Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul discută despre soluții tehnologice, instrumente online de colaborare și riscuri de securitate cibernetică, subiecte de interes major pentru asigurarea funcționării infrastructurii IT și protejarea datelor companiei.
CursDeGuvernare.ro organizează joi, 26 martie, în intervalul 16.00 - 17.30, o dezbatere online, cu tema „Soluții pentru mutarea activității companiilor în online”, în contextul epidemiei de coronavirus. Citește articolul
Fiind vorba de crearea unui website sau a unei aplicații, acest departament este direct implicat în stabilirea cerințelor tehnice, în aprobarea designului și în verificarea funcționării produsului final.
Am luat în calcul, în acest articol, mai multe tipuri de situații pe care le parcurgi atunci când dezvolți un proiect cu componență IT (website, aplicație etc.). Am considerat că e util să vorbim, mai întâi, despre mersul contractului, să fie foarte clară ideea din spatele pașilor logici de urmat. Citește articolul
Pentru a proteja sistemele informatice ale companiei și datele angajaților și clienților de amenințările online, cum ar fi colectarea ascunsă de date de către aplicații considerate a fi sigure.
În magazinele Android și iOS găsești o serie de aplicații care-ți promit că au grijă de datele tale și te feresc de viruși. Numai că unele dintre s-au dovedit o mare țeapă. Citește articolul
Acest departament este interesat de utilizarea semnăturii electronice și a platformelor online pentru interacțiunea cu instituțiile statului, asigurând buna funcționare a sistemelor digitale și securitatea datelor implicate în aceste procese.
Cei care vor să înființeze o persoană fizică autorizată (PFA) la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot rezolva formalitățile legale chiar din fața propriului calculator, pentru a evita deplasările la instituțiile statului în vremea coronavirusului. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru securitatea cibernetică a companiei, protejarea datelor și implementarea soluțiilor tehnice pentru a preveni atacurile și a asigura lucrul în siguranță de la distanță.
Experții în securitate cibernetică atenționează deja de câteva zile că tranziția masivă către munca de acasă vine după sine cu riscuri crescute. Cum toată lumea acordă atenție sporită coronavirusului, hackerii speculează la maximum contextul. Vizați sunt, în primul rând, angajații și datele lor personale sau alte altora din companie ori aspectele ce țin de secretul profesional sau comercial. Hackerii exploatează, pe de o parte, modul de conectare la serverele firmei de către angajații de acasă, folosirea laptopurilor personale pentru muncă sau a celor de muncă și în scopuri personale, precum și folosirea excesivă a telefoanelor mobile. Câteva aspecte privind vulnerabilități și posibile soluții: Citește articolul
Oferă informații utile despre provocările și costurile tehnice implicate în organizarea întâlnirilor online sau hibride, aspecte importante pentru infrastructura IT a companiei.
De obicei, în timpul primăverii se țin adunările generale anuale ale acționarilor (AGA), în special pentru aprobarea situațiilor financiare pentru anul anterior, dar și pentru stabilirea bugetului și a planului de afaceri. În contextul răspândirii coronavirusului, specialiștii de la NNDKP recomandă companiilor să ia unele măsuri de siguranță atunci când stabilesc când și cum se țin adunările generale. Citește articolul
Se asigură că sistemele informatice sunt sigure și că datele sunt protejate, iar articolul le reamintește regulile importante pentru securitatea datelor medicale ale angajaților și respectarea GDPR.
Foarte multe firme se confruntă cu necesitatea de a le asigura salariaților sănătatea în timpul activității și, astfel, ar putea fi nevoite să prelucreze date personale privitoare la sănătatea angajaților. Pentru că prelucrarea datelor medicale este, în mod obișnuit, restricționată puternic, Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP) a emis un comunicat privitor la felul cum pot fi prelucrate astfel de date, de către angajatori. Citește articolul
Informațiile despre utilizarea platformelor online (SPV, e-Guvernare) pentru interacțiunea cu autoritățile fiscale sunt relevante pentru asigurarea securității datelor transmise și pentru suportul tehnic necesar angajaților.
Un caz pozitiv de infectare cu coronavirus a fost confirmat în cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice Brașov - Trezoreria Brașov, a anunțat Fiscul azi printr-un comunicat de presă, prin care a precizat și că funcționarul în cauză nu desfășura activitate cu publicul. Citește articolul
Discută despre o platformă online care implică date personale și securitatea plăților digitale, aspecte de interes pentru gestionarea sistemelor IT și protecția datelor.
Dacă ai luat o amendă de circulație și nu vrei să mergi la caseriile trezoreriilor, administrațiilor locale sau poștei să o plătești, poți face acest lucru și online, prin intermediul unei aplicații puse la dispoziție de statul român. Plata se face cu cardul bancar, iar procedura este foarte simplă, pentru că nu necesită crearea unui cont înainte. Citește articolul
Pentru că se referă la utilizarea platformelor online (Spațiul Privat Virtual - SPV) și la obținerea de asistență pentru probleme tehnice legate de declarațiile fiscale, fiind important pentru buna funcționare a sistemelor informatice ale companiei în relația cu statul.
Contribuabilii se pot folosi de call-center-ul Fiscului în această perioadă pentru a obține informații fiscale, dar și de formularele de contact puse la dispoziție, în contexul în care este recomandată evitarea pe cât posibil a interacțiunii la ghișeu, din cauza riscului epidemiei de coronavirus. Citește articolul