a facturilor pentru operațiunile din relația B2B. Totuși, trecerea la facturarea exclusiv electronică nu afectează în niciun fel perioadele legale de arhivare aferente acestor documente, indiferent că vorbim de facturile tipărite emise până la 30 iunie sau de cele electronice emise de la 1 iulie. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Arhivarea documentelor
UPDATE Mai nou, actele contabile trebuie reconstituite numai dacă sunt în perioada legală de păstrare
Actele contabile pierdute, sustrase sau distruse trebuie reconstituite numai dacă se află în perioada legală de păstrare de cinci ani, conform unui ordin recent oficializat de Ministerul Finanțelor (MF). Noua dispoziție a fost introdusă în normele de întocmire și folosire a documentelor financiar-contabile, în condițiile în care, potrivit specialiștilor, o asemenea limitare nu se aplica până acum. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Dosarele personale ale angajaților vor fi arhivate numai cinci ani, după ce regula păstrării statelor de salarii se va modifica din nou
După nici măcar o lună de la reducerea perioadei de arhivare a statelor de salarii, de la 50 la cinci ani, această prevedere din Legea contabilității va fi „optimizată” printr-o lege nouă, care va influența indirect și perioada de arhivare a dosarelor personale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Noua regulă de arhivare a statelor de salarii timp de cinci ani NU se aplică și dosarelor personale ale angajaților
Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Dacă, de la 1 ianuarie, statele de salarii pot fi păstrate timp de cinci ani, înseamnă că firmele le pot arunca pe cele mai vechi?
Modificarea apărută vara trecută la Legea contabilității privitoare la termenul de păstrare a statelor de salarii trebuie tratată cu mare atenție de angajatori, întrucât ea instituie o excepție de strictă interpretare, regula celor 50 de ani rămânând în picioare totodată. Cu alte cuvinte, angajatorii nu trebuie să se grăbească să arunce state de salarii mai vechi. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Cum se face numerotarea documentelor financiar-contabile în 2022
Fiecare companie trebuie să își facă propriul regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, așa cum prevede legislația în vigoare. Concret, autoritățile au stabilit unele reguli generale succinte, însă restul depinde de organizarea internă a fiecărei firme. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cât timp se păstrează în arhivă cele mai folosite documente financiar-contabile
Cele mai folosite documente financiar-contabile sunt, potrivit unui ghid al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), factura, fișa mijlocului fix, avizul de însoțire a mărfii, chitanța, lista de inventariere și dispoziția de plată sau de încasare către casierie. Dintre acestea, doar chitanțele, listele de inventar și dispozițiile de plată sau încasare fac parte din categoria documentelor care se păstrează în arhivă timp de 5 ani. Celelalte, potrivit legii contabilității, se păstrează timp de 10 ani. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Principalele documente justificative în contabilitate: Elemente obligatorii la completarea lor și alte chestiuni importante
Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează într-un document ce stă la baza înregistrărilor în contabilitate, care dobândește calitatea de document justificativ. Pentru a deveni documente justificative, actele întocmite de companiile înregistrate în România trebuie să îndeplinească anumite condiții. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Corectarea documentelor financiar-contabile: Ce reguli trebuie să respecte firmele în 2021
Având în vedere că o simplă ștersătură ori modificări făcute peste ce apare deja în documentele financiar-contabile sunt interzise, corectarea erorilor din documentele financiar-contabile nu este așa simplă. În esență, firmele trebuie să respecte niște reguli stricte, în 2021, dacă vor să facă asemenea corecturi, potrivit legislației financiar-contabile în vigoare. Citește articolul










