Departamentul de Logistică și Supply Chain ar fi interesat pentru că decizia instanței clarifică ce tip de entități, în funcție de rolul lor în distribuția medicamentelor, sunt considerate plătitoare ale taxei claw-back, ceea ce poate influența modul de organizare a lanțului de aprovizionare.
DLA Piper Dinu a reprezentat cu succes in fata Curtii de Apel Bucuresti un important producator international de medicamente intr-un litigiu privind anularea notificarilor de plata a taxei claw-back in valoare cumulata de peste 30 de milioane de lei, notificari emise de CNAS in baza OUG 104/2009 cu referire la medicamente comercializate in cursul anilor 2010 - 2011. Citește articolul
Găsirea șoferilor de autocamioane este esențială pentru logistică. Acest articol arată câți șoferi ar putea fi disponibili și unde, ajutând la planificarea forței de muncă necesare.
In perioada 11-17 aprilie 2013, in evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate 8.507 locuri de munca, potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici. Citește articolul
Monitorizarea creșterii prețurilor la produse de bază (inflația) pentru a evalua impactul asupra costurilor de aprovizionare și logistică și pentru a optimiza lanțul de aprovizionare.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Articolul menționează reguli stricte pentru transportul, depozitarea și distribuția produselor ecologice, precum și importanța trasabilității. Aceste aspecte sunt cruciale pentru ca departamentul de logistică să asigure conformitatea pe întreg lanțul.
Hotararea Guvernului nr. 131/2013 pentru stabilirea masurilor si sanctiunilor necesare in vederea respectarii prevederilor Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului din 28 iunie 2007 privind productia ecologica si etichetarea produselor ecologice, precum si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 194, din 5 aprilie 2013. Citește articolul
Companiile care au multe mașini pentru transport sau distribuție (flotă auto) vor fi interesate de costurile asociate cu înmatricularea și deținerea acestora, precum și de posibilitatea de a reduce aceste costuri prin contestarea taxei.
Timbrul de mediu a inlocuit, de la jumatatea lunii martie, vechea taxa de poluare, insa modificarea a fost mai degraba una superficiala decat una de substanta. Practic, autoritatile au schimbat denumirea taxei si cateva coordonate legate de calculul ei, insa, in esenta, problemele de reglementare raman, astfel ca si timbrul de mediu are toate sansele sa fie contestat cu succes in instanta. Avocatul Carmen Diaconu, care a asistat mai multi clienti in recuperarea de la stat a sumelor platite ca taxa de inmatriculare, in diferitele forme sub care s-a regasit aceasta de-a lungul timpului in legislatia romaneasca, este de parere ca si timbrul de mediu, la fel ca taxele dinaintea lui, constituie o noua incalcare a dispozitiilor comunitare, fiind nelegal si discriminatoriu. Avocatul are deja pe rolul instantelor actiuni pentru restituirea timbrului de mediu, dosarele avand sanse mari de reusita. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Supply Chain este interesat de cursul valutar deoarece acesta influențează costurile de transport internațional și prețul componentelor sau produselor cumpărate din străinătate, afectând bugetul și eficiența lanțului de aprovizionare.
Moneda romaneasca s-a apreciat, luni, fata de euro cu 0,26%, pana la un curs de 4,4098 lei/ euro, dupa ce vineri un euro fusese cotat la 4,4211 lei. Citește articolul
Este util pentru a vedea câți șoferi de camioane sau de alte autovehicule sunt disponibili, ceea ce ajută departamentul să își planifice transportul și livrările eficient.
In perioada 4-10 aprilie 2013, in evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate 7.804 locuri de munca, potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici. Citește articolul
Companiile cu flote de mașini consumă mult carburant. Cei de la logistică trebuie să înțeleagă cum să obțină documentele corecte pentru cheltuielile cu combustibilul, astfel încât compania să își poată recupera TVA-ul și să optimizeze costurile.
De la mijlocul lunii martie avem noi reguli pentru deducerea TVA pe baza bonurilor fiscale in cazul benzinei sau motorinei pe care o consuma autoturismele firmei. AvocatNet.ro explica astazi ce reglementari noi trebuie sa luati in calcul. Citește articolul
Modificările Codului Rutier, în special cele legate de sancțiuni, viteză, influența alcoolului și obligațiile pentru mașinile înmatriculate în alte state, au un impact direct asupra șoferilor de camioane și a întregului lanț de aprovizionare. Departamentul trebuie să fie informat pentru a asigura respectarea legii și continuitatea operațiunilor de transport.
Soferii care conduc sub influenta bauturilor alcoolice sau nu acorda prioritate de trecere pietonilor angajati in traversare regulamentara vor fi sanctionati mai aspru, potrivit unui proiect de modificare a Codului Rutier lansat recent in dezbatere publica de Ministerul Administratiei si Internelor. Mai exact, acestia risca amenzile maxime prevazute de normele rutiere, dar si suspendarea permisului de conducere pentru o perioada de 120 de zile. Citește articolul
Informațiile despre unitățile de implementare și despre tipurile de furnizori (medicamente, dispozitive medicale) sunt relevante pentru planificarea lanțului de aprovizionare, a stocurilor și a logisticii pentru companiile din domeniu.
Hotararea Guvernului nr. 124/2013 privind aprobarea programelor nationale de sanatate pentru anii 2013 si 2014 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 172, din 29 martie 2013. Citește articolul