Acest departament este interesat de mediere pentru a soluționa rapid și amiabil disputele care pot apărea pe parcursul lanțului de aprovizionare sau în relația cu transportatorii și partenerii logistici.
Bibliotecarii vor primi o serie de informatii privind activitatea de mediere prin intermediul unor sesiuni de formare ce au inceput deja la nivel national, informeaza Consiliul de Mediere intr-un document de presa publicat pe site-ul propriu. Concret, institutia va oferi fiecarei biblioteci acces la lista mediatorilor activi din fiecare areal, brosuri si materiale informative despre procedura medierii si va pregati bibliotecarii in aspecte privind pasii de urmat in acest demers. Citește articolul
Fenomenele meteo extreme pot afecta grav rutele de transport și lanțurile de aprovizionare. Articolul vorbește despre consolidarea infrastructurii pentru a rezista acestor șocuri, direct relevantă pentru logistică.
UE s-a angajat sa isi reduca emisiile de gaze cu efect de sera, insa simpla stabilire a unor obiective care sa determine incetinirea cresterii temperaturilor medii nu este suficienta, informeaza Comisia Europeana intr-un comunicat de presa publicat pe site-ul propriu. Concret, institutia a elaborat o strategie ce ar urma sa coordoneze reactia statelor membre la impactul incalzirii globale asupra comunitatilor locale. Citește articolul
Reducerile formalităților pentru șoferii de camioane și de autobuze din Moldova sunt importante pentru că ajută la o mai bună desfășurare a transporturilor și la planificarea lanțului de aprovizionare.
Scutirea de viza pentru cetatenii care au pasapoarte biometrice si simplificarea cererilor pentru demonstrarea scopului calatoriei sunt cateva din schimbarile cheie votate la acordurile din 2008 de facilitare a obtinerii vizelor intre UE si Ucraina / Moldova, anunta Parlamentul European pe site-ul propriu. Potrivit sursei citate, cetatenii UE sunt deja scutiti de viza pentru a calatori in cele doua tari. Citește articolul
Pentru departamentul de logistică, șoferii sunt esențiali. Orice schimbare în legislația rutieră, în regulile de obținere a permisului sau în sancțiuni afectează direct disponibilitatea șoferilor și eficiența operațiunilor de transport și livrare.
Legislatia rutiera s-ar putea modifica, astfel incat dispozitivele anti-radar sa fie interzise prin lege, iar permisul de conducere al soferilor care nu isi achita amenzile de circulatie la timp sa poata fi suspendat pana la plata acestora. In plus, carnetul auto va putea fi obtinut numai de cei care au absolvit minimum zece clase, in timp ce termenul de valabilitate al permisului ar putea fi redus gradual, dupa ce soferul atinge o anumita varsta. Acestea sunt doar cateva dintre modificarile pe care Guvernul le propune in Strategia Nationala privind Siguranta Rutiera, document lansat recent in dezbatere publica, care mai prevede insprirea amenzilor rutiere si interzicerea circulatiei ATV-urilor pe drumurile publice. Citește articolul
Există modificări legislative referitoare la transportul maritim și pe căile navigabile interioare, precum și despre stocurile de siguranță pentru combustibili (țiței, produse petroliere) și aprobarea de motorină. Acestea sunt vitale pentru planificarea livrărilor, gestionarea stocurilor și asigurarea transportului eficient al mărfurilor.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 211, 212 si 213 din 15 aprilie 2013 au fost publicate: Citește articolul
Articolul este relevant pentru acest departament deoarece schimbările în taxele vamale și barierele comerciale non-tarifare (legate de sănătate, siguranță, mediu) afectează direct costurile și procedurile de transport și import/export ale bunurilor.
Criza economica a determinat un numar mai mare ca niciodata de state sa se bazeze pe taxele indirecte ca metoda sustenabila de a-si reechilibra bugetele si de a stimula cresterea, conform noului raport Ernst & Young, Indirect Tax in 2013: With change comes complexity. Raportul identifica o crestere accentuata a taxelor indirecte, ceea ce pune si mai multa presiune asupra administratiilor fiscale pentru a impune masurile de conformitate. Citește articolul
Companiile care transportă sau procesează lemn vor trebui să înțeleagă cum noile reguli afectează lanțul de aprovizionare și logistică, de la recoltare până la livrare.
Autoritoritatile vor sa schimbe legea si "sa scoata comerciantul din padure", dupa ce tara noastra a pierdut deja cinci miliarde de euro din defrisarile ilegale. Specialistii contactati de Business24 spun ca "noua lege este un pas inainte, nu este un cod salvator. Are si bune, si rele". Citește articolul
Reglementările privind stocurile minime de gaze naturale sunt importante pentru planificarea și gestionarea eficientă a aprovizionării, transportului și depozitării, asigurând că firma are resursele necesare pentru operațiuni.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 210 din 13 aprilie 2013 au fost publicate: Citește articolul
Pentru o companie precum Poșta Română, scăderea volumului de prestații poștale afectează direct modul în care sunt organizate transporturile, depozitele și rutele de livrare. Acest departament trebuie să-și adapteze operațiunile.
Numarul de angajati ai Postei Romane si salariile din companie vor scadea in perioada urmatoare, ca urmare a diminuarii volumului de prestatii postale, la nivel national si international, potrivit operatorului de profil, detinut de Ministerul Comunicatiilor. Citește articolul
Acest departament gestionează fluxul fizic al produselor (achiziții, livrări, depozitare) care sunt supuse accizelor. Informațiile despre aceste mișcări de produse sunt esențiale pentru a completa corect declarațiile fiscale.
Sapte raportari pentru luna martie trebuie depuse la autoritatile fiscale pana luni, 15 aprilie, conform calendarului obligatiilor fiscale publicat de ANAF. Citește articolul