Informațiile despre rata inflației, deficitul comercial, deprecierea leului și prețurile proprietăților sunt esențiale pentru planificarea bugetară, estimarea costurilor, gestionarea fluxului de numerar și evaluarea activelor companiei.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa:
Citește articolulDepartamentul este interesat de modul în care sunt gestionate finanțele publice în sectorul sănătății, mai ales dacă firma colaborează cu spitale sau este furnizor de servicii/produse medicale, pentru a înțelege contextul financiar, precum și de aspecte legate de bugete publice.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 641, 642, 643 si 644 din 10 septembrie 2012 au fost publicate: Citește articolul
Articolul explică exact cum trebuie să arate o factură, ce informații noi trebuie să conțină și în ce situații trebuie emisă sau nu. Aceste reguli sunt esențiale pentru calcularea corectă a taxei pe valoarea adăugată (TVA) și pentru a ține evidența financiară a firmei.
Modificarile recente ale Codului fiscal au adus reglementari noi in ceea ce priveste facturile. Astfel, au fost introduse noi informatii obligatorii care trebuie sa apara in facturi si au fost clarificate prevederile referitoare la emiterea facturilor sau a facturilor simplificate. Noile reglementari vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2013. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de banii și taxele firmei. Ei trebuie să înțeleagă aceste formulare pentru că ele arată cum autoritățile fiscale pot bloca sau ridica blocarea conturilor bancare, fiind crucial pentru gestionarea corectă a finanțelor și comunicarea cu ANAF.
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.438/2009 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea i, nr. 637, din 7 septembrie 2012. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de fluxurile de investiții, perspectivele economice ale țărilor partenere și starea sectorului bancar, toate fiind esențiale pentru planificarea bugetară, gestionarea finanțelor și evaluarea oportunităților de creștere.
Saptamanalul de afaceri in limba engleza, Business Review, organizeaza in data de 27 septembrie, 2012, a patra editie a forumului dedicat investitiilor germane si austriece din Romania "Country Focus-German and Austrian Investors". Evenimentul va incepe la ora 17.00 si va avea loc la Hotel Willbrook Platinum, sala Bambus. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de un sistem care ajută la prevenirea evaziunii fiscale și asigură raportarea corectă a numărului de turiști, având un impact direct asupra veniturilor și a obligațiilor fiscale ale companiei.
Implementarea aplicatiei electronice prin care turistii vor fi monitorizati constant se amana pana in primavara anului 2013, anunta Mediafax. Proiectul de ordonanta care introduce sistemul electronic de evidenta a numarului de turisti cazati a fost lansat in dezbatere publica de Ministerul Turismului (MDRT) la sfarsitul lunii august, unul dintre obiective fiind prevenirea evaziunii fiscale. Vezi in articolul urmator cum va functiona sistemul si ce date trebuie prezentate la cazare, odata ce proiectul de act normativ va intra in vigoare. Citește articolul
Articolul detaliază planificarea și gestionarea bugetelor în sistemul judiciar, necesarul de finanțare pentru infrastructură și personal, precum și discuții despre alocările bugetare și restanțele financiare, informații relevante pentru departamentele care se ocupă de finanțe și contabilitate.
Calendarul de implementare a noului cod de procedura civila urmeaza sa fie intocmit de Ministerul Justitiei si ar trebui sa cuprinda o perioada de 3 ani, a declarat ministrul Justitiei, Mona Pivniceru la intalnirea pe care a avut saptamana trecuta cu sectia de judecatori a Consiliul Superior al Magistraturii (CSM). Citește articolul
Chiar dacă e vorba de locuințe, orice companie care deține proprietăți rezidențiale (de exemplu, pentru angajați sau ca investiție) trebuie să își bugeteze costurile cu asigurările obligatorii și să înțeleagă riscurile financiare ale neconformității și protecția oferită.
Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale(PAID) vrea sa introduca un sistem simplificat de asigurare a locuintelor, pentru cei care vor sa incheie o asigurare care depaseste sumele minime prevazute de legislatie. Citește articolul
Ei sunt interesați de costurile implicate în obținerea acestor permise (licențe) și de cum afectează acestea bugetul și veniturile companiei pe termen scurt și lung.
Astazi la filiala ANCOM din strada Lucian Blaga (din apropiere de Piata Unirii) a inceput licitatia de acordare a licentelor pe urmatoarele 15 luni, dar mai ales cele pe urmatorii 15 ani. Evenimentul este unul foarte important avand in vedere ca operatorii nu pot functiona fara licente, iar rezultatele din urma licitatiei ar putea schimba complet o piata evaluata la 3,5 miliarde de euro si cu circa 23,4 de milioane de clienti. Citește articolul
Acest departament gestionează banii și taxele companiei, fiind direct afectat de blocarea conturilor pentru datorii fiscale și având nevoie să înțeleagă procedurile de înființare și ridicare a popririi.
Agentia Nationala de Administrare a publicat doua formulare noi care vor fi utilizate, chiar incepand de astazi, in domeniul colectarii creantelor fiscale. Pana acum, existau cinci astfel de formulare: titlul executoriu, somatia, decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii si instiintarea privind stingerea creantelor fiscale. Citește articolul