Acest departament analizează riscurile la care este expusă compania, iar informațiile despre asigurările obligatorii împotriva dezastrelor ajută la o mai bună gestionare a riscurilor legate de proprietăți și eventuale daune.
Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 1/2013 pentru modificarea si completarea Normelor privind Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 17/2009 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 47, din 22 ianuarie 2013. Citește articolul
Prezintă un plan de gestionare a plăților rezultate din procese, cu eșalonare și actualizare, ajutând la limitarea impactului financiar și la controlul bugetar în urma unor obligații apărute din evenimente anterioare.
Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 4/2013 privind stabilirea procedurii de efectuare a platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului Ministerului Afacerilor Interne, devenite executorii in perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 57, din 25 ianuarie 2013. Citește articolul
Identifică posibilele riscuri dacă firma nu respectă regulile privind concediile speciale și propune măsuri pentru a evita problemele.
Luna februarie debuteaza cu modificari foarte importante in legislatia romaneasca: de la schimbari substantiale la Codul fiscal pana la majorarea salariului minim sau cresterea cuantumului amenzilor de circulatie. AvocatNet.ro va prezinta astazi in sinteza toate acele noutati legislative care conteaza. Citește articolul
Acest departament folosește informațiile pentru a identifica pericolele (legale sau de sănătate) și pentru a crea reguli și sisteme care să asigure că totul funcționează conform legii și politicilor interne, reducând riscurile.
Fumatul la locul de munca este o problema sensibila atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, cu atat mai mult cu cat legislatia este ambigua si lasa loc de interpretari. Pentru angajatii-fumatori este o chestiune de optiune si de libertate, pentru angajatii-nefumatori aceasta este o chestiune care le afecteaza sanatatea si un motiv de frustrare, fiindca fumatorii ar avea mai multe pauze doar pentru ca ceilalti au un viciu, iar compania vede, pe buna dreptate, in pauzele de fumat o scadere a productivitatii muncii. Citește articolul
Modificarea taxelor reprezintă un risc financiar important, iar departamentul trebuie să evalueze impactul asupra veniturilor și profiturilor și să propună măsuri de gestionare a acestui risc.
Accizele la bere vor creste cu 10% de la 1 februarie, conform celor mai recente modificari ale Codului Fiscal, iar studiul de impact al Ministerului Finantelor Publice /MFP/ estimeaza o crestere a preturilor cu 2%. Citește articolul
Ajută la identificarea și reducerea riscurilor legate de posibile procese, prin înțelegerea căilor alternative de soluționare a conflictelor și a implicațiilor legale ale acestora.
Incepand cu 2013, cei care vor sa inceapa un proces vor putea face acest lucru doar daca participa, in prealabil, la o sedinta de informare privind medierea. Aceasta obligatie a justitiabililor trebuia sa intre in vigoare initial in 9 ianuarie, insa termenul a fost prorogat pana la 1 februarie. Cu toate acestea, noua regula nu se va aplica nici din 1 februarie, caci Executivul a amanat inca o data termenul printr-o ordonanta de urgenta adoptata in sedinta de miercuri. Citește articolul
Noul rol al Madelinei se concentrează pe consultanța în audit și servicii de risc, iar experiența ei în supervizarea echipelor de audit este crucială pentru identificarea și gestionarea riscurilor interne ale unei companii.
Pe fondul unei cresteri sustinute in domeniul serviciilor de audit, Deloitte Romania anunta un nou lider al echipei de Audit si Servicii de Risc, Madeline Alexander preluand aceasta functie dupa 11 ani de management performant in cadrul companiei. Citește articolul
Medierea ajută la reducerea riscurilor legale și financiare ale companiei, deoarece conflictele nerezolvate pot duce la procese costisitoare și la daune de imagine, iar medierea oferă o cale de soluționare preventivă.
Centrul de Mediere Craiova, centrul pilot infiintat pentru a testa medierea ca modalitate de solutionare a conflictelor in Romania, organizeaza in Bucuresti un curs de mediatori profesionisti in perioada18 -24 martie cu 1-7 aprilie.. Cursul va fi tinut de Elena-Adina Nica, avocat, mediator si formator in domeniul medierii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Soluționarea amiabilă a disputelor ajută la evitarea costurilor mari, a pierderii de imagine și a incertitudinii care pot apărea dintr-un proces în instanță.
Numarul de dosare pentru daune morale si vatamari corporale in cazuri de accidente rutiere ce vor ajunge in instanta va fi in crestere in 2013. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice schimbare legislativă care ar putea crea riscuri pentru companie, cum ar fi amenzi sau probleme legale din cauza nerespectării noilor reglementări fiscale.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe pagina sa de internet cea mai recenta varianta a Codului fiscal, care cuprinde modificarile aduse acestui act normativ de Guvern prin OG nr. 8/2013. Descarcati de aici varianta actualizata a Codului fiscal! Citește articolul