Criteriile de eligibilitate menționează 'bilanțul contabil' și 'obiective investitionale', ceea ce indică faptul că performanța financiară și gestionarea investițiilor sunt evaluate. Departamentul este interesat să înțeleagă cum sunt evaluate aceste aspecte pentru premii de prestigiu.
De opt ani, Business Review Annual Investment Awards premiaza cele mai importante realizari ale comunitatii de afaceri din Romania. Pe 24 ianuarie am dat startul etapei de autonominalizari. Astfel, orice companie/persoana care indeplineste conditiile de eligibilitate poate fi inscrisa ca nominalizat in una sau mai multe categorii, prin completarea unui formular standard. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu gestionarea și plata impozitelor și taxelor, așa că trebuie să știe exact cum se calculează acestea și ce modificări pot apărea pentru a face bugete și plăți corecte.
Conform legislatiei actuale, primarii decid daca valoarea taxelor si impozitelor locale creste sau nu in 2013. Cu toate acestea, noile modificari ale Codului Fiscal, in vigoare deja, stabilesc ca edilii vor avea aceasta posibilitate doar daca indeplinesc o conditie: sa nu inregistreze datorii. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil este interesat de bugetul țării și de acordurile cu instituțiile financiare internaționale (cum ar fi FMI), deoarece acestea influențează direct stabilitatea economică, taxele, politicile fiscale și condițiile generale de finanțare care afectează sănătatea financiară a companiei.
Romania si FMI au incheiat negocierile privind forma finala a bugetului de stat, a declarat, luni,Victor Ponta, dupa intalnirea cu delegatia FMI. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă contextul economic și financiar larg, inclusiv relația dintre piețele financiare și economia reală, pentru a lua decizii corecte privind banii și taxele companiei.
Criza din Europa nu s-a incheiat, chiar daca euro s-a stabilizat, potrivit bancherilor si ministrilor de Finante prezenti la Forumul Economic Mondial de la Davos, care au avertizat ca depasirea problemelor economice si a somajului masiv va dura ani de zile, relateaza CNBC. Citește articolul
Explică cum pot fi finanțate proiectele publice cu bani privați și cum investitorii își pot recupera investiția și face profit, fiind util pentru cei care gestionează banii companiei.
Solutia parteneriatelor public-private, respectiv cooperarea, in diferite forme, dintre autoritatile publice si mediul de afaceri, in scopul asigurarii finantarii, constructiei, renovarii, managementului, intretinerii unei infrastructuri sau furnizarii unui serviciu, nu reprezinta o noutate. Este o solutie imbratisata de majoritatea statelor membre UE pentru dezvoltarea infrastructurii, constructia de scoli, spitale sau inchisori, dar si pentru prestarea serviciilor sociale (in special in parteneriat cu organizatiile non-guvernamentale) sau de securitate (in parteneriat cu firmele private de paza si securitate). Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, plata și recuperarea TVA-ului, precum și pentru asigurarea că toate tranzacțiile financiare respectă regulile fiscale. Articolul oferă instrucțiuni esențiale despre cum să deducă TVA-ul și ce documente sunt necesare, influențând direct fluxul de numerar și bilanțul companiei.
Sistemul TVA la incasare, care a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2013 pentru toate firmele cu cifra de afaceri mai mica de 2.250.000 lei, a modificat substantial regulile privind exigibilitatea si deducerea taxei pe valoarea adaugata. Daca in privinta exigibilitatii, informatiile sunt relativ clare si prevad ca TVA devine exigibila la data platii ori cel mai tarziu in 90 de zile calendaristice de la emiterea facturii, in ceea ce priveste deducerea, reglementarile s-au complicat, contribuabilii avand nevoie de un nou document pentru a-si exercita dreptul de deducere a TVA, care pana acum nu era necesar. Citește articolul
Acest departament este interesat de evoluția veniturilor și cheltuielilor statului, a deficitului bugetar și a colectării taxelor (TVA, impozit pe profit, etc.), deoarece aceste informații influențează direct planificarea financiară și fiscală a companiei.
Executia bugetului general consolidat pe anul 2012 s-a incheiat cu un deficit de 14,8 miliarde lei, fata de 23,9 miliarde lei realizat in anul precedent, se arata intr-un document al Ministerului de Finante remis AvocatNet.ro. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre starea economiei naționale, datoria publică și relația cu FMI, aspecte care influențează direct stabilitatea financiară și planificarea bugetară a oricărei companii.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Articolul anunță o emisiune care va discuta despre obligațiile fiscale legate de TVA, o informație direct utilă pentru departamentele care se ocupă de taxe și contabilitate.
Otilia Sava, Partenerul casei de avocatura Ionescu Sava si scriitoarea noastra preferata din week-end va fi, incepand din aceasta seara, gazda emisiunilor saptamanale ale AvocatNet.ro, pe care le puteti urmari in direct in fiecare luni incepand cu ora 19.30. Haideti sa aflam mai multe despre Otilia din interviul urmator. Citește articolul
Modificările în modul de calcul al pensiilor pot avea un impact asupra contribuțiilor sociale și, implicit, asupra costurilor de personal și a bugetului firmei. Este important să înțeleagă cum funcționează sistemul pentru previziuni și conformitate.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 23 ianuarie 2013. Citește articolul