avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 777 soluții astăzi
LIVE, ACUM Sub lupa ANAF: Tranzacțiile intra-grup care ridică semne de întrebare în 2025
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM
Proiect de OUG

Dacă pierzi valabilitatea unei eșalonări clasice sau simplificate, nu vei mai putea accesa mecanismele în viitor

Acest departament este responsabil cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Informațiile despre condițiile de amânare a plății taxelor, despre cine mai poate beneficia de ele și despre ce se întâmplă dacă nu sunt respectate, sunt esențiale pentru a evalua riscurile financiare. Ei trebuie să știe cum pot fi gestionate datoriile fiscale și ce impact ar avea schimbările legislative asupra stabilității financiare a firmei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Octombrie 2022 | 4493 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele fizice și juridice care accesează eșalonările la plată, indiferent că este vorba de cele clasice sau de cele simplificate, și le pierd valabilitatea nu vor mai putea să apeleze pe viitor la aceste mecanisme. Măsura este prevăzută într-un proiect de OUG inițiat recent prin care se dorește descurajarea celor care accesează eșalonările în mod repetat numai pentru a evita executările silite. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Propunere legislativă

Concursurile pentru funcții publice: Probele se vor înregistra audio-video, iar subiectele, stabilite aleatoriu

Noile reguli, cum ar fi înregistrarea probelor și extragerea aleatorie, sunt menite să reducă riscurile de favoritism și să crească transparența, ceea ce este esențial pentru asigurarea unor controale interne eficiente și pentru managementul riscurilor de integritate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
7 Octombrie 2022 | 1 | 2503 | Timp de citire: 2 min.

Modul în care se vor desfășura concursurile pentru ocuparea de funcții publice va suferi o serie de modificări, potrivit unui proiect legislativ aflat, de joi, în dezbaterea senatorilor. Printre altele, probele de concurs vor fi înregistrate audio-video, iar subiectele și numele membrilor comisiei de examen vor fi stabilite aleatoriu, cu ajutorul unor aplicații informatice. Citește articolul