Menționează avocați cu experiență în procese fiscale și planuri de recrutare în domeniul taxelor, informații importante pentru gestionarea impozitelor și a problemelor financiare ale companiei.
Cinci avocati au fost dobandit statut de Avocat Senior si Managing Associate in cadrul firmei de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii, cele mai multe promovari fiind in cadrul departamentului de litigii si arbitraje. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea banilor, a impozitelor și a contabilității firmei. Articolul le oferă informații esențiale despre când și cum autoritățile fiscale (ANAF) returnează banii din TVA, ceea ce este crucial pentru planificarea fluxului de numerar al companiei și pentru înregistrarea corectă a sumelor în contabilitate.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ramburseaza in luna ianuarie aproximativ 1.28 miliarde de lei pentru deconturile de TVA cu optiune de rambursare existente la 1 ianuarie 2013, potrivit unui comunicat al institutiei. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum poate gestiona mai bine plățile datoriilor către stat, beneficiind de noile reguli pentru a eșalona plățile pe o perioadă mai lungă și a reduce garanțiile necesare, ceea ce influențează direct bugetul și fluxul de numerar al companiei.
Incepand din 2012, regulile privind esalonarea la plata au fost modificate in avantajul contribuabililor. Spre exemplu, datoriile la stat mai mari de 300 de milioane de lei pot fi esalonate pe o perioada de pana la 7 ani, si nu de doar 5 ani, cum prevedeau reglementarile mai vechi. Citește articolul
Articolul atinge subiecte legate de implicațiile financiare ale unor decizii greșite, cum ar fi plata salariilor și a contribuțiilor chiar și pentru contracte considerate nule, informații relevante pentru gestiunea bugetului.
Ce trebuie sa faca angajatorii in cazul salariatilor care indeplinesc conditiile de pensionare in ianuarie 2013? Contractul de munca de drept inceteaza de drept sau este necesara decizia casei de pensii? Citește articolul
Articolul conține acte care afectează pensiile, măsuri financiare pentru mediu și reglementări privind asigurările auto, toate având impact direct asupra bugetului și contabilității companiei.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 40 si 41, din 18 ianuarie 2013, au fost publicate: Citește articolul
Pentru că include modificări la Codul fiscal și la regulile de facturare, esențiale pentru înregistrarea corectă a veniturilor, cheltuielilor și a TVA-ului, precum și pentru întocmirea documentelor fiscale.
Chiar daca emiterea facturilor nu era obligatorie pentru toate operatiunile comerciale nici pana acum, modificarile de anul trecut de la Codul fiscal au introdus cateva clarificari si completari in privinta scutirilor de la obligatia de a emite facturi. Noile reglementari au intrat in vigoare de la inceputul acestui an. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de actele și situațiile financiare ale firmei. Cum aceste documente sunt verificate în timpul inspecțiilor economice-financiare, este crucial să știe cum se desfășoară aceste verificări și când pot fi întrerupte.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 1553/2012 privind conditiile si modalitatile de suspendare a actiunii de inspectie economico-financiara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 20, din 10 ianuarie 2013. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru înregistrarea corectă a tuturor tranzacțiilor financiare și pentru depunerea la timp a declarațiilor fiscale, care includ date despre vânzări și achiziții, conform noilor reguli.
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1992/2012 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 17, din 9 ianuarie 2013. Citește articolul
Articolul abordează propuneri concrete referitoare la facilități fiscale, cum ar fi scutiri de impozite pentru consultanța pro bono, TVA diferențiat și scutiri de taxe, aspecte care impactează direct bugetul și strategia financiară a unei companii, fie ca entitate de economie socială, fie ca susținător.
Acestea au fost doua dintre masurile propuse de participantii la masa rotunda "Antreprenoriatul social in Romania – oportunitati si provocari" din 15 ianuarie 2013. Evenimentul a reunit peste 20 de participanti - reprezentanti ai autoritatilor publice, ai companiilor, ai organizatiilor non-guvernamentale, precum si ai unor institute de cercetare si organe consultative ale Uniunii Europene la nivel national. Citește articolul
Monitorizează noile norme privind evaluarea datoriilor de stat și a sănătății financiare a firmelor, precum și discuțiile despre stabilitatea zonei euro, deoarece acestea afectează mediul economic și financiar în care operează compania.
Regulile mai stricte pentru agentiile de evaluare a creditului si planurile UE de abordare a somajului in randul tinerilor au fost sprijinite de Parlamentul European in plen, in 16 ianuarie, anunta institutia pe site-ul propriu. Deputatii europeni au dezbatut, totodata, rezultatele presedintiei cipriote a UE si prioritatile presedintiei irlandeze. Pe ordinea de zi au mai fost situatia din Siria si Mali, acordul de parteneriat cu Irakul si punerea in comun a datoriei suverane. Citește articolul