Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 922 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: semnatura electronica calificata
Subiect: semnatura electronica calificata
ACCES PREMIUM

Proiect: Ce documente vor fi necesare specialiștilor din domeniul construcțiilor pentru a obține semnătura electronică

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Septembrie 2020 | 0 | 126

După ce în august 2020 s-a introdus semnătura electronică în domeniul construcțiilor, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA) a inițiat luni un proiect de ordin cu regulile ce vor trebui respectate la obținerea semnăturilor electronice de către specialiști. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să accesezi granturile pregătite pentru IMM-uri? Vei avea nevoie de semnătură electronică

În curând, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor putea să se înscrie pentru a accesa trei tipuri de granturi oferite de stat, pentru derularea afacerilor, în contextul crizei financiare provocate de epidemia de coronavirus. Conform legislației, înscrierile se vor face online și firmele vor folosi o platformă pentru care vor avea nevoie de semnătură electronică.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost introdusă semnătura electronică în domeniul construcțiilor, pentru arhitecți, ingineri și alți specialiști

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 3473

De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Buletinul va conține și o semnătură electronică. Legea a apărut azi în Monitor

Viitoarele cărți electronice de identitate vor conține și o semnătură electronică, potrivit unei legi apărute azi în Monitorul Oficial. Totuși, măsura a ridicat mari semne de întrebare, în rândul furnizorilor de certificate calificate, referitoare la securitatea semnăturilor electronice care vor fi emise de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îți dai seama dacă o semnătură electronică este sau nu de încredere

Recent, Guvernul a stabilit că semnătura electronică avansată devine echivalentul semnăturii de mână, în relația cu statul, după ce până acum numai semnătura electronică calificată avea valoare de semnătură de mână. În acest context, explicăm ce condiții trebuie să îndeplinească fiecare tip de semnătură și cum se poate verifica dacă cea avansată și cea calificată sunt de încredere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Guvernul a stabilit prin OUG că, în relația cu statul, semnătura electronică avansată are valoare de semnătură de mână

Mai nou, instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și persoanele fizice documentele semnate electronic, conform unei recente ordonanțe de urgență. În acest sens, s-a stabilit că documentele cu semnătură electronică avansată au valoare de înscrisuri sub semnătură privată, adică acte semnate de mână. Până acum, numai semnătura electronică calificată era considerată echivalentul semnăturii de mână, semnătura electronică avansată și cea simplă având anumite caracteristici din care derivă un nivel mai scăzut de încredere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Stare de urgență

Documentația pentru certificatul de stare de urgență trebuie semnată electronic. Semnarea se poate face și prin împuternicit

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Aprilie 2020 | 0 | 2408

Companiile care vor solicita online obținerea certificatului de stare de urgență, pentru a beneficia de facilități în relația cu statul și cu partenerii de afaceri, trebuie să semneze electronic documentația transmisă autorităților. Dacă reprezentantul legal al firmei nu are semnătură electronică, o altă persoană care are așa ceva poate fi împuternicită să depună documentația. Citește articolul

ACCES GRATUIT
România online

UPDATE Oficial: Documentele pentru șomaj se pot depune online, dar doar cu semnătură electronică

Un recent ordin al Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) vine să faciliteze depunerea actelor de șomaj în mod electronic, nu numai la ghișeu. Însă, pentru unele dintre documentele depuse e nevoie de semnătură electronică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce diferențe sunt între cele trei tipuri de semnături electronice și de ce numai una dintre ele e echivalentă cu semnătura de mână

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 1 | 7064

Există trei tipuri de semnături electronice, conform legislației în vigoare: semnătura simplă, semnătura avansată și semnătura calificată. În practică, acestea asigură niveluri diferite de securitate și recunoaștere pentru persoana care le folosește în relațiile sale cu alte persoane sau entități (firme sau instituții publice). Din acest motiv, cele trei tipuri de semnături electronice nu pot fi considerate egale și trebuie folosite în funcție de riscul asociat documentelor ce trebuie semnate. Citește articolul