Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este direct interesat, deoarece articolul vorbește despre recuperarea unor sume de bani plătite ca taxe fiscale (taxe auto), modul în care se calculează diferența și cum aceste sume pot influența finanțele companiei sau pot fi compensate cu alte datorii la stat.
Daca la inmatricularea unei masini, ati platit o taxa de poluare mai mare decat timbrul de mediu in vigoare acum, aveti posibilitatea de a va primi inapoi diferenta de taxa platita. Va spunem cum trebuie sa procedati pentru a va recupera banii achitati in plus. Citește articolul
Articolul vorbește direct despre provocările fiscale ale IMM-urilor, un subiect esențial pentru acest departament care se ocupă de taxe, bani și contabilitate.
Sufocate de obligatii fiscale si lipsite de o politica de incurajare a statului, IMM-urile se confrunta cu o crestere vertiginoasa a insolventelor si cu un nivel ridicat de indatorare. Modificarile Codului Fiscal contribuie si ele la "ingroparea" IMM-urilor. Citește articolul
Articolul abordează subiecte economice generale, cum ar fi inflația, dobânzile bancare, economiile, riscurile din sistemul bancar și cazurile de insolvență, informații esențiale pentru înțelegerea contextului financiar și pentru luarea deciziilor legate de banii companiei.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii companiei, de cum sunt gestionați și investiți. Dobânzile stabilite de Banca Națională influențează direct costul împrumuturilor companiei și randamentul banilor puși deoparte, ceea ce e esențial pentru bugetul și planurile financiare.
Circulara Bancii Nationale a Romaniei nr. 6/2013 privind ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii incepand cu perioada de aplicare 24 februarie-23 martie 2013 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 143, din 18 martie 2013. Citește articolul
Monitorizează stabilitatea financiară a companiei. Instabilitatea și scandalurile din piața financiară, în special în segmentul RCA și PAID, pot afecta veniturile, costurile și sănătatea financiară generală a firmelor din domeniu sau a celor care depind de aceste servicii.
Infiintarea Autoritatii de Supraveghere Financiara a fost gandita cu scopul declarat de a rezolva disfunctionalitatile de pe pietele de capital, asigurari si pensii private, industrii care se afla in afara razei de influenta a BNR. Succesul acestui demers este pus sub semnul intrebarii, pe masura ce noua institutie se contureaza a fi un simplu agregator al autoritatilor de supraveghere si nu un organism cu capacitate de reformare a pietei financiare. Citește articolul
E vital să știe cum se reduce povara datoriilor și cum se reorganizează finanțele companiei pentru a o salva.
Intreprinderile comerciale se confrunta din ce in ce mai des cu greutati financiare, in contextul economic actual in care finantarea a devenit din ce in ce mai greu de obtinut. In unele cazuri, nu putine la numar in Romania, dificultatea financiara se transforma in incapacitate de plata sau insolventa (adica imposibilitatea de a face fata datoriilor scadente cu sumele de bani disponibile). Citește articolul
Articolul menționează recrutarea specifică pentru departamentele de audit financiar și asistență fiscală, precum și importanța și sponsorizarea certificărilor profesionale prestigioase (ACCA, ACA, CFA), relevante pentru specialiștii din acest domeniu.
Ernst & Young Romania a deschis campania de recrutare din aceasta primavara, prin care va angaja 50 de tineri absolventi din intreaga tara. Procesul se va desfasura pe parcursul a doua luni, timp in care absolventii pot aplica online. Citește articolul
Articolul vorbește despre reducerea TVA și taxarea inversă, care influențează direct taxele și modul în care se țin registrele financiare. De asemenea, menționează fluctuația cursului euro, care afectează veniturile și costurile, mai ales pentru companiile cu afaceri internaționale.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Articolul explică modul în care se calculează și se plătesc taxele, cotizațiile și onorariile în procesele de insolvență, precum și cum se gestionează fondul de lichidare, aspecte importante pentru contabilitatea și finanțele unei companii.
Hotararea Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania nr. 1/2013 pentru modificarea si completarea Hotararii Congresului Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa si a Codului de etica profesionala si disciplina ale Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 134, din 14 martie 2013. Citește articolul
Acest articol este esențial pentru departamentul financiar-contabil, deoarece explică în detaliu cum se pot deduce anumite taxe (TVA) de pe bonurile fiscale, ajutând la gestionarea corectă a cheltuielilor și la îndeplinirea obligațiilor fiscale.
Taxa pe valoarea adaugata va putea fi dedusa si din bonurile fiscale care nu depasesc valoarea de 100 euro cu TVA inclus, potrivit unor modificari aduse de Guvern Normelor de aplicare a Codului fiscal, care stabilesc ca aceste documente vor putea fi asimilate facturilor simplificate. Bonurile fiscale trebuie sa indeplineasca, insa, anumite conditii pentru ca TVA sa poate fi dedusa. Citește articolul