Șeful departamentului financiar este menționat ca o funcție de conducere cheie, supusă unor reguli specifice. Acest departament trebuie să înțeleagă aceste cerințe, chiar dacă articolul nu este despre contabilitate sau taxe directe.
Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 6/2013 pentru modificarea si completarea Normelor privind autorizarea si functionarea asiguratorilor, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 16/2012 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 66, din 31 ianuarie 2013. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cotele de TVA și impozitul pe profit, atât din România, cât și din alte țări, pentru a-și planifica bugetul, a calcula corect taxele și a înțelege cum evoluțiile fiscale pot afecta finanțele companiei.
In anul 2012, tara cu cel mai scazut impozit indirect a fost Aruba, cu 1,5%, in timp ce cota cea mai mare este inregistrata in Ungaria, cu 27%. In aceeasi perioada, cea mai mare cota a impozitului pe profit a fost aplicata in Emiratele Unite, de 55%, in timp ce Muntenegru detine recordul pentru cel mai scazut impozit direct din lume, de 9 procente, (exceptand tarile cu o cota de 0%), arata studiul KPMG International "Cotele impozitelor directe si indirecte". In ceea ce priveste Romania, datele indica o continuare a tendintei din anii precedenti, de atragere a investitiilor prin cote de impozite pe profit reduse, dar si de maximizare a veniturilor bugetare prin cresterea impozitelor indirecte, precum TVA. Citește articolul
Acest departament este interesat de date economice generale, cum ar fi numărul de companii cu investiții străine și impactul lor asupra forței de muncă, deoarece aceste informații pot influența previziunile financiare și fiscale la nivel macroeconomic sau sectorial.
La sfarsitul anului trecut, activau in Romania peste 2.700 de societati comerciale cu participare din SUA, care au generat in 2011 afaceri in valoare de peste 16,1 miliarde de lei. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calculul, declararea și plata taxelor, inclusiv TVA. Articolul explică modificările aduse formularului de TVA și noul sistem de TVA la încasare, informații esențiale pentru activitatea lor zilnică.
Contribuabilii trebuie sa completeze informatii noi in decontul de TVA incepand din luna februarie 2013, dupa ce autoritatile fiscale au introdus in formular o sectiune noua, odata cu implementarea sistemului TVA la incasare de la inceputul acestui an. Decontul de TVA se depune pana luni, 25 februarie, de catre contribuabilii cu perioada fiscala luna calendaristica, pentru oepratiunile realizate in ianuarie. Cei care raporteaza trimestrial vor depune noul decont de TVA, modificat la inceputul anului, abia in 25 aprilie. Citește articolul
Departamentul este interesat de cum evoluează prețurile imobiliare pentru a evalua corect proprietățile companiei și pentru a planifica bugetele legate de active.
Cum arata oferta si cat de mult au scazut preturile cerute pe piata apartamentelor vechi din Bucuresti raportat la moneda nationala. Citește articolul
Articolul discută despre probleme financiare majore, cum ar fi intrarea în insolvență a unei companii, lipsa de fonduri pentru proiecte publice, datoria națională față de FMI, introducerea unei noi taxe și creșterea costurilor la energie. Toate acestea afectează bugetele și planificarea financiară a unei companii.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea fluxului de bani al companiei, pentru urmărirea plăților restante de la clienții publici și pentru înțelegerea cum pot fi recuperate aceste sume sau cum pot fi gestionate noile finanțări.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, nr. 68, din 31 ianuarie 2013. Citește articolul
Vânzarea unei companii necesită evaluări financiare, stabilirea prețului, negocieri și gestionarea tuturor aspectelor legate de bani și impozite.
Statul roman va cheltui aproximativ 10 milioane de lei pentru privatizarea CFR Marfa, companie strategica cu datorii de peste 1,8 miliarde de lei. Citește articolul
Departamentul fiscal-financiar-contabil este interesat de modul în care contractele de închiriere trebuie înregistrate la autoritățile fiscale, ce documente sunt necesare și cum se declară modificările sau încetarea acestor contracte, pentru a respecta legislația fiscală și a asigura o contabilitate corectă.
Potrivit dispozitiilor Codului Civil contractele de inchiriere (locatiunea de bunuri mobile si imobile) incheiate prin inscris sub semnatura privata si inregistrate la organele fiscale, precum si cele incheiate in forma autentica constituie titluri executorii pentru plata chiriei si restituirea bunului inchiriat la expirarea duratei contractuale. Citește articolul
Pentru că este direct responsabil de calculul și plata impozitelor companiei și trebuie să știe exact cum să aplice noile reguli fiscale pentru microîntreprinderi.
De la 1 februarie toate societatile comerciale cu capital privat care au realizat venituri de pana la 65.000 de euro in 2012 trebuie sa isi modifice sistemul de impunere devenind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Ce obligatii au aceste firme, dar si ce masuri tranzitorii se aplica in acest an aflati din articolul urmator. Citește articolul