Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil de sistemele care gestionează semnăturile electronice, de securitatea acestora și de conformitatea cu regulile de protecție a datelor personale.
Recent, Guvernul a stabilit că semnătura electronică avansată devine echivalentul semnăturii de mână, în relația cu statul, după ce până acum numai semnătura electronică calificată avea valoare de semnătură de mână. În acest context, explicăm ce condiții trebuie să îndeplinească fiecare tip de semnătură și cum se poate verifica dacă cea avansată și cea calificată sunt de încredere. Citește articolul
Departamentul se ocupă de siguranța platformelor online, a semnăturilor digitale și a datelor personale, toate elemente cheie pentru obținerea certificatului în format electronic.
Documentele necesare firmelor afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, pentru a le folosi în relațiile comerciale și pentru a beneficia de unele măsuri acordate de stat, respectiv certificatele de stare de urgență, se pot obține, de azi, pe o platformă online a Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. În acest context, prezentăm pașii pe care trebuie să-i parcurgă reprezentanții firmelor și nu numai pentru a obține aceste documente. De curând, acești pași au fost cuprinși și într-un ghid video realizat de autorități. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat pentru că articolul vorbește despre trimiterea documentelor prin email, în format electronic. Orice modificare a modului în care documentele oficiale sunt transmise digital, chiar și temporar, implică aspecte legate de securitatea cibernetică și buna gestionare a datelor.
Deconturile privind asistența judiciară asigurată de avocați, pentru ca aceștia să primescă onorariul aferent activității de asistență, pot fi trimise și prin e-mail, pe perioada stării de urgență, a confirmat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PICCJ), ulterior unei cereri adresate acestuia de către Uniunea Națională a Barourilor din România. Citește articolul
Este important pentru a ști cum se pot depune plângeri legate de prelucrarea datelor personale la Autoritatea pentru Protecția Datelor, ceea ce ajută compania să-și adapteze politicile de confidențialitate și procesele IT.
În această perioadă, din cauza epidemiei de coronavirus, activitatea instituțiilor din țara noastră este perturbată, cele mai multe reducând sau chiar eliminând interacțiunea directă a reprezentanților acestora cu cetățenii. Totuși, dacă se respectă restricțiile impuse în această perioadă sau noile reguli pentru interacțiunea cu autoritățile, cei interesați pot în continuare să inițieze procese sau să depună diverse reclamații. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care o aplicație oficială a statului (SPV) funcționează online și de folosirea certificatelor digitale pentru înregistrare, pentru a oferi suport tehnic și a asigura securitatea datelor.
Atât firmele, cât și persoanele fizice își pot face un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), platformă pusă la dispoziție de către Fisc și care face posibilă comunicarea, în format electronic, între autoritățile fiscale și cotribuabili. Crearea unui astfel de cont presupune parcurgerea mai multor etape care, în mare, sunt similare pentru ambele categorii de contribuabili, iar, mai nou, Fiscul a făcut posibilă activarea contului de la distanță pentru mai mulți contribuabili. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct cu securitatea informațiilor și a sistemelor companiei. Articolul avertizează despre riscuri cibernetice precum phishing-ul și linkurile frauduloase, care sunt amenințări directe la adresa infrastructurii IT și a datelor pe care le gestionează.
Specialiști în securitate cibernetică avertizează că aplicații de mesagerie, ca WhatsApp, au devenit o sursă importantă prin care infractorii cibernetici își atacă victimele. Citește articolul
Articolul menționează posibile reglementări dure pentru giganții tehnologici și schimbări majore ale internetului, ceea ce ar putea afecta infrastructura IT, securitatea cibernetică și conformitatea cu protecția datelor.
Printre altele, trei gânduri despre viitor. Cred că perioada prin care trecem acum a accelerat, într-un mod greu de imaginat în trecut, acceptarea conceptului de venit universal de bază (o sumă de bani, stabilită prin lege, pe care cetățenii unei țări o primesc, fără un contraserviciu). Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de dezvoltarea, implementarea și securitatea platformelor online folosite pentru pacienți și pentru găsirea furnizorilor, precum și de asigurarea protecției datelor personale.
În timp ce spitalele sunt pline de tot mai mult de pacienţi infectaţi cu coronavirus, câţiva antreprenori au răspuns la apelul preşedintelui Iohannis de a ajuta cum pot în această perioadă. Citește articolul
Articolul vorbește despre platforme online, înregistrarea și arhivarea datelor studenților la examene, precum și despre folosirea semnăturilor electronice, aspecte importante pentru sistemele IT și siguranța datelor.
Susținerea online a examenelor de licență și de masterat pe perioada stării de urgență, dacă facultățile decid acest lucru, este posibilă datorită unui ordin al Ministerului Educației și Cercetării (MEC), publicat joi în Monitorul Oficial. Practic, studenții pot susține orice altă formă de examinare online, câtă vreme este declarată stare de urgență. Citește articolul
Articolul discută în detaliu digitalizarea interacțiunilor cu instituțiile publice, semnăturile electronice, colaborarea la distanță și încrederea în mediul digital. Aceste subiecte sunt esențiale pentru strategiile de IT, securitatea cibernetică și protecția datelor în cadrul companiei.
CursDeGuvernare.ro, în parteneriat cu CIO Office din cadrul Secretariatului General al Guvernului, vă invită să participați joi, 9 aprilie 2020, în intervalul 15.30 – 18.00 la dezbaterea online, în direct „CoronaDigitalizarea: Soluții de accelerare a interacțiunii online dintre stat și companii” Citește articolul