Acest departament este direct responsabil cu calcularea, declararea și plata tuturor obligațiilor financiare ale companiei către stat (taxe, impozite, contribuții), precum și cu gestionarea documentelor oficiale aferente. Articolul actualizează lista acestor obligații și formularele cheie folosite pentru a le declara, informații esențiale pentru activitatea lor zilnică.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 250/2013 privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 130, din 12 martie 2013. Citește articolul
Informațiile sunt importante pentru a planifica mai bine fluxurile de numerar, a calcula corect dobânzile și penalitățile în cazul întârzierilor de plată și a gestiona riscurile financiare legate de încasări și plăți.
Firmele vor fi obligate sa isi achite facturile intr-un termen de maxim 30 de zile, daca nu stabilesc altfel cu partenerii lor de afaceri, potrivit unei legi adoptate marti de Camera Deputatilor, care va fi aplicata imediat dupa ce va fi promulgata de presedintele Romaniei si publicata in Monitorul Oficial. Acelasi act normativ instituie un termen de plata maximal si pentru autoritatile publice care contracteaza bunuri sau servicii din mediul privat. In plus, noua reglementare introduce si o despagubire minima de 40 de euro, la care creditorul are dreptul automat, din prima zi de intarziere la plata. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este direct interesat de aceste programe, deoarece ele reprezintă surse potențiale de finanțare și sprijin financiar pentru companie, influențând bugetul și strategia financiară.
Tinerii intreprinzatori si IMM-urile vor putea accesa, si in acest an, fonduri nerambursabile de la bugetul de stat, intrucat Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM) a lansat in dezbatere publica procedurile de implementare pentru 5 programe nationale. Citește articolul
Acest departament gestionează banii, taxele și contabilitatea firmei. Articolul le oferă informații despre experții fiscali care pot oferi sfaturi specializate în probleme de taxe care ajung în instanță, fiind util pentru a gestiona corect aspectele financiare și fiscale.
Lista consultantilor fiscali care au optat pentru efectuarea de expertize fiscale judiciare va fi actualizata in perioada urmatoare, astfel ca toti consultantii fiscali trebuie sa transmita ultimele modificari privind datele personale pana vineri, informeaza Camera Consultantilor Fiscali pe adresa proprie de internet. Citește articolul
Acest departament este principalul beneficiar, deoarece se ocupă direct de calculul, înregistrarea și raportarea tuturor taxelor și contribuțiilor salariale, precum și de analiza costurilor cu personalul.
"Costurile medii pe care o firma le are cu salariul de baza al unui angajat au suferit cresteri destul de mici in ultimii 4 ani; modificarile privind taxele si impozitele din aceasta perioada au vizat insa largirea considerabila a bazei de impozitare cu alte venituri asociate salariilor: astfel, putem aprecia o crestere medie cu cca 30% a cheltuielilor unei firme cu taxele si impozitele globale pentru angajati si colaboratori", a aratat Mirela Serban Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pietei de profil. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de știrile despre noi taxe, inflație (creșterea prețurilor la alimente și combustibili), politica economică a țării (raportul FMI) și gestionarea datoriilor (rambursări anticipate, executări silite), deoarece toate acestea influențează bugetul companiei, costurile și planificarea financiară.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum se calculează taxele, ce sume trebuie plătite la stat și ce acte contabile sunt necesare, mai ales când apar schimbări în legislația fiscală pentru firme.
Impozitul pe veniturile microintreprinderilor a devenit obligatoriu de la 1 februarie pentru toate firmele ce au realizat venituri de pana in 65.000 de euro anul trecut. Modificarea sistemului de impunere afecteaza financiar agentii economici care au realizat pierderi in 2012, dar si pe cei care au o marja de profit mai mica de 18%, pentru ca ei vor plati un impozit mai mare decat in situatia in care ar fi ramas platitori de impozit pe profit. Totusi, legislatia fiscala ofera contribuabililor o bresa care le-ar putea permite sa migreze din nou la impozitarea in functie de profitul realizat. Citește articolul
Modificările legislative, în special cele legate de desfășurarea activităților economice de către PFA-uri sau întreprinderi individuale, pot influența modul în care sunt impozitate anumite activități și pot afecta planificarea financiară și contabilitatea firmei.
In Monitorul Oficial nr. 128 si 129, Partea I, din 11 martie 2013, au fost publicate: Citește articolul
Acest departament are nevoie să cunoască zilele libere și cele de recuperare pentru a calcula corect salariile angajaților, mai ales dacă există diferențe de plată pentru zilele lucrate în sărbători sau pentru orele recuperate în anumite condiții.
Personalul din sectorul bugetar va beneficia de o "minivacanta" la inceputul lunii mai, conform unui act normativ publicat recent in Monitorul Oficial si intrat deja in vigoare. Concret, bugetarii vor avea nu mai putin de 5 zile libere, in intervalul 1-6 mai 2013. Pe de alta parte, sunt si cateva categorii de bugetari care nu beneficiaza de aceasta facilitate. Citește articolul
Cei de la contabilitate și finanțe sunt direct responsabili de gestionarea banilor firmei și de plata taxelor. Ei trebuie să știe cum pot obține o amânare a plății taxelor pentru a menține un flux de numerar sănătos și pentru a planifica bugetul.
Noi reguli privind esalonarile la plata, cuprinse intr-o ordonanta de urgenta, au fost publicate recent in Monitorul Oficial. Reglementarile vizeaza extinderea sferei de acordare a esalonarii la plata si la alte categorii de obligatii fiscale care, in prezent, sunt excluse, dar si o procedura simplificata de acordare a esalonarii la plata in cazul contribuabililor cu risc fiscal mic. Citește articolul