Informațiile despre riscurile legate de impactul asupra mediului și despre potențialele infracțiuni (precum ecocidul) sunt importante pentru acest departament pentru a identifica, evalua și reduce riscurile financiare, legale și de reputație ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se interesează de identificarea și gestionarea riscurilor care pot afecta compania, cum ar fi stresul ridicat al angajaților ce poate duce la scăderea productivității, amenzi sau procese legale.
Despre sănătatea psihică a lucrătorilor a început să se vorbească tot mai mult de când burnout-ul a fost introdus în noua clasificare internațională a bolilor, dar interesul a crescut cel mai mult de când cu pandemia și munca de acasă. În legislația noastră în domeniul muncii avem prea puține referiri la ideea de stres profesional și doar un început de reglementare, însă burnout-ul nu este încă recunoscut ca boală profesională. Dacă ne uităm la aspectele de care lucrătorii se plâng cel mai tare vom observa că tendința e de a arăta cu degetul îndeosebi înspre un volum de muncă foarte mare. Citește articolul
Identifică și evaluează riscurile financiare și legale ale companiei. Înțelegerea regulilor privind cât timp are statul la dispoziție pentru a colecta datoriile fiscale și cum pot fi influențate aceste termene ajută la evaluarea expunerii la riscuri și la planificarea măsurilor de protecție.
Suspendarea prescripției dreptului de a cere executarea silită urmează să se aplice și în situațiile în care este vorba de contribuabilii care devin inactivi temporar, conform unui proiect de OUG inițiat recent. În momentul de față, suspendarea prescripției în caz de inactivitate temporară este posibilă numai pentru dreptul de a stabili creanțe fiscale, nu și pentru dreptul de a cere executarea silită. Citește articolul
Identifică riscurile care pot apărea din achiziții incorecte (ca probleme de imagine) și înțelege contextul economic al salariilor, care poate influența stabilitatea firmei.
Momentul – subiectele sensibile sau chiar scandalurile din ultimele săptămâni – cere o evaluare a veniturilor salariale ale celor care întrețin statul. Contextul: propunerea legislativă ca personalului din Justiție să i se plătescă ratele la creditele imobiliare, în loc să i se plătească chiria – situație asemenătoare cu cei din Ministerul de Interne. Citește articolul
Un proiect de o asemenea anvergură, finanțat prin PNRR și cu obiective complexe, necesită identificarea și gestionarea riscurilor (ex: întârzieri, depășiri de buget, probleme tehnice) și asigurarea unor controale interne eficiente.
Universitatea Româno-Americană continuă demersurile pentru transformarea digitală a universității, astfel încât să asigure studenților cele mai înalte standarde în educație pentru dobândi cunoștințele teoretice și mai ales practice necesare în profesiile digitale ale viitorului. Astfel, a fost semnat cu Ministerul Educației, în calitate de Coordonator de reforme și investiții responsabil pentru componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), contractul de finanţare nr. 14031 / 16.09.2022 pentru implementarea proiectului: ”Transformarea digitală a Universității Româno-Americane în vederea pregătirii studenților pentru profesiile digitale ale viitorului”. Citește articolul
Acest departament analizează posibilele riscuri pentru companie. Nerespectarea regulilor privind modificarea fișei postului poate duce la litigii cu angajații și amenzi, ceea ce reprezintă un risc important de evitat.
Din punct de vedere juridic, fișa postului face parte din contractul individual de muncă și, după o perioadă în care o parte dintre salariați, cei ai microîntreprinderilor, au avut un contract incomplet, acest element redevine obligatoriu pentru toți salariații. Și pentru că acest aspect pare uneori încă neclar, deși s-au scris mai multe articole pe acest subiect, s-a discutat și s-a tot dezbătut subiectul, probabil că n-ar fi rău să-l analizăm folosind exemple și cuvinte simple.
Citește articolulFluctuațiile valutare, inflația și criza energetică reprezintă riscuri economice semnificative pentru afacere. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a identifica, evalua și gestiona potențialele pericole financiare și operaționale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Identifică, evaluează și monitorizează riscurile operaționale, iar accidentele de muncă reprezintă un risc major care trebuie gestionat pentru siguranța angajaților și stabilitatea afacerii.
În categoria accidentelor de muncă, așa cum sunt definite de Legea SSM, intră și unele evenimente care nu se produc ca urmare a prestării efective de activitate: cum ar fi deplasarea înspre ieșirea din unitate, accidente petrecute în timpul pauzelor de masă sau când lucrătorii se află la baie. Și în aceste situații, angajatorii trebuie să cerceteze accidentele și să le comunice mai departe, în funcție de efectele lor, inspectorilor teritoriali de muncă, asigurătorului sau chiar poliției. Citește articolul
Orice măsură guvernamentală de sprijin pentru un sector economic important, cum ar fi agricultura, are un impact asupra riscurilor financiare și operaționale. Monitorizarea acestor plăți ajută la evaluarea stabilității partenerilor de afaceri (furnizori, clienți) care sunt fermieri și, implicit, la gestionarea riscurilor companiei.
Pentru că acest an a fost unul dificil pentru agricultori, Guvernul a stabilit, printr-o hotărâre publicată joi în Monitorul oficial, acordarea în avans, din 16 octombrie, a unor plăți în cadrul schemelor de plăţi directe din sectorul vegetal. De această măsură de sprijin vor beneficia, potrivit datelor autorităților, peste 800.000 de fermieri. Citește articolul
Ajută la identificarea și prevenirea riscurilor legale și operaționale care pot apărea din nerespectarea legislației muncii, cum ar fi amenzi sau litigii, prin înțelegerea și aplicarea corectă a tuturor obligațiilor.
Diferențele între principalele obligații ale angajatorilor în funcție de numărul de angajați sunt destul de puține. Firmele trebuie să le întocmească tuturor aceleași acte la angajare, trebuie să folosească Revisalul chiar dacă au unul sau o sută de angajați, chiar dacă unii sunt cu normă întreagă și alții cu normă parțială, trebuie să aibă în vedere aceleași drepturi privind liberele angajaților, medicina muncii și altele asemenea. Citește articolul