Întrucât termenul din septembrie se apropie cu pași repezi, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) a pus în dezbatere un proiect de ordonanță de urgență prin care se va modifica și completa Codul administrativ în scopul organizării concursurilor naționale pentru ocuparea unor funcții publice. Normele actuale vor mai fi folosite pentru organizarea concursurilor doar până în ianuarie 2026. Citește articolul
Modul în care se vor desfășura concursurile pentru ocuparea de funcții publice va suferi o serie de modificări, potrivit unui proiect legislativ aflat, de joi, în dezbaterea senatorilor. Printre altele, probele de concurs vor fi înregistrate audio-video, iar subiectele și numele membrilor comisiei de examen vor fi stabilite aleatoriu, cu ajutorul unor aplicații informatice. Citește articolul
Senatorii au votat favorabil luni o propunere legislativă prin care se dorește modificarea Codului administrativ, astfel încât documentele necesare înscrierii la concursurile pentru ocuparea funcțiilor publice din instituțiile statului să poată fi depuse și online, nu doar fizic, ca în prezent. Măsura ar veni în ajutorul candidaților ce nu locuiesc în localitatea în care se organizează concursul, astfel ei putându-se înscrie mai ușor pentru ocuparea funcțiilor publice vacante. Citește articolul
Pentru că anumite aspecte ce țin de organizarea concursurilor pentru funcții publice reclamate de participanți sau cei interesați, se propune un set amplu de modificări legislative privind organizarea acestora, care ar trebui să deschidă mai mult orizontul de participare, dar și să sporească încrederea în organizarea corectă a acestor examinări. Citește articolul
Evaluările performanțelor funcționarilor publici din toate categoriile trebuie să aibă loc în primele trei luni ale acestui an, pe baza lor urmând să fie luate decizii privind salarizarea, ierarhia sau chiar continuarea raporturilor în instituție sau autoritate. Citește articolul
În primele trei luni ale anului viitor trebuie să aibă loc evaluarea performanțelor funcționarilor publici din toate categoriile, evaluări în urma cărora se pot lua inclusiv decizii ce afectează salarizarea, ierarhia sau chiar continuitatea raporturilor în instituție/autoritate. Citește articolul