Articolul vorbește despre bugetul asigurărilor sociale și lipsa unor fonduri nerambursabile, aspecte care afectează direct contribuțiile pe care le plătește compania, precum și posibilitatea de a obține sprijin financiar de la stat.
Patronii de intreprinderi mici si mijlocii care creeaza noi locuri de munca si angajeaza someri nu vor primi in acest an credite avantajoase sau fonduri nerambursabile din bugetul asigurarilor sociale, Guvernul hotarand ca acest sistem, introdus in 2002 de Cabinetul Nastase, sa nu fie aplicat. Citește articolul
Modificările privind modul de calcul, indexare și notificare a tarifelor de asigurare RCA afectează direct costurile companiei. Acest departament folosește aceste informații pentru a estima cheltuielile cu asigurările și pentru a planifica bugetul.
Asiguratorii vor putea majora tarifele RCA doar daca anunta acest lucru cu minimum 10 zile lucratoare inainte de a le practica, se arata intr-un act normativ al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor intrat recent in vigoare. In plus, conform documentului, majorarea tarifelor se va face uniform de catre asiguratorul RCA, cu acelasi procent. Citește articolul
Acesta este departamentul cel mai afectat. Ei gestionează toate impozitele (microîntreprinderi, profit, venit, TVA), calculează plățile, completează declarațiile fiscale și se asigură că evidența contabilă reflectă corect noile reguli. Orice schimbare în Codul Fiscal le afectează direct activitatea zilnică.
Microintreprinderile beneficiaza de un regim fiscal avantajos, ele datorand la bugetul de stat un impozit de 3% pe veniturile realizate. Desi pana acum acest sistem de impunere era optional, din 2013 el ar urma sa devina obligatoriu pentru toate firmele ce au realizat venituri de pana in 65.000 de euro in anul precedent, indiferent de numarul salariatilor angajati. Reglementarea este cuprinsa intr-un proiect de modificare substantiala a Codului fiscal, publicat luni de Ministerul Finantelor. Citește articolul
Conținutul este despre introducerea de noi taxe (taxa specială pe resurse, impozitul forfetar) și despre bugetul țării, toate având un impact direct asupra veniturilor, cheltuielilor și planificării financiare a firmei, precum și despre riscurile legate de credite.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum se calculează primele de asigurare, costurile estimate și cerințele financiare pentru a se asigura că asiguratorul este stabil financiar și respectă reglementările. De asemenea, impactul asupra veniturilor și cheltuielilor companiei este important.
Ordinul CSA nr. 3/2013 pentru modificarea si completarea Normelor privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 14/2011 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 41 din 18 ianuarie 2013. Citește articolul
Pentru că se ocupă direct de calculul și plata taxelor pe venit, alegerea metodei de impozitare (normă de venit sau sistem real) și înregistrarea corectă a veniturilor și cheltuielilor unei companii sau ale unui antreprenor individual.
Normele de venit pe anul 2013 au fost publicate si de Agentia Nationala de Administrare Fiscala pe pagina sa de internet. Vineri, AvocatNet.ro a centralizat datele de la aproape toata directiile teritoriale ale Ministerului de Finante, dand publicitatii normele de venit pentru acest an mai repede decat Fiscul. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament, deoarece tranzacțiile de afaceri au un impact major asupra finanțelor, taxelor și contabilității unei companii. Un expert cu experiență în consultanță financiară și audit pentru tranzacții este direct relevant pentru evaluarea și structurarea acestor operațiuni.
Incepand cu 1 ianuarie 2013, Cornelia Bumbacea este un nou Partener PwC in cadrul Departamentului de Consultanta pentru Management ºi Tranzactii si va conduce Echipa de Tranzactii din cadrul PwC Romania, anunta compania intr-un comunicat de presa. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de orice nouă taxă sau modificare fiscală care afectează veniturile și cheltuielile companiei, pentru a asigura calculul corect, declararea și plata la timp a obligațiilor fiscale, precum și pentru planificarea bugetară.
Guvernul va suprataxa cu 60% companiile care deruleaza activitati de extractie si vanzare a gazelor naturale din Romania, inclusiv din perimetrele din Marea Neagra, taxa aplicata la veniturile suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sector. Citește articolul
Deoarece acest departament se ocupă direct de calculul, declararea și plata TVA, precum și de întocmirea și verificarea tuturor documentelor fiscale și contabile, cum ar fi facturile, deconturile și jurnalele de TVA.
In prima emisiune AvocatNet.ro din 2013 vorbim cu Raluca Fratila, TVA Manager KPMG, despre un subiect foarte important pentru toti contribuabilii care aplica sistemul TVA la incasare: obligatiile declarative pe care au le de indeplinit in noul sistem de TVA. Emisiunea, transmisa in direct din studiourile LTV, incepe de la 19.30 si poate fi urmarita in cadrul acestui articol in 28 ianuarie. Citește articolul
Acest departament gestionează banii companiei, bugetele și planificarea financiară. Înțelegerea diferențelor între economisire, investiție și operațiuni speculative, chiar și la nivel personal, contribuie la o mai bună înțelegere a piețelor financiare și a modului în care banii pot fi gestionați inteligent.
O noua emisiune Money Makers, difuzata de Wall-Street.ro. Citește articolul