Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat să evalueze riscurile financiare și operaționale care pot apărea în relația cu entitățile publice aflate în dificultate, pentru a minimiza impactul negativ asupra activității companiei.
Legal vorbind, primăriile se pot găsi în situația de a intra în criză financiară sau în insolvență. Însă, spre deosebire de o afacere, o primărie cu datorii nu poate falimenta (adică nu se poate desființa), ci aceasta aplică întotdeauna un plan de redresare, până revine la o situație financiară normală. Discuția vine în contextul în care mai mulți primari din România au vorbit deschis despre problemele financiare pe care le au pentru că Guvernul nu le-a virat banii din bugetul statului pentru anul 2019. Primarul general al Capitalei a mers mai departe și a spus chiar că Bucureștiul se află în „faliment nedeclarat”. Citește articolul
Identifică un risc financiar operațional (costuri neprevăzute și mari de telecomunicații) și oferă măsuri concrete pentru a-l preveni și a implementa controale interne eficiente.
Persoanele care se află în apropierea graniței și care au activ serviciul de roaming riscă să se conecteze la rețelele de telefonie mobilă ale țărilor vecine, potrivit unui comunicat de presă emis luni de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În acest sens, ANCOM a efectuat măsurători în localitățile aflate în vecinătatea frontierei. Citește articolul
Acest departament analizează orice noi sisteme sau reguli care pot introduce riscuri, fie că sunt legate de securitatea cibernetică (pentru votul electronic) sau de respectarea noilor proceduri (pentru votul în străinătate).
Pentru a preveni problemele apărute la cele mai recente scrutine (alegerile europarlamentare și referendumul privind justiția), parlamentarii români au pus în dezbaterea senatorilor, în mai puțin de o săptămână, două propuneri legislative ce au ca scop facilitarea votului românilor. Astfel, prima dintre acestea stabilește detaliile votului electronic, în timp ce a doua prevede măsuri ce vor trebui luate pentru ca românii aflați în străinătate să poată vota fără probleme. Citește articolul
Departamentul de Management al Riscului trebuie să cunoască posibilele sancțiuni și efecte financiare ale nerespectării deciziilor judecătorești pentru a evalua și a reduce riscurile companiei.
Persoanele care obțin hotărâri favorabile în contencios administrativ sunt interesate de modalitatea în care obțin punerea în aplicare a hotărârii instanței. Astfel, Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ stabilește o serie de măsuri care să garanteze, efectiv, executarea hotărârilor instanțelor de contencios administrativ. Citește articolul
Ajută la identificarea și evaluarea riscurilor economice la nivel național (creșterea deficitului comercial) și a riscurilor operaționale locale (posibile probleme cu transportul public sau iluminatul) care pot afecta activitatea companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ajută la identificarea și evitarea riscurilor majore legate de proprietățile companiei, cum ar fi imposibilitatea de a le înregistra legal sau sancțiunile pentru construirea fără acte.
Necesitatea de a avea o autorizație de construire și de a respecta prevederile sale e esențială pentru intabularea dreptului de proprietate asupra construcției la Cartea Funciară, potrivit legislației construcțiilor. Iar intabularea e esențială pentru cine vrea să dispună apoi de construcția respectivă (s-o vândă, de exemplu). Citește articolul
Acest departament va fi interesat de SAF-T deoarece ajută la identificarea timpurie a erorilor și a riscurilor fiscale, permițând companiei să își îmbunătățească controalele interne și să evite problemele cu autoritățile fiscale.
Până la finele anului 2020, Fiscul vrea să introducă fișierul standard de audit de taxe (supranumit SAF-T) pentru toți contribuabilii, măsura urmând să fie implementată prin fonduri europene. SAF-T este, în esență, un standard internațional pentru schimbul electronic de date contabile de la contribuabili la Fisc sau la auditori externi și este folosit deja în mai multe țări europene. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum monitorizarea angajaților poate ajuta la prevenirea problemelor mari, cum ar fi hărțuirea, furtul de informații sau scurgerea de date. Cunoașterea acestor limite îi ajută să pună în aplicare măsuri de siguranță pentru a evita riscurile.
Legislația relevantă privind protecția datelor (Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR) și cea privind respectarea dreptului la viață privată (articolul 8 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului) stabilesc o serie de elemente constrângătoare pentru angajatorii care vor să își monitorizeze angajații la locul de muncă (cel mai des, acest lucru se întâmplă prin supraveghere video sau prin monitorizarea adreselor de mail de servici). Totuși, dincolo de limbajul abstract al legii, este important de văzut și anumite exemple concrete cu privire la forme permise de monitorizare a angajaților. De exemplu, un angajator ar putea să verifice mail-ul unui salariat dacă a existat o încălcare a unui drept de proprietate intelectuală. La fel, s-ar putea să fie monitorizate conversațiile angajaților dacă acestea însele ar putea implica o prelucrare neautorizată a datelor personale ale altor persoane. Citește articolul
Evaluează riscurile ca un atac cibernetic să afecteze firma și se asigură că există controale interne eficiente și planuri de răspuns pentru a le preveni și a minimiza impactul.
Companiile care oferă oamenilor servicii esențiale prin intermediul unor rețele sau sisteme informatice, precum și firmele mari care funizează servicii digitale au, din acest an, obligații noi pe partea de securitate cibernetică. În acest sens, explicăm astăzi, cu ajutorul specialiștilor de la certSIGN, ce pași trebuie urmați pentru ca firmele să se conformeze la aceste noi obligații de securitate cibernetică. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce posibilele probleme care pot afecta firma. Articolul le oferă informații despre cum pot gestiona și evita situațiile în care o decizie a unei autorități publice ar putea crea dificultăți sau pierderi, mai ales dacă acea decizie nu respectă legislația europeană.
Chiar dacă justițiabilii, în contencios administrativ, nu au acces la calea de atac a apelului (ci doar a recursului, care poate fi declarat pentru motive limitate), ei beneficiază de anumite avantaje în ceea ce privește calea de atac a revizuirii. Mai exact, pe lângă elementele tipice ale revizuirii prevăzute în Codul de procedură civilă, contenciosul administrativ adaugă două elemente: încă un motiv de revizuire și posibilitatea de a ataca inclusiv hotărârile în contencios care sunt definitive și care nu evocă fondul. Citește articolul